aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. لیلا
    بهترین پاسخ
    لیلا فوق لیسانس کامپیوتر دانشگاه شریف

    اگر سیستم ویندوز شما کند شده باشد و با هیچ یک از راه حل های گفته شده و حذف اپلیکیشن ها هم این مشکل حل نشود، چاره ای به جز نصب دوباره ویندوز نخواهید داشت. گاهی اوقات هم نصب دوباره ویندوز می تواند راه حلی سریع تر از سرو کله زدن با بد افزارها، یا پیدا کردن راه حل برای مشکلات خاص سیستم عاملی باشد. دلایلادامه مطلب ...

    اگر سیستم ویندوز شما کند شده باشد و با هیچ یک از راه حل های گفته شده و حذف اپلیکیشن ها هم این مشکل حل نشود، چاره ای به جز نصب دوباره ویندوز نخواهید داشت. گاهی اوقات هم نصب دوباره ویندوز می تواند راه حلی سریع تر از سرو کله زدن با بد افزارها، یا پیدا کردن راه حل برای مشکلات خاص سیستم عاملی باشد. دلایل متعددی وجود دارد مثل: افزوده شدن برنامه های زیاد به بخش آغازگر ویندوز که فرآیند بالا آمدن را طولانی تر ساخته اند، اپلیکیشن هایی که میانبرهای خود را به منوی ویندوز اکسپلورر اضافه می کنند، اگر به درستی برنامه نویسی نشده باشند، می توانند مدت زمان باز شدن منوی راست کلیک روی فایلها را بسیار طولانی کنند، مجموعه ابزارهای امنیتی (Security Suite) همچون نورتون اغلب بسیار سنگین هستند و برای انجام وظایف شان، منابع سیستمی بسیار زیادی را مصرف می کنند، تولبارهای مرورگر و … . در کل دلیل اصلی اینکه کارکرد ویندوز کند می شود، نصب نرم افزارهای اضافی و بدون کارایی لازم است.

    نکته: برای نصب ویندوز باید سخت افزار دستگاه شما بررسی شود. مشخصات سخت افزاری از قبیل میزان حجم حافظۀ سخت، Ram، سرعت پردازش CPU، سرعت و حافظۀ کارت گرافیک را می‌توانید از درون شناسنامۀ رایانه یا کاغذ خریدش به دست آورید. در غیر این صورت تمامی این موارد را از داخل خود ویندوز هم نوشته است.

    پیش نیازهایی که قبل از نصب ویندوز

    ۱- اولین مرحله برای تعویض ویندوز این است که باید تنظیمات بوت را روی CD یا DVD تنظیم کنید. برای اینکار اول سیستم خود را ریستارت کرده و قبل از شنیدن صدای بالا آمدن ویندوز کلید DEL کیبورد را فشار دهید.
    نکته: در برخی از لپ تاپ ها باید روی F2 ، در برخی از مادروبردها هم باید F12 را فشار دهید.

    تنظیمات بوت

     

    ۲- به سربرگ Boot رفته و سپس Boot Device Priority را انتخاب و دکمه اینتر را فشار دهید.

     

    بوت سی دی

    ۳- در این مرحله گزینه  ۱st Boot Device را انتخاب کنید اینک برای بوت شدن از روی CD باید درایور CDRom را انتخاب کنید ، برای بوت شدن از روی فلش دیسک باید USB FLASH رو انتخاب کنید و یا نام فلش دیسک خودتان را انتخاب کنید.

    نکته: دقت داشته باشید برای بوت شدن از طریق فلش باید فلش دیسک شما حتما قبل از امدن به بایوس وصل باشد و مادربورد شما از این خاصیت پشتیبانی کند.

    تنظیم بوت شدن از CD

    برای ذخیره تغییرات اکنون روی F10 کیبورد خودتان کلیک کنید و سپس روی Yes یا OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود ، تمام شد اکنون شما برای نصب ویندوز اماده هستید .

    نکته مهم: اگر می خواهید اطلاعات قبلی تان پاک نشود باید ویندوز جدید را روی یک درایو متفاوت از ویندوز قبلی نصب کنید.

    آموزش نصب ویندوز ۷ :

     

    نصب ویندوز 7

    ۱- DVD ویندوز ۷ را داخل DVDROM قرار دهید، بعد از بوت شدن توسط DVD تصویری مشابه تصویر زیر برای شما ظاهر میشودکه باید تا پر شدن گراف صبر کنید.

     

    بوت شدن توسط DVD

    ۲- در این مرحله بدون اینکه فیلدی را تغییر دهیم، روی Next کلیک می کنید.

     

    نصب-ویندوز-7

    ۳- گزینه Install Now کلیک کنید.

     

    گزینه Install Now

    ۴- نوع ویندوز خود را بر اساس سیستم انتخاب کنید.

     

    نصب-ویندوز-7-2

    ۵- در این مرحله تیک گزینه I accept the license terms را بزنید.

     

    گزینه I accept the license terms

    ۶- در این مرحله صفحه که برای شما باز می شود دارای دو گزینه است برای ارتقا ویندوز قبلی به ویندوز ۷ گزینه اول را انتخاب کنید و این گزینه فقط زمانی در دسترس هست که یک نسخه از ویندوز در کامپیوتر شما نصب شده باشد. اما در صورتی که می خواهید ویندوز قبلی را پاک کرده و ویندوز جدیدی نصب کنید بر روی گزینه Custom کلیک کنید.

     

    ارتقا ویندوز قبلی به ویندوز ۷

    ۷- در این مرحله اگر هاردی که قرار است ویندوز روی آن نصب شود هارد نو باشد باید از قسمت Drive Options بر روی گزینه New کلیک کنید و ظرفیت درایو C خود را به گیگابایت انتخاب کنید.

    اما اگر از قبل روی هارد دیسک شما ویندوز نصب شده باشد، بر روی گزینه Load Drive کلیک کرده و از گزینه هایی که در اختیار شما قرار می گیرد گزینه Format را زده و بعد از آن بر روی کلید Next کلیک کنید.

     

    تنظیم هارد دیسک نصب ویندوز

    ۸- نصب و راه اندازی ویندوز شروع میشود. منتظر باشید تا این مرحله به پایان برسد.

     

    نصب و راه اندازی ویندوز

    ۹- پس از ری استارت شدن، نام کاربری خود را وارد و بعد از آن بر روی کلید Next کلیک کنید.

     

    نصب-ویندوز

    ۱۰- در این مرحله اگر بخواهید از سیستم و اطلاعات آن حافظت کنید، رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید.

     

    نصب-ویندوز-7-8

    ۱۱- در پنجره ای که برای شما باز می شود سه گزینه مشاهده می کنید:

    گزینه اول: آپدیت های جدید از طریق اینترنت بر روی رایانه شما نصب می شود.

    گزینه دوم: فقط آپدیت های مهم بر روی کامپیوتر شما نصب می شود

    گزینه سوم: هیچ آپدیتی روی ویندوز شما انجام نشود.

     

    ۱۲- اگر سیستم عامل ویندوز ۷ خود را به صورت اورجینال خریداری کرده اید که یک شماره سریال به شما داده می شود که باید در کادر مربوطه در این مرحله وارد کنید و اگر هم به صورت دانلودی یا از فروشگاه های نرم افزاری خریداری کردید که دوباره یک سریال نامبر در یک فایل TXT یا متنی به شما داده می شود که باید در این کارد وارد کنید. و در نهایت گزینه NEXT را بزنید.

     

    شماره سریال نصب ویندوز

    ۱۳- در این قسمت، لازم است که تنظیمات زبان و زمان خود را وارد کنید. زمانی که این قسمت را انجام دادید، بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید.

     

    ۱۴- این مرحله با انتخاب شبکه ای که به آن متصل هستید، تنظیمات اطلاعات موجود در کامپیوتر شما با سطوح مختلف امنیتی انجام می‌شود این سه گزینه از بالا به پایین شبکه موجود در خانه، محل کار و اماکن عمومی می‌باشد. روی گزینه Home network کلیک کنید.

     

    ۱۵- کمی صبر کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

     

    ۱۶- پس از اینکه مرحله قبل به پایان رسید شما میتوانید مشاهده کنید که ویندوز با موفقیت نصب شده و آماده برای نصب درایورهای کارت گرافیک و مادربرد است.

     

    ویندوز 7 نصب شده

    کوچک کردن