aalan

یک سوال Latest سوالات

reza

اگر تصاویر علمی غیر قابل باور و در عین حال واقعی دیده اید اینجا به اشتراک بگذارید؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. لیلا
    بهترین پاسخ

    یکی از زیبا ترین تصاویری که من با به حال دیده ام تصویر زیر است: [caption id="attachment_3889" align="aligncenter" width="400"] تصویر تلسکوپ هابل (برای نمایش واضح تر روی تصویر کلیک کنید)[/caption] این تصویر توسط تلسکوپ هابل در سال 2012 از یک قسمت خیلی کوچک از اسمان شب گرفته شده است. نام این تصویر Hubادامه مطلب ...

    یکی از زیبا ترین تصاویری که من با به حال دیده ام تصویر زیر است:

    تصویر تلسکوپ هابل

    تصویر تلسکوپ هابل (برای نمایش واضح تر روی تصویر کلیک کنید)

    این تصویر توسط تلسکوپ هابل در سال ۲۰۱۲ از یک قسمت خیلی کوچک از اسمان شب گرفته شده است. نام این تصویر Hubble Ultra Deep Field است که ۱۱ روز زمان برده تا گرفته شود. آنچه که در این تصویر خیلی عجیب و جالب است این است که به جز ۲ شی نورانی بقیه نور ها مربوط به کهکشان ها است.

    مجموعه ای از ستاره های کهکشان ها که بالای ۱۰۰۰۰ جزیره ستاره ای با اندازه بیش از چند کوادریلیون مایل از هم هستند. کم نور ترین کهشکشان های ستاره ای در این تصویر فاصله ای حدود ۱۲ میلیارد سال نوری از زمین دارند. و به دلیل اینکه سرعت نور ثابت است یعنی ۱۲ میلیارد سال طول کشیده تا نور این کهشکشان ها به ما رسیده است. به تعریف دیگر ما داریم به ۱۲ میلیارد سال گذشته این کهکشان ها نگاه می کنیم و چه بسا که الان خیلی از آنها وجود نداشته باشند و یا خیلی از کهکشان های جدید به وجود آمده باشند. ستاره های در این تصویر خیلی کم نور هستند و باید برای پیدا کرن آنها خیلی با دقت تصویر را نگاه کنید.

    بعد از مدتی دانشمندان به این فکر افتادند که در سیاهی مابین کهکشان ها احتمال اینکه کهشکان های دورتر و دیگری وجود داشته باشد است. برای همین تصمیم گرفتند با تجهیزات پیشرفته تر و بعد از گذشت چند سال تصویر جدیدی با جزئیات بیشتر ثبت کنند که نتیجه تصویر زیر با نام ( Extreme Ultra Deep Field) شد.

    کهکشان ها در اسمان

    کهکشان ها در اسمان (برای نمایش واضح تر روی تصویر کلیک کنید)

    آسمان کهکشان های زیادی در خود دارد و تخمین اینکه چند کهکشان در آن وجود دارد امکان ندارد. اما انچه نشان دهنده عظمت آسمان است شاید در تصویر زیر نهفته باشد:

    عظمت آسمان

    عظمت آسمان (برای نمایش واضح تر روی تصویر کلیک کنید)

    برای درک عظمت آسمان باید تصویر بالا را نگاه کرد. فکر می کنید چه وسعت از دید ما توسط تلسکوپ هابل برای تصویر گرفتن از این ۱۰۰۰۰ کهکشان استفاده شده؟ پاسخ خیلی شوکه کننده است. برای پاسخ لطفا روی تصویر کلیک کنید و با دقت به تصویر یک مربع زرد رنگ پیدا خواهید کرد. درسته! این مربع همون قسمتی از آسمان است که هابل گرفته!!! برای درک مقدار این مربع زرد رنگ کافیه به آسمان بالای سر خود نگاه کنید و به سوی آسمان با انگشت اشاره کنید . خب، حالا با انگشت خود یک مربع به اضلاع ۱ میلیمتر در ۱ میلیمتر بکشید. آفرین حالا ۱۰۰۰۰ کهشکان در مربع شما قرار گرفته ! خیلی عجیب و باور نکردنیه.

    هابل از قسمت های دیگر آسمان هم تصویر برداری کرده و تصویر زیر را بعد از سال ها گرفته است.

    عظمت آسمان هابل

    عظمت آسمان هابل (برای نمایش واضح تر روی تصویر کلیک کنید)

    این تصویر در سال ۲۰۱۸ توسط تلسکوپ هابل گرفته شده است. و در یک قسمت کوچک از آسمان حدود ۱۵.۰۰۰ کهشکان پیدا کرده است. پیشرفت هابل به ما نشان داده که مربع کوچک ما ظاهرا بی نهایت کهشکان در دل خود جای داده فقط ما نمیتوانیم با تکنولوژی خود آنها را ببینیم و با پیشرفت تکنولوژی کهشکان های بیشتری را پیدا می کنیم.

    تصویر بعدی هم یک کلوزاپ از خوشه های کهکشانی است که هزاران هزار کهشکان را شامل می شود. بیشتر این کهکشان ها در تصویر به دلیل جاذبه همدیگر، تشکیل خوشه ها را داده اند. نام تصویر زیر MACS JO717 است.

    خوشه های کهکشانی

    (برای نمایش واضح تر روی تصویر کلیک کنید)

    هیچکس نمی تواند حتی به طور تخمینی میزان کهکشان ها و ستاره های آسمان را تخمین بزند. در حقیقت آخرین تحقیقات صورت گرفته و شبیه سازی ها روی تصاویر هابل فعلا چیزی حدود ۲ میلیارد کهشکان را در آسمان تخمین زده است.

    کامپیوتر های مدرن امروزی شبیه سازی ۲ میلیارد کهکشان را انجام داده و تصویر زیر حاصل شده است.

    دو میلیارد کهشکان

    دو میلیارد کهشکان(برای نمایش واضح تر روی تصویر کلیک کنید)

    هر نقطه کهشکان های نورانی حاوی میلیارد ها ستاره است!!!

    برای درک بیشتر از این تصویر یه نقطه از تصویر رو انتخاب کنید…

    انجامش بدید تا متوجه بشید!!!!!

    انتخاب کردید؟

    حالا تصور کنید این نقطه همان جایی هست که الان زندگی میکنیم یعنی کهکشان راه شیری. با تکنولوژی امروزی انسان برای رسیدن از یک طرف نقطه به طرف دیگر حدود ۲ میلیارد سال زمان لازم داره!!!!

    حالا می تونید به آسمان بالای سر خود نگاه کنید و متوجه بشید چه آسمان بی انتهایی را دارید نگاه می کنید. ما کجا هستیم واقعا؟ یعنی خدا فقط برای ما این آسمان رو خلق کرده؟ موجودات دیگر هم در کهکشان های دیگر زندگی می کنند؟

    و هزاران سوال دیگر ذهن انسان رو بعد از فهمیدن این حقایق درگیر میکنه!!

    کوچک کردن
  2. برش سلول سرطانی این سلول سرطانی با استفاده از پرتوی یون باز شد. این پرتو بخشی از سلول را منفجر کرد تا یک سطح مقطع مشخص شود و یک شکل مثلثی به سطح بستر سیلیس که روی آن قرار دارد بریده شود. این روش که فرز پرتوی یونی نامیده می شود ، به محققان اجازه می دهد تا با جزئیات بی سابقه ای درون سلول های سرطانی راادامه مطلب ...

    برش سلول سرطانی

    این سلول سرطانی با استفاده از پرتوی یون باز شد. این پرتو بخشی از سلول را منفجر کرد تا یک سطح مقطع مشخص شود و یک شکل مثلثی به سطح بستر سیلیس که روی آن قرار دارد بریده شود. این روش که فرز پرتوی یونی نامیده می شود ، به محققان اجازه می دهد تا با جزئیات بی سابقه ای درون سلول های سرطانی را بررسی کنند.

    برش سلول سرطانی

    ذره قایقی شکل

    این ذره قایقی شکل ۳۰ میکرون طول دارد و می تواند با واکنش شیمیایی رانده شود. محققان به صورت سه بعدی ذره را چاپ کردند و روی آن را با فلز پوشاندند. این یک واکنش در محلول پراکسید هیدروژن که ذره در آن قرار دارد را کاتالیز می کند تا گازی تولید کند که آن را هل دهد.

    ذره قایقی شکل

    Clownfish

    دلقک ماهی جنینی (Amphiprion percula) در داخل تخمک خود رشد می کند. این تصاویر با جزئیات قابل توجه در روزهای یک ، سه ، پنج و نه از توسعه آن ثبت شده است. اولین مورد چند ساعت پس از لقاح گرفته شد. عکاس دانیل ناپ موفق به کسب مقام دوم مسابقه عکس برداری میکروسکوپی Nikon Small World شد.

    دلقک ماهی

    کوچک کردن
  3. عبور ماه از جلوی زمین همانطور که توسط ماهواره ناظر آب و هوای عمیق ناسا (DSCOVR) ثبت شده است: یکی از تصاویری که اکثرا فکر می کنند که فتوشاپ شده و دروغی است تصویر بالا است اما باید گفت این تصویر دروغی نیست. این تصویر واقعی است اما چطوری این تصویر واقعیت داره؟   حتی با توجه به این واقعیت که قسمت بادامه مطلب ...

    عبور ماه از جلوی زمین

    همانطور که توسط ماهواره ناظر آب و هوای عمیق ناسا (DSCOVR) ثبت شده است:

    عبور ماه از جلوی زمین

    یکی از تصاویری که اکثرا فکر می کنند که فتوشاپ شده و دروغی است تصویر بالا است اما باید گفت این تصویر دروغی نیست.

    این تصویر واقعی است اما چطوری این تصویر واقعیت داره؟

     

    حتی با توجه به این واقعیت که قسمت بیرونی ماه تا حدودی تاریک تر از قسمت داخلی است ،  به نظر می رسد که این تصویر اشتباه است. در واقع ، به نظر می رسد فتوشاپی است. اما اینطور نیست – فقط به این شکل به نظر می رسد زیرا بر اساس تجربه شما از روی زمین ، انتظار شما را از اینکه یک عکس از کره زمین و ماه آن باید چگونه باشد ، خدشه دار می کند.

    پل دندانی

    پل دندانی

    محققان می گویند این کار ۴۰۰۰ سال پیش انجام شده است! این روش یک پل دندانی است ، یعنی وقتی که یک یا چند دندان از دست رفته با سیم طلا یا نقره به دندانهای اطراف متصل می شوند. در مورد کار انجام شده در این عکس ، پل با استفاده از دندان های اهدا کننده ساخته شده است. هنوز مشخص نشده که این روش در طول زندگی بیمار انجام شده است یا بعد از مرگ او.

    سیستم عصبی انسان به صورت کامل و دست نخورده

    سیستم عصبی انسان

    از این فقط ۴ مورد در دنیا است

    کره جغرافیا برای افراد نابینا

    کره جغرافیا برای افراد نابینا

    Atlas for The Blind 1837

    فسیل جای پای دایناسور

    فسیل جای پای دایناسور

    قلب بی خون

    قلبی که کاملا از خون پاک شده است به شکل زیر است

    قلب بی خون

    تصویر میکروب ها

    میکروب های کف دست یک بچه ۸ ساله بعد از بازی بیرون منزل

    تصویر میکروب ها

    کوچک کردن
  4. این پاسخ ویرایش شده است.

    تصویر زیر حاصل فعالیت راکتور و تشعشعات چرنوکوف است. تابش چرنکوف (Cherenkov Radiation) نوعی تابش الکترومغناطیسی تعریف می‌شود که در آن یک ذره باردار در یک محیط دی‌الکتریک با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت می‌کند، این اثر همچنین تابش وایویلف-چرنکوف (Vavilov-Cherenkov) نیز نامیده می‌شود. این پدیده به خاطرادامه مطلب ...

    تصویر زیر حاصل فعالیت راکتور و تشعشعات چرنوکوف است. تابش چرنکوف (Cherenkov Radiation) نوعی تابش الکترومغناطیسی تعریف می‌شود که در آن یک ذره باردار در یک محیط دی‌الکتریک با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت می‌کند، این اثر همچنین تابش وایویلف-چرنکوف (Vavilov-Cherenkov) نیز نامیده می‌شود. این پدیده به خاطر کارهای فیزیکدان شوروی سابق پائول آلکسیویچ چرنکوف (Pavel Alekseyevich Cherenkov) که در سال ۱۹۵۸ جایزه نوبل فیزیک را با همکاری ایلیا فرانک (Ilya Frank) و ایگور تام (Igor Tamm) برای تأیید تجربی این اثر دریافت کرد، نامگذاری شد.

    تصویر راکتور فعال
    تصویر گرفته شده در لحظه ۱/۱۰۰۰۰۰۰۰۰ ثانه پس از انفجار بمب اتمی

    تصویر انفجار بمب اتمی
    تصویر گرفته شده چند میلی ثانیه بعد از انفجار بمب اتمی توسط Harold ‘Doc’ Edgerton در سال ۱۹۵۲ با دوربین Rapid Action Electronic .

    انفجار اتمی بعد از چند میلی ثانیه
    این تصویر ۱/۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ثانیه بعد از تصویر اولی است.

    انفجار اتمی ثانیه

    کوچک کردن
  5. در اینجا مجموعه ای از عکس های علمی است که باور کردن آنها واقعاً سخت است ، اما واقعاً واقعی هستند. لذت بردن. سر کرم نواری (Tapeworm). بزرگنمایی 200 برابر Nereis Sandersi - یک کرم هیدروترمال در عمق دریا Microscopic shot of lice residing on human hair. گلبول قرمز روی سوزن جنین انسان روی سنجاق دانه هایادامه مطلب ...

    در اینجا مجموعه ای از عکس های علمی است که باور کردن آنها واقعاً سخت است ، اما واقعاً واقعی هستند. لذت بردن.

    سر کرم نواری (Tapeworm). بزرگنمایی ۲۰۰ برابر

    سر کرم نواری (Tapeworm)-سایت یک سوال

    Nereis Sandersi – یک کرم هیدروترمال در عمق دریا

    Nereis Sandersi - سایت یک سوال

    Microscopic shot of lice residing on human hair.

    عکس شپش

    گلبول قرمز روی سوزن

    گلبول قرمز روی سوزن

    جنین انسان روی سنجاق

    جنین انسان روی سنجاق

    دانه های برف

    دانه های برف

    پوست کوسه

    پوست کوسه

    استخوان انسان

    استخوان انسان

    گلبرگ گل سرخ

    گلبرگ گل سرخ

    سوزن و نخ

    سوزن و نخ

    ناخن انسان

    ناخن انسان

    قهوه آب نارگیل

    قهوه آب نارگیل

    ویتامین سی

    ویتامین سی

    پوست عنکبوت

    پوست عنکبوت

    sake ژاپنی

    sake ژاپنی

    بال پروانه

    بال پروانه

    عالی نبود؟؟؟

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط