aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. پرفروش ترین آلبوم ها طبق آمار رسمی و روزنامه ها از رتبه 4 تا 1 : 4- آلبوم حسرت و فاصله محمد اصفهانی سال ۷۷ برای محمد اصفهانی نقطه پرتاب و آغازگر راه خوانندگی او بود. «حسرت» آلبومی است که او در سال ۷۷ با آهنگسازی خودش، شادمهر عقیلی، فواد حجازی و شهرام حسن‌زاده منتشر کرد. این آلبوم چهارمین آلبوم این خادامه مطلب ...

    پرفروش ترین آلبوم ها طبق آمار رسمی و روزنامه ها از رتبه ۴ تا ۱ :

    ۴- آلبوم حسرت و فاصله محمد اصفهانی

    آلبوم فاصله محمد اصفهانی

    سال ۷۷ برای محمد اصفهانی نقطه پرتاب و آغازگر راه خوانندگی او بود. «حسرت» آلبومی است که او در سال ۷۷ با آهنگسازی خودش، شادمهر عقیلی، فواد حجازی و شهرام حسن‌زاده منتشر کرد. این آلبوم چهارمین آلبوم این خواننده بود اما جزء پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی بعد از انقلاب است.

    آلبوم حسرت محمد اصفهانی

    غلامعلی علمشاهی، مدیر شرکت آوای نکیسا درباره فروش این آلبوم گفته است: «آلبوم حسرت آن زمان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاستش فروش رفت و حدود ۱۰۰هزار نسخه هم سی‌دی این آلبوم فروش رفت. آن زمان هنوز سی‌دی به آن شکل باب نشده بود و بحران دانلودی هم که این روزها همه‌گیر شده، وجود نداشت.»

    زمستان ۷۸، محمد اصفهانی آلبوم «فاصله» را راهی بازار کرد. همکاری اصفهانی و بهروز صفاریان در سال ۷۸ در آلبوم «فاصله» باعث شکل‌گیری موج جدیدی از موسیقی پاپ در ایران شد. اتفاقات خوبی که برای این آلبوم و سبک آن رخ داد، باعث شد که روند عمر هنری صفاریان تغییراتی اساسی را به خود ببیند و او بیشتر در بین اهالی موسیقی مورد توجه قرار بگیرد. اصفهانی و صفاریان آخرین بار یک سال‌ونیم پس از انتشار آلبوم «فاصله» در کنار هم دیده شدند و همکاری مشترک‌شان ادامه داشت. موفقیت‌های گسترده‌ای که این آلبوم برای صفاریان رقم زده بود باعث شد که او به‌شدت سرگرم کارها و پیشنهادهای جدید شود و همین موضوع باعث قطع همکاری‌اش با محمد اصفهانی شد.

    سال ۸۱ محمد اصفهانی آلبومی با عنوان «نون و دلقک» را منتشر کرد که همچنان، این آلبوم پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی او در حوزه پاپ است. این آلبوم توسط شرکت ایران‌گام منتشر شد و فروش نسخه‌هایش به میلیون رسیده است.

    ۳- آلبوم نیلوفرانه علیرضا افتخاری

    آلبوم نیلوفرانه علیرضا افتخاری

    علیرضا افتخاری را خواننده پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران می‌دانند. خواننده‌ای که صدایش در دهه ۶۰ و ۷۰ بیش از هر خواننده دیگری از رسانه‌های عمومی و خصوصی پخش می‌شد. او در سال ۱۳۷۴ آلبومی تحت عنوان «نیلوفرانه» را روانه بازار کرد که با استقبال فوق‌العاده مردم روبه‌رو شد. فروش حدود سه میلیون نسخه‌ای این آلبوم، نشان داد که چقدر مردم آن زمان این آلبوم و موسیقی اصیل ایرانی را دوست داشتند و از آن استقبال کردند.

    ۲- آلبوم غزلک و گلابتون سعید شهروز

    آلبوم غزلک سعید شهروز

    آلبوم «غزلک» سعید شهروز در سال ۷۹ توجه همگان را به خود جلب کرد. «غزلک» را می‌توان یکی از بهترین آلبوم‌های بعد از انقلاب در سبک موسیقی پاپ کشور دانست. دومین اثر سعید شهروز با فروش بیش از چهار میلیون نسخه‌ای، یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های بعد از انقلاب لقب گرفت. وجود قطعه «خورشید خانم» در فروش فوق‌العاده این آلبوم نقش بسزایی داشت. شهروز با ارائه آلبوم «غزلک» محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کرد. سال ۸۲ او آلبوم «گلابتون» را ارائه کرد. با توجه به تغییراتی که در اشعار داده شد، فروش خیلی خوبی داشت و دومین آلبوم پرفروش سعید شهروز تاکنون است. «گلابتون»، «وقتشه»، «ابلیس» و «چوب حراج» کارهای موفق این آلبوم بودند.

    ۱- آلبوم دهاتی شادمهر عقیلی

    آلبوم دهاتی شادمهر عقیلی

    «دهاتی» نام آلبوم موسیقی شادمهر عقیلی است که با ۱۰ آهنگ در اردیبهشت سال ۷۸ منتشر شد و سال ۹۲ دوباره به دلیل استقبال فراوان  بازنشر شد. بنابر اعلام منابع متعدد این آلبوم با ۱۰میلیون نسخه فروش به‌عنوان پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی پاپ ایران بعد از انقلاب، معرفی شده ‌است. در دی‌ماه ۹۲ که چند ماه از آغاز وزارت علی جنتی بر مسند ارشاد می‌گذشت، شرکت ایران‌گام با طرح جدیدی دوباره این آلبوم را بازنشر کرد و همین باعث انتقاد بسیاری شد و در نقدهای زیادی نوشتند:« الان یعنی چه که بعد این همه سال تازه می‌خواهند آلبوم «دهاتی» سال ۱۳۷۸ را باز نشر کنند؟! یعنی دیگه ما هیچ مشکلی نداریم؟! اگه آلبومش خوبه چرا اون موقع منتشر نشده ‌است؟ سال گذشته بود که شادمهر عقیلی به خاطر یک اظهارنظر دوباره تیتر یک رسانه‌ها شد.

    او که کنسرتی در امارات داشت، حین برگزاری کنسرت بعد از تمام شدن یک آهنگ، با اشاره به فیلم «لاتاری» گفت: «دیگر پایم را در دبی نمی‌گذارم. این فیلم را هم بگیرید و به همه نشان دهید تا بدانند ایرانی بالاتر از همه است، ما به اماراتی‌ها باج نمی‌دهیم و هیچ احتیاجی به آنها نداریم!» هنوز دلایل دقیق اینکه چرا شادمهر این حرف را زده مشخص نیست اما گفته می‌شود مسئولان امارات با اجرای آهنگ «ای ایران» مشکل داشتند و رفتار ناشایست اماراتی‌ها علیه شهروندان ایرانی باعث گرفتن چنین تصمیمی شده است. البته برخی دیگر هم اعتقاد دارند فیلم «لاتاری» و موضوع حساسیت‌برانگیز این فیلم باعث شده تا شادمهر چنین تصمیمی بگیرد.

    کوچک کردن