aalan

یک سوال Latest سوالات

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. حيوانات چگونه با هم صحبت مي‌كنند؟ اگر چه اكنون در اقصي نقاط دنيا دانشمندان و محققان بسياري مشغول به بررسي و مطالعه در ابعاد گوناگون زندگي آنان هستند ولي هنوز رازهاي زيادي بر آنها پوشيده مانده است كه مهمترين و در عين حال شگفت‌انگيزترين آنها را مي‌توان زبان حيوانات دانست كه اين امر حتي موجب پديد آمدنادامه مطلب ...

    حیوانات چگونه با هم صحبت می‌کنند

    حیوانات چگونه با هم صحبت می‌کنند؟

    اگر چه اکنون در اقصی نقاط دنیا دانشمندان و محققان بسیاری مشغول به بررسی و مطالعه در ابعاد گوناگون زندگی آنان هستند ولی هنوز رازهای زیادی بر آنها پوشیده مانده است که مهمترین و در عین حال شگفت‌انگیزترین آنها را می‌توان زبان حیوانات دانست که این امر حتی موجب پدید آمدن شاخه‌ای جدید، در علم «رفتاری حیوانات» به نام «صداشناسی زیستی» شده است.

    دانشی که سعی دارد به نشانه‌های صوتی حیوانات پی ببرد و در این راه به نتایج قابل توجه‌ای نیز دست یافته است. این که حیوانات هم می‌توانند «با هم تکلم کنند، به گفتگو بپردازند، شورا تشکیل دهند، مشاوره کنند، کلام‌های عاشقانه بگویند، جشن بگیرند یا در موقع عزا و ناراحتی، نوحه‌سرایی کنند.» و شاید قابل تأمل باشد که بدانید اگر چه حیوانات پای‌بند قلمرو، خانواده، نژاد و غرایز خود هستند ولی جز در مواردی استثنایی که برای خود تعریفی خاص دارند، تمامی مشکلات و احتیاجات روزانه خود را از طریق کلام برطرف می‌کنند و هرگز از وسایل دفاعی خود برای همنوعشان استفاده نمی‌کنند. ‏

    مهمترین عاملی که‌اندازه قلمرو را تعیین می‌کند این است که‌اندازه قلمرو باید چنان باشد که نر و ماده‌ای که در آن زندگی می‌کنند در هر فاصله‌ای از یکدیگر بتوانند بدون زحمت، صداهای یکدیگر را درک کنند. البته‌ اندازه این قلمروها در پرندگان بسیار متفاوت است، مثلاً قلمرو این طور تعیین می‌شود که اگر پرنده‌ای در آشیانه ایستاده باشد، بتواند دیگری را در آن جا نوک بزند.

    مرغ شاهدانه خوار قطعه زمینی را برای خود نگه می‌دارد که بین ۱۰ تا ۲۵۰ متر مربع است، مساحتی را که بلبل در اختیار می‌گیرد، خیلی زیاد و از ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مربع است.

    براساس پژوهش‌های «پروفسور کنراد لورنس» درباره غازها، تعیین محدود به شکل منظم‌تری صورت می‌گیرد بدین‌ترتیب غازها وقتی محل سکونت خود را یافتند، هفت مرتبه پشت سر هم قارقار می‌گویند و معنی آن این است که مزاحم ما نشوید، ما اینجا خوراکی داریم و وضع خوب است. اگر شش مرتبه قارقار کنند معنی آن این است که باید سرعت کمتر شود و اگر فقط سه مرتبه صدا کنند یعنی دقت کنید، آهسته‌تر پیش رویم. ‏

    انتخاب همسر و تشکیل خانواده

    ارتباطات ما بین حیوانات و با جهان پیرامونشان به غیر از گونه‌های معدودی از حیوانات که از طریقی غیرکلامی و با نشانه‌هایی مانند ایجاد رایحه، نور، برق و غیره صورت می‌گیرد، اغلب به صورت ادای صوت و از طریق تارهای صوتی انجام می‌پذیرد. ایجاد صوت در پرندگان هنگام جفت‌گیری برای تشکیل خانواده شاید یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جلوه‌های عالم خلقت باشد. با وجودی که‌اندام صوتی در پرندگان نر و ماده تفاوتی ندارند ولی آواز خواندن اغلب مخصوص پرندگان نر است.

    اگرچه آوازهای عاشقانه گونه‌های مختلف پرندگان متفاوت است اما همه آنها یک معنی را می‌رسانند «من تنها و مجردم، قلمرویی در اختیار و به دنبال همسری می‌گردم.» مثلاً «سبز قبای نر» می‌تواند در یک روز، این اطلاعیه را ۲۳۴۰ بار تکرار کند و آن قدر این کار را ادامه خواهد داد تا پرنده‌ای ماده آواز او را دریابد و برای تشکیل خانواده به سویش بشتابد یا مثلاً مرغ مگس‌خوار در طلب زوج خود روزانه نزدیک به ۳۶۰۰‌ ترانه می‌خواند، این پرندگان وقتی همسر خود را پیدا می‌کنند، تعداد‌ترانه‌های خود را به یک سوم در روز تقلیل می‌دهند.

    پروفسور «گلوک» از دانشگاه شیکاگو معتقد است که خوک‌های آبی برای خود الفبای مخصوصی دارند که مانند الفبای زبان انسان‌ها با ترکیب آن می‌توانند به راحتی با هم صحبت کنند.
    «دکتر هوبر» از آلمان نیز بعد از پژوهش‌های وسیعی در زمینه زبان ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها این طور می‌گوید: «بعضی از ملخ‌ها با پاهایشان صحبت می‌کنند بعضی دیگر نیز بال‌های جلو خود را به هم می‌مالند یا این که فک‌ها را به هم می‌سایند.

    به هر صورت صداهایی که ملخ‌ها ایجاد می‌کنند بنا به قواعد بسیار منظمی به جملات و کلماتی میان آنها تبدیل می‌شود. حیوان می‌تواند با تغییر تعداد دندانه‌هایی که بر بالش می‌ساید صداهای مختلفی ایجاد کند.» او معتقد است، ملخ‌ها بسیار نژاد پرست هستند و جفت خود را در میان هم نوع خود انتخاب می‌کنند، به طوری که ملخ نر و ماده در میان علفزارها آواز سر می‌دهند و هر نری آواز نوع خود را می‌خواند گویی که می‌گوید: «من ماده‌ای از نژاد خود می‌خواهم.» «لورنس» پژوهشگری است که سال‌های متمادی درباره پرندگان پژوهش کرده است. او داستان عاشقانه بسیار جالبی را از زغن‌ها )حیوان شکاریاب، کوچک‌تر از کلاغ) حکایت می‌کند.

    زمانی که سردسته زغن‌ها برای خود معشوقه‌ای را برمی گزیند با صدای «زیک زیگ» به او اظهار عشق می‌کند، از میان تمامی زغن‌های ماده آن که زغن نر به او نظر دارد، موضوع را می‌فهمد و زغن ماده به زبان چشم موضوع را به او می‌فهماند و به طور مرتب با حرارت به او نگاه می‌کند، در تمامی این مدت زغن ماده به هر سو نگاه می‌کند و فقط به عاشق خود نظر نمی‌اندازد. فقط گاهی در مدتی کمتر از یک ثانیه زیرچشمی به او نگاه می‌کند و بدین وسیله او را مطمئن می‌سازد.

    خبر نامزدی سردسته زغن‌ها با یک زغن ماده به سرعت پخش می‌شود و تمامی پرندگان از این موضوع مطلع و به آن احترام می‌گذارند. موضوع انتخاب همسر در اردک‌ها متفاوت از بقیه پرندگان است. آنها تشریفات خاصی برای یافتن جفت خود دارند و زبان آنها برای جلب جنس ماده زبان رقص و حرکات موزون است.

    تمامی اردک‌های نر در فضای محدودی جمع می‌شوند و ماده‌ها هم دور آنها حلقه می‌زنند و به آنها نگاه می‌کنند، آن گاه نرها شروع به رقص دسته جمعی بسیار منظمی می‌کنند، این رقص بسیار شباهت به رقص باله دارد و عجیب آن است که اگر یکی از اردک‌های نر در رقص خود یک حرکت اشتباهی کند یا قدم اشتباهی بردارد اردک‌های ماده تقاضای او را نمی‌پذیرند.

    اما در رابطه با حشرات باید گفت بسیاری از حشرات با زبان بسیار عجیبی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، آنها به وسیله انتشار بوهای مخصوصی از فاصله‌های بسیار دور علامت می‌دهند، حیوان ماده از قسمت‌های عقب بدن، ماده معطری را‌ترشح می‌کند و فاصله‌ای که حشره نر بو را احساس می‌کند باور نکردنی است، انسان فقط از فاصله چند متری بو را احساس می‌کند ولی این حشرات از فاصله چند کیلومتری بوی ماده خود را درک می‌کنند.

    دانشمندان برای این که بفهمند حشرات از چه فاصله‌ای بو را احساس می‌کنند از قطارهایی که درحال حرکت بودند کرم‌های نر را به فاصله‌های منظمی رها کردند. پس از گذشت یازده کیلومتر بسیاری از کرم‌ها راه محل سکونت ماده‌ها را پیدا کردند.‏

    مشاوره برای رهایی از خطر

    خوک‌های آبی همان قدر که بسیار هوشمند و زیرک هستند، حراف نیز هستند و صداهای دسته جمعی آنها برای کارشناسان نیروی دریایی ایجاد دردسرهای بزرگی می‌کند زیرا موجب اختلالات و اشتباهاتی در دستگاه‌های گیرنده صوت و لوازم دفاعی زیردریایی‌ها می‌شود. از این رو دانشمندی با نام دکتر «لیلی» در آمریکا به اتفاق همکارانش در صدد برآمدند تا دست به آزمایش‌هایی بزنند و علت این پرحرفی و سر و صدای زیاد این حیوانات را دریابند.

    آنها در ساحل اقیانوس آرام در عرض دهانه مردابی ۱۵ نشانه را به فاصله سه تا بیست متر از یکدیگر جای داده و در نزدیکی آن محل دو میکروفن همراه ضبط صوتی قرار دادند. بعد از ظهر همان روز پنج خوک دریایی در پانصد متری آن محل ظاهر گشتند، ضبط صوت صداهای آنها را ضبط کرد و معلوم شد که حیوانات تشخیص داده‌اند که بر سر راهشان چیزهای مشکوکی قرار دارد.

    آنها سرعت حرکت خود را کم کردند و وقتی که به فاصله ۴۰۰ متری (نزدیک دهانه مرداب) رسیدند گروه به هم فشرده‌ای تشکیل دادند. آن گاه یکی از آنها از گروه جدا شد و با احتیاط از یک نشانه به نشانه دیگر رفت سپس به سوی هم‌قطاران خود بازگشت، در این موقع کنسرتی از سوت‌های گوشخراش حیوانات مانند طوفانی در دریا بلند شد. بعد از این «مشاوره» پیش قراول دیگری برای تحقیق درباره اشیایی که موجب سوءظن آنها شده بود اعزام شد.

    پس از بازگشت گشتی دوم سوت‌های دیگری به گوش رسید و پس از این در جلسه آرامش برقرار شد. آن گاه خوک‌ها در حالی که سوت می‌کشیدند پیش رفتند و به محض این که موانع را رد کردند و تصمیم گرفتند که به راهشان ادامه دهند سکوت کردند و ناپدید شدند. البته کسی نتوانست جزئیات گفتگوی آنها را دریابد ولی تیم تحقیق بر این عقیده شد که آنها برای شناخت چگونگی خطر مشاوره کردند و مذاکرات آنها درباره این مطلب بوده است: «آیا این نشانه‌ها با تورهای ماهی گیری انسان‌ها شباهتی دارد یا خطر دیگری را در بردارد.» ‏

    اما مارماهی با زبانی دیگر برای اعلام خطر و ‌ترساندن دشمن اقدام می‌کند و آن هم ایجاد ارتعاش در سراسر بدن است. این نوع ماهی در بدن خود نیروی برق تولید می‌کند.
    قابل توجه است که بدانید رومی‌های قدیم در زمان «نرون» با شوک برق این حیوان بعضی از بیماری‌ها را معالجه می‌کردند، بیمارانی را که گرفتار بیماری‌های روحی یا سردرد یا نقرس بودند، داخل استخری می‌کردند که تعدادی ماهی برق‌دار در آن وجود داشت تا شفا یابند.

    بد نیست بدانید که زاغ با فریاد به دشمن حمله می‌کند، اگر بچه‌هایشان بترسند و علامت بدهند، پدر و مادرشان به سرعت و بلافاصله برمی‌گردند و با مشاهده دشمن بدون توجه به نیروی جسمی خود، به آن حمله و تمامی جنگل را با فریادهای خود خبر می‌کنند. در حیوانات بزرگ‌تر و کامل‌تر نیز غریزه علاقه پدر و مادر به فرزند کامل‌تر دیده می‌شود.
    گوریل‌ها برای حمایت از فرزندان خود نعره‌های جنون‌آمیز سر می‌دهند و به سر و سینه خود می‌کوبند.

    همچنین دانشمندان آمریکایی در یکی از باغ‌وحش‌های نیویورک آزمایشی را درباره زبان میمون‌ها در زمان خطر به عمل آوردند و متوجه شدند، هنگامی که ابرهای طوفان‌زا در هوا ظاهر می‌شود، میمون‌های پیشکسوت با صداهایی اعلام خطر و به سرعت بچه‌ها را به جای امنی راهنمایی می‌کنند. ‏

    اعلام تسلیم، عجز و درماندگی

    حیوانات علامت دیگری هم دارند که در بسیاری از آنها مشترک است و اغلب انسان‌ها هم آن را درمی یابند، این علامت فریادهای درماندگی است و این زمانی رخ می‌دهد که یا در سوگ همنوع خود می‌نشینند مانند کلاغ‌ها و میمون‌ها، یا در موقع جنگ و دعوا حالت تسلیم به خود می‌گیرند، ولی یکی از جالب‌ترین حالت‌ها در میان خروس‌ها دیده می‌شود.

    در جنگ خروس‌های بالغ، دو حیوان تا موقعی می‌جنگند که یکی از آنها احساس ضعف و فرار اختیار کند، اگر او پشت به گوشه دیواری داشته باشد و نتواند فرار کند سر خود را در جعبه یا سطل یا سوراخی فرو می‌برد و اعتراف به تسلیم می‌کند! ‏

    کوچک کردن
  2. شاید تا به حال از کسی شنیده باشید که پرنده ها در صبح هنگام با یکدیگر گفتگو می‎ کنند و یا گاو ماده ای را دیده باشید که گوساله خود را صدا می ‎زند . این مثال ها نشان دهنده این هستند که حیوانات نیز از توانایی ارتباط برقرار کردن برخوردارند . بسیاری از افراد از اصطلاحات ارتباط و زبان به صورت مشترک استفادهادامه مطلب ...

    شاید تا به حال از کسی شنیده باشید که پرنده ها در صبح هنگام با یکدیگر گفتگو می‎ کنند و یا گاو ماده ای را دیده باشید که گوساله خود را صدا می ‎زند . این مثال ها نشان دهنده این هستند که حیوانات نیز از توانایی ارتباط برقرار کردن برخوردارند .

    بسیاری از افراد از اصطلاحات ارتباط و زبان به صورت مشترک استفاده می‎ کنند زیرا به نظر می ‎رسد که این دو اصطلاح دارای یک مفهوم واحدند اما با این حال ، این دو مفهوم کاملا متفاوتند .

    ارتباط عبارت است از بیان اطلاعات به دیگری و زبان توانایی جمع کردن کلمات مطابق با قوانین دستوری است . آیا درک تفاوت مفهوم این دو اصطلاح ، ذهنیت شما را در رابطه با این که حیوانات توانایی ارتباط برقرار کردن دارند را تغییر می ‎دهد یا خیر؟

    حیوانات زبان

    تفاوت انسان و حیوان در برقراری ارتباط

    انسان ها با حیوانات متفاوتند . یکی از این تفاوت ها را می ‎توان در استفاده از زبان مشاهده کرد . تفاوت اساسی در نحوه ارائه اطلاعات برای برقراری ارتباط و نحوه سازماندهی و ارائه آن در بیان زبانی وجود دارد . به عنوان مثال، یک شامپانزه می‎ تواند کلمات ” سیب ” و “گرسنه” را بیاموزد و از آن ها به طور مناسب در ایجاد علامت برای انتقال ایده استفاده کند.

    با این حال نمی ‎توان به او نحوه گفتن جمله “من گرسنه ام و دوست دارم سیب بخورم ” را آموخت زیرا این کلمات برای شامپانزه منطقی نخواهد بود اما به انسان کمک می ‎کند تا اطلاعات را با وضوح بیشتری پردازش کند و به عبارت دیگر، یک حیوان می ‎تواند ارتباط برقرار کند اما فقط انسان ها می ‎توانند به معنای واقعی کلمه از زبان خود برای بیان عقاید خود استفاده کنند .

    شیوه ارتباط برقرار کردن در حیوانات ژنتیکی است یا اکتسابی؟

    در بیشتر گونه های جانوری شیوه ارتباط برقرار کردن امری ژنتیکی است و حیوانات ازهنگام تولد توانایی برقراری ارتباط با هم نوعشان را دارند و مکان به دنیا آمدن حیوان فرقی نمی کند زیرا بخش زیادی از شیوه ارتباط برقرار کردن آنها به وسیله ژن های شان مشخص شده است.

    پژوهشگران برای دست یابی به نتایج مهمی نوزادان میمون های ماکاک بومی ژاپن را با نوزادان میمون های ماکاک بومی جنوب آسیا عوض کردند. میمون های هر دو منطقه برای ارتباط برقرار کردن از صداهای یکسانی مانند صداهای نرم، صداهای خشن، عوعو کردن و جیغ زدن استفاده می کنند و در شرایط متفاوتی هر کدام از این صداها را به کار می برند.

    هنگام بازی کردن بچه میمون های جنوب آسیا صداهای خشن و بچه میمون های ژاپنی صدای نرم تولید می کنند. پژوهشگران متوجه شدند میمون های والد روی الگوهای صوتی بچه میمون ها تاثیر داشتند و بچه میمون ها با زندگی درمیان میمون های غریبه نیز به همان شیوه والدین اصلی خود از الگوهای صوتی استفاده می کردند.

    این آزمایش نشان داد میمون ها هنگام تولد نیز می دانند برای ارتباط برقرار کردن در چه شرایطی باید از چه نوع صدایی استفاده کنند و تجربه و شرایط اجتماعی تاثیری روی آنها ندارد . شما زمانی می توانید به بچه میمون های جنوب آسیا بیاموزید مانند میمون های ژاپنی ارتباط برقرار کنند که جدا از دیگر میمون ها در محیط خاصی مدت زمان زیادی زندگی کنند.

    ارتباط برقرار کردن میمون ها

    کوچک کردن
  3. حیوانات هم مثل ما با کمک بدنشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و ژست‌ها و علائم بدن خاصی وجود دارد که به حیوانات اجازه می‌دهد به ما احساسات و منظور خود را نشان دهند، مثلا سگی که دمش را تکان می‌دهد یا موشی که روی پا‌های عقبش می‌ایستد. زبان سگ ها شادی سگ سگی که دمش را به حالت خمیده تکان می‌دهد به اینادامه مطلب ...

    حیوانات هم مثل ما با کمک بدنشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و ژست‌ها و علائم بدن خاصی وجود دارد که به حیوانات اجازه می‌دهد به ما احساسات و منظور خود را نشان دهند، مثلا سگی که دمش را تکان می‌دهد یا موشی که روی پا‌های عقبش می‌ایستد.

    زبان سگ ها

    زبان سگ ها

    شادی سگ

    سگی که دمش را به حالت خمیده تکان می‌دهد به این معناست که آماده بازی کردن است و حالش خوب است. سگی که سرش را به یک طرف کج می‌کند در حالی که سعی در شنیدن دارد، منتظر پاداش است.

    عصبانیت سگ

    گوش‌ها رو به جلو و بالا قرار دارند. سر در حالت راست و عمودی است و نشان دهنده پرخاشگری یا میل به نمایش دادن تسلط است.

    اضطراب سگ

    دم راست افقی نشان می‌دهد که سگ متوجه چیزی شده و سعی می‌کند بفهمد آیا در خطر است یا چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

     


    زبان گربه ها

    زبان گربه ها

    خوشحالی گربه

    یک گربه آرام گوش‌هایش را راحت نگه می‌دارد. اگر گربه‌ای با چپ چپ یا با چشمان نیمه بسته نگاه کند، به این معناست که به شما اعتماد دارد و احساس امنیت می‌کند. وقتی گربه‌ای دم خود را بالا می‌برد، شاید به این معنا باشد که شاد و صمیمی است.

    ترس گربه

    دم پایین بین پنجه‌ها نشانه ترس و وحشت است. چشم‌های گرد شده نشانه اضطراب است؛ و اگر گربه‌ای به سرعت گوش‌هایش را حرکت دهد، به معنای مراقب بودن است.

    پرخاشگری گربه

    اگر گربه‌ای بی‌وقفه به شما خیره شود، می‌تواند شما را به چالش بکشد. گربه عصبانیت خود را وقتی بیان می‌کند که گوش‌هایش را در سرش فشار می‌دهد و اگر دمش را با شدت و عصبی به بالا و پایین یا چپ و راست تکان دهند، نشان دهنده تحریک یا عصبانیت است.


    زبان همستر ها

    زبان همستر ها

    خوشحالی همستر

    همستر رضایت خود را با خمیازه و کشش بدنش نشان دهد و با پریدن ابراز خوشحالی کند. ایستادن روی پنجه‌های عقب و حرکت رو به جلوی بالاتنه ممکن است نشانه کنجکاوی باشد.

    اضطراب همستر

    همستر با دراز کشیدن روی زمین و پنهان شدن سعی می‌کند ترس خود را نشان دهد.

    پرخاشگری همستر

    ایستادن همستر روی پنجه‌هایش ممکن است معنای دیگری داشته باشد. وقتی روی پنجه‌های عقبی می‌ایستد، اما بالاتنه‌اش را به عقب می‌برد، نشانه پرخاشگری است. همچین ممکن است پنجه‌های جلویی را رو به بالا بکشد.


    زبان خرگوش ها 

    زبان خرگوش ها 

    خوشحالی خرگوش 

    خرگوش خوشحالی خود را با پریدن ابراز می‌کند و با دراز کشیدن روی شکم و دراز کردن پا‌های جلو و عقب خود، نگرش خوب خودش را نسبت به شما نشان می‌دهد. یعنی احساس راحتی و آرامش می‌کند.

    اضطراب خرگوش 

    وقتی خرگوش استرس دارد، در جای خود ثابت می‌ماند. گوش‌هایش را داخل سرش فشار می‌دهد و چشم‌هایش را باز نگه می‌دارد. وقتی از لمس کردن شما ناراضی است هم ممکن است این حالت را نشان دهد. ضربه زدن با پا‌های عقب هم نشانه خطر است.

    پرخاشگری خرگوش 

    وقتی خرگوش می‌خواهد شما را گاز بگیرد، روی پنجه‌های عقب می‌ایستد و بدنش را به جلو حرکت می‌دهد. اغلب، این رفتار در خرگوش‌های تنها مشاهده می‌شود.


    زبان طوطی ها

    زبان طوطی ها

    خوشحالی طوطی

    وقتی طوطی خوشحال است، ابتدا پا و بال چپش را باز می‌کند و سپس بال و پای راستش را. سپس بال‌هایش را به سمت بالا می‌کشد. همچنین ممکن است یک لحظه پرهایش را باد کند.

    اضطراب طوطی 

    وقتی طوطی مضطرب تاجش را بالا می‌برد و بدنش را محکم و کشیده نگه می‌دارد، نشان می‌دهد که ترسیده است و می‌خواهد از خودش دفاع کند.

    پرخاشگری طوطی 

    طوطی معمولا قبل از حمله و گاز گرفتن شما، این ژست را می‌گیرد. پاهایش را باز می‌کند تا تعادل داشته باشد، به شما نگاه می‌کند و منقارش را باز می‌کند.


    زبان خوکچه هندی

    زبان خوکچه هندی

    خوشحالی خوکچه هندی

    بالا پریدن نشانه حال خوب است و اگر حیوان روی زمین دراز بکشد و خرخر کند احساس راحتی می‌کند.

    اضطراب خوکچه هندی

    خوکچه هندی وقتی می‌ترسد سرش را پایین می‌آورد. مچنین دیوار یا زمین را فشار می‌دهد، پنجه‌هایش را جمع می‌کند و ثابت می‌شود.

    پرخاشگری خوکچه هندی

    وقتی خوکچه هندی قدرتش را نشان می‌دهد و می‌خواهد تاثیر بگذارد، سرش را به سمت بالا می‌کشد. اما اگر روی پنجه‌هایش بایستد و با سر بالا برده، از یک طرف به طرف دیگر تاب بخورد، نشانه پرخاشگری است.


    زبان لاکپشت ها

    زبان لاکپشت ها

    خوشحال لاکپشت 

    هرچه لاکپشت احساس بهتر و راحت‌تری داشته باشد، بیشتر اطرافش را با کنجکاوی کاوش می‌کند. در لاکش پنهان نمی‌شود و به راحتی سر و پنجه‌هایش را نشان می‌دهد.

    اضطراب لاکپشت 

    اگر لاکپشت احساس خطر کند، سعی می‌کند با کشیدن سر، دم و پنجه‌هایش داخل لاک، از خودش محافظت کند. این علامت شناخته شده‌ای است که حیوان احساس ترس می‌کند.

    پرخاشگری لاکپشت 

    وقتی لاکپشت می‌خواهد نشان دهد که غالب است، تا حد ممکن لاکش را بالا می‌برد و دم و گردن خود را دراز می‌کند.


    زبان اسب ها

    زبان اسب ها

    خوشحالی اسب

    اگر اولین بار نیست که اسبی را می‌بینید، شما را می‌شناسد و پاهایش عقبش را بالا می‌برد و به این معنی است که روحیه بازیگوشی دارد.

    اضطراب اسب

    اگر اسب پا‌های عقب یا جلوی خود را بالا می‌برد، به این معناست که احساس خطر کرده است. اگر اسب وحشت‌زده باشد، بهتر است فاصله ایمن را از آن حفظ کنید.

    پرخاشگری اسب

    وقتی اسب ناراضی است، سم‌ها یا بازوهایش را روی زمین می‌کوبد. سرش را تکان می‌دهد، گوش‌هایش را محکم فشار می‌دهد، دمش را به سمت بیرون می‌کشد و چشم‌هایش را کاملا باز می‌کند.

    منبع: برترین ها

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط