aalan

یک سوال Latest سوالات

محدثه
کاربر

آیا رنگ خون همه حیوانات قرمز رنگ است؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. هشت پا و خرچنگ نعل اسب با خون آبی در آب‌های بسیار سرد، خون غنی از هموگلوبین می‌تواند به طور خطرناکی غلیظ شود. به همین دلیل، موجوداتی که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، گلبول قرمز ندارند، مانند ماهی تمساح یخی، که هیچ درصدی از گلبول‌های قرمز ندارند، که باعث می‌شود خون آن‌ها کاملا شفاف و بی رنگ شود!ادامه مطلب ...

    هشت پا و خرچنگ نعل اسب با خون آبی

    در آب‌های بسیار سرد، خون غنی از هموگلوبین می‌تواند به طور خطرناکی غلیظ شود. به همین دلیل، موجوداتی که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، گلبول قرمز ندارند، مانند ماهی تمساح یخی، که هیچ درصدی از گلبول‌های قرمز ندارند، که باعث می‌شود خون آن‌ها کاملا شفاف و بی رنگ شود!

    حیواناتی با خون های رنگارنگ

     

    بسیاری از موجودات خوشه دار از پروتئینی برای جایگزینی هموگلوبین به نام هموسیانین استفاده می‌کنند. هر دو پروتئین قادر به انتقال اکسیژن هستند. برخلاف هموگلوبین، هموسیانین به مس متصل می‌شود و نه آهن و باعث تغییر رنگ خون به جای قرمز به آبی می‌شود.

    حیواناتی با خون های رنگارنگ + عکس

     

    لیست ارگانیسم‌های وابسته به هموسیانین طولانی است و شامل عنکبوت‌ها، عقرب‌ها و برخی از نرم تنان مانند هشت پا است. از آنجا که خرچنگ نعل اسب یک خرچنگ کاملاً پیشرفته نیست، بلکه یک خانواده عنکبوت است، همچنین دارای خون آبی است که سرشار از هموسیانین است.

    کوچک کردن
  2. خیر همه حیوانات خون قرمز ندارند در اینجا برخی از حیوانات که خون با رنگ های مختلف دارند جمع آوری شده است. عنکبوت عنکبوت‌ها رنگ خونشان آبی روشن است. جریان خون هم یکی از اساسی‌ترین فرایند‌های بدن آن‌ها محسوب می‌شود. عقرب عقرب‌ها نیز دارای خون آبی هستند. بزرگترین خانواده عقرب‌ها به نام امپرور، خون آبی دادامه مطلب ...

    خیر همه حیوانات خون قرمز ندارند در اینجا برخی از حیوانات که خون با رنگ های مختلف دارند جمع آوری شده است.

    عنکبوت

    عنکبوت‌ها رنگ خونشان آبی روشن است. جریان خون هم یکی از اساسی‌ترین فرایند‌های بدن آن‌ها محسوب می‌شود.

    عنکبوت‌ها رنگ خونشان آبی روشن

    عقرب

    عقرب‌ها نیز دارای خون آبی هستند. بزرگترین خانواده عقرب‌ها به نام امپرور، خون آبی دارند. سطح بالایی از هموسیانین نیز در خون آن‌ها یافت می‌شود.

    عقرب‌ها نیز دارای خون آبی هستند

    سوسمار

    بعضی از سوسمار‌های عجیب و غریب هم هستند که دارای خون سبز می‌باشند و از هموگلوبین برای حمل اکسیژن در اطراف بدن استفاده می‌کنند.

    سوسمار‌ها خون سبز

    زالو

    زالو در پلاسمای خون خود، حاوی پروتئین زیادی است و در دریا یافت می‌شود. زالو‌ها رنگ خون سبز دارند.

    زالو‌ها رنگ خون سبز دارند

    کوچک کردن
  3. تمام خون پستانداران قرمز تیره است ، زیرا پستانداران از آهن قرمز رنگ حاوی مولکول پروتئین ، هموگلوبین ، برای حمل اکسیژن در گلبول های قرمز استفاده می کنند. خرچنگ های نعل اسبی ، فسیل های زنده قدیمی که میلیون ها سال بدون تغییر بوده اند ، دارای رنگ آبی روشن شیری هستند ، زیرا از مولکول مس حاوی هموسیانین برادامه مطلب ...

    تمام خون پستانداران قرمز تیره است ، زیرا پستانداران از آهن قرمز رنگ حاوی مولکول پروتئین ، هموگلوبین ، برای حمل اکسیژن در گلبول های قرمز استفاده می کنند.

    خرچنگ های نعل اسبی ، فسیل های زنده قدیمی که میلیون ها سال بدون تغییر بوده اند ، دارای رنگ آبی روشن شیری هستند ، زیرا از مولکول مس حاوی هموسیانین برای انتقال اکسیژن به جای هموگلوبین استفاده می کنند.

    خرچنگ های نعل اسبی

    کوچک کردن
  4. این پاسخ ویرایش شده است.

    انسان تنها حیوانیست که می خندد و میگرید ؛ زیرا او تنها حیوانیست که تقلا می‌کند به موجود بهتری تبدیل شود . ویلیام هزلیت

    انسان تنها حیوانیست که می خندد و میگرید ؛ زیرا او تنها حیوانیست که تقلا می‌کند به موجود بهتری تبدیل شود .

    ویلیام هزلیت

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط