aalan

یک سوال Latest سوالات

احسان
کاربر

بازی جرات حقیقت چطوریه؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. بازی جرئت یا حقیقت به دو یا چند بازیکن نیاز دارد. هر بازیکن بین پاسخ درست به یک سوال و انجام یک کار جسورانه یکی را انتخاب می کند. در این بازی همه بازیکنان می توانند به صورت دایره وار دور میز یا روی زمین بنشینند و چیدمان باید به گونه ای باشد که هر دو بازیکن روبروی هم قرار بگیرند. قبل از شروع بازی درادامه مطلب ...

    بازی جرئت یا حقیقت به دو یا چند بازیکن نیاز دارد. هر بازیکن بین پاسخ درست به یک سوال و انجام یک کار جسورانه یکی را انتخاب می کند.

    در این بازی همه بازیکنان می توانند به صورت دایره وار دور میز یا روی زمین بنشینند و چیدمان باید به گونه ای باشد که هر دو بازیکن روبروی هم قرار بگیرند.

    قبل از شروع بازی در جایی که بیش از دو بازیکن وجود دارد می توان با چرخاندن یک بطری در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت شخص پاسخ دهنده را انتخاب کرد. اولین بازیکن کسی است که سر بطری روبروی او قرار می گیرد.

    در مدل دیگر این بازی شرکت کنندگان سوالات جرئت و حقیقت را تهیه کرده و آن ها را در دو ظرف می ریزند، حالا کم سن ترین شرکت کننده به عنوان کسی که سوال می پرسد فرد پاسخ گو را انتخاب می کند که باید بین جرئت و حقیقت یکی را انتخاب کند.

    فردی که سوال می پرسد به طور تصادفی یک برگه از دسته مورد نظر را انتخاب می کند و آن را می خواند و فرد پاسخ گو باید به سوال یا دستور مورد نظر پاسخ دهد در غیر این صورت جریمه خواهد شد.

    هنگامی که یک بازیکن حقیقت را انتخاب می کند باید به سوالاتی که از او پرسیده می شود صادقانه پاسخ گوید.

    اگر یک بازیکن جرات را انتخاب کند از بازیکن خواسته می شود که کاری را انجام دهد که معمولا خجالت آور است. بای جرات یا حقیقت پایان ندارد و فرصت های برابر به همه ی بازیکنان داده می شود.

    قوانین بازی جرات حقیقت

    قوانین این بازی بسیار ساده هستند؛

    • هنگامی که یک بازیکن حقیقت را انتخاب می کند، بازیکن دوم هر سوالی را که بازیکن اول می پرسد باید صادقانه پاسخ دهد
    • اگر بازیکنی دروغ بگوید بازیکنان دیگر او را جریمه می کنند
    • همچنین توجه داشته باشید که یک بازیکن نمی تواند دو بار پشت سر هم حقیقت را انتخاب کند
    • شرکت کنندگان مجاز به تغییر انتخاب خود درباره جرئت یا حقیقت نمی باشند

    اگر یک بازیکن جرئت را انتخاب کند (وظیفه ای که گروه انتخاب کرده است) برای انجام آن به بازیکن داده می شود. جرئت ها می تواند متفاوت اما بی خطر باشند.

    بعد از اینکه بازیکن حقیقت یا جرئت را انتخاب کرد و نتوانست به آن پاسخ داده یا وظیفه را انجام دهد، اگر همه ی بازیکنان موافق باشند بازیکن می تواند سوال جدیدی را پاسخ دهد یا کاری جدیدی را انجام دهد اما اگر سوال ساده است و بازیکن نمی خواهد به آن پاسخ دهد، جریمه می شود.

    قانون اصلی بازی این است که از آن لذت ببرید، به کسی آسیب نرسانید یا جرئت خیلی شرم آور را برای بازیکنان انتخاب نکنید. حقیقت یا جرئت هیچ برنده و بازنده ای ندارد و همین باعث می شود که برای مهمانی ها و دور همی ها ایده آل باشد.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط