aalan

یک سوال Latest سوالات

  1. لیلا
    لیلا فوق لیسانس کامپیوتر دانشگاه شریف

    جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که برای آسانتر و جذاب تر کردن توسعه وب طراحی شده است. در بیشتر موارد از JavaScript برای ایجاد عناصر واکنش پذیر و تعاملی برای صفحات وب استفاده می شود که باعث افزایش تجربه کاربری می شود. مواردی مانند منوها، انیمیشن ها، پخش کننده های ویدیو، نقشه های تعاملی وادامه مطلب ...

    جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که برای آسانتر و جذاب تر کردن توسعه وب طراحی شده است. در بیشتر موارد از JavaScript برای ایجاد عناصر واکنش پذیر و تعاملی برای صفحات وب استفاده می شود که باعث افزایش تجربه کاربری می شود.

    مواردی مانند منوها، انیمیشن ها، پخش کننده های ویدیو، نقشه های تعاملی و حتی بازی های ساده در مرورگر با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد میشوند. سه زبان مختلفی که با هم کار می کنند تا بتوانند صفحات مدرن وب را ایجاد کنند. اینها هستند:

    • HTML یا زبان نشانه گذاری فرا متن  که برای قرار دادن محتوا در صفحه استفاده می شود. این زبان اجازه می دهد تا مواردی مانند متن، تصاویر، پیوندها و حتی فیلم ها را به صفحه خود اضافه کنید. به عنوان مثال ، HTML به شما امکان می دهد، دکمه ورود به سیستم را در یک موقعیت خاص در صفحه وب خود قرار دهید.
    • CSS که برای استایل دهی به عناصری که با استفاده از HTML اضافه شده است، استفاده می شود. اگر همان مثال قسمت قبل را در نظر بگیریم، زبان CSS به شما امکان می دهد شکل، اندازه، رنگ و سبک دکمه ورود به سیستم را که با HTML اضافه کرده اید، تغییر دهید.
    • JavaScript که محور این مقاله است، به شما امکان می دهد عناصر عادی وب را تعاملی کنید. می توان از این زبان در کنار HTML و CSS استفاده کرد، از طرفی این زبان ابزاری بسیار مهم برای هر توسعه دهنده وب است. در ادامه مثال بالا، از کد های جاوا اسکریپت استفاده می شود تا دکمه ورود به سیستم اقدامات لازم را برای ورود کاربر در زمان کلیک کردن انجام دهد.

    اگر می خواهید یک توسعه دهنده وب front-end باشید، باید به هر سه زبانی که در بالا به آنها اشاره شد، تسلط کافی داشته باشید.

    کوچک کردن