aalan

یک سوال Latest سوالات

پوریا

بزرگترین راز پولدار شدن چی هستش؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. راه های پولدار شدن در این مقاله نکته هایی کاربردی و بسیار مؤثر بیان می شود که عمل به آنها و تعهد جدّي به پیگیری آنها، از همین امروز شرایط مالی شما را بهتر می کند. و نه تنها شرایط مالی شما را بهتر می کند، بلکه کمک می کند روزبه روز شاد تر شوید و حس بهتری از خود داشته باشید و از زندگیتان بیشتر لذت ببریادامه مطلب ...

    راه های پولدار شدن

    در این مقاله نکته هایی کاربردی و بسیار مؤثر بیان می شود که عمل به آنها و تعهد جدّی به پیگیری آنها، از همین امروز شرایط مالی شما را بهتر می کند. و نه تنها شرایط مالی شما را بهتر می کند، بلکه کمک می کند روزبه روز شاد تر شوید و حس بهتری از خود داشته باشید و از زندگیتان بیشتر لذت ببرید.

    حقوق همه چیز نیست

    صعود از نردبان شرکت تنها شما را از نقطه ای که هستید، دور می کند و شما به درامد بالقوه و کف درآمدی خود دست خواهید یافت. ثروت‌مندان می دانند که به منظور افزایش ثروت، مهم این است که پول تان برای شما کار کند. در واقع ، رابرت کیوساکی، نویسنده پرفروش ترین کتاب مالی دنیا« پدر پولدار، پدر فقیر» فلسفه پولی خود را حول این مفهوم ساخته است.

    تولید درامد از منبع های منفعل، بهترین راه برای درآمدزایی است. سرمایه گذاری روی منبع های درآمدی منفعل حاوی اوراق بهادار، اجاره املاک، سوددهی از کسب وکاری که نیازی به مدیریت روزانه شما نداشته باشد، کار خلاقانه و ابداعات بسیار پربازده خواهند بود.

     
    راه های پولدار شدن

    پولدار شدن

     

    پتانسیل کار خود را چند برابر کنید

    یکی از اقداماتی که در فرمول ثروتمند شدن باید انجام دهید، آن است که اول بدانید راه را درست رفته اید یا خیر؟ یا راهی که به تازگی آن را انتخاب نموده اید درست است؟ آیا از آن مطمئن هستید؟

    این ها سوالاتی است که باید در این راه از خود بپرسید. این همان راهی است که شما باید از آن مطمئن شوید تا بتوانید آنرا به بهترین شکل ممکن بپیمایید.

    در واقع باید از آن مطمئن شوید که آیا این راه همان بهترین راه است؟ بسیاری از شما پتانسیل این را دارید که بهتر شوید و به بهترین حد خود برسید، ولی این را نمی دانید که میتوانید از این مرحله عبور کنید و به درجه های بالا برسید یا خیر.

    بسیاری از شغل هایی که شما دارید پتانسیل این را دارد که در آن پیشرفت کنید و درآمد بیشتری را کسب کنید. حتی در مواقعی ممکن است ندانید که یکی از راه هایی که بتوانید در حرفه ی خویش پیشرفت کنید و درآمد بیشتری داشته باشید، این است که مدرک تحصیلی خویش را افزایش دهید.

    من هیچ چیز نمی دانم!

    پرخطر ترین مسئله در بحث اموزش این است که فکر کنید چیزی را می دانید. من این را می دانم را فراموش کنید. هر لحظه که با خودتان بگویید خودم این موضوع را بلدم. از همان جا اموزش متوقف می شود و هیچ چیز جدیدی یاد نخواهید گرفت! پس این را باور داشته باشید که کسی شما را خوشبخت تر یا بدبخت تر نمی کند مگر خودتان!

    چنانچه چیزی را در دنیای پیدا میخواهید ، باید در دنیای پنهان سرمایه گذاری کنید. دنیای پیدا همان خودآگاه و دنیای پنهان ناخودآگاه هر انسانی است. پول، در بانک و دست شخص دیگری نیست، بلکه در مغز شماست. چنانچه پول میخواهید در آغاز باید درون خودتان را جست و جو کنید. آیا فکر می کنید شما سزاوار ثروتمند شدن هستید؟

     
    راه های ثروتمند شدن

    راه های ثروتمند شدن

     

    هدف گذاری کنید.

    فکر شما، همان اندیشه، تربیت و فرهنگ شماست که با هدف تقویت می شود. اهداف خویش را مشخص کنید.

    پس مهم است که دقیقا بدانید چه اهدافی در زندگی دارید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید. اهدافتان باید به صورت تجسمی و کمّی باشند؛ یعنی:

    با حواس پنج گانه قابل درک باشند. یعنی هدفی را انتخاب کنید که نه خیلی دور و غیرقابل دسترس باشد نه خیلی دم دستی و راحت. همینطور قابل اندازه‌گیری باشند.

    یعنی مقدار و زمان رسیدن به آنرا دقیقا معلوم کنید. برای موفقیت، مسیر رسیدن به اهدافتان را به صورت تصویرسازی ذهنی طی کنید. برای ثروت مند شدن آموخته های نادرست تان را دور بریزید.

    به چه دلیل اکثر آدمهای بی اخلاق در سریال ها ثروتمند هستند و هر شخصی که شرایط مالی ضعیف تری دارد، انسانی با اخلاق و خوب است؟!

    بی اخلاقی ربطی به ثروت ندارد، بلکه یک خصوصیت شخصیتی ناسالم است. چه کسی گفته پول چرک کف دست است! ؟ این باورها را تغییر دهید. لطفاً از خودتان سوال کنید و بنویسید هنگامی که می گویید پول چه به ذهن تان می آید؟ نقشه ذهنی شما در مورد پول چیست؟ آیا یکی از جمله های زیر به ذهن تان می رسد؟ پول علف خرس است، پول جن و من بسم الله، پول زیر پای فیل، پول خوشبختی نمی آورد و …. که اینها همه غلط است! دنیای بیرونی شما عوض نمی شود مگر این که افکارتان را تغییر دهید.

    هر لحظه از خودتان بپرسید به چه فکر می کنید؟ چنانچه روی نداشته ها و ناراحتی های تان تمرکز کنید که بیچاره می شوید! شما مختار هستید که ثروت را انتخاب کنید یا فقر را! هیچ اجباری هم برای ثروتمند زندگی کردن شما وجود ندارد!

     
    آموزش ثروتمند شدن

    آموزش ثروتمند شدن

     

    رییس خودتان باشید

    شاغلان کار می کنند تا رؤسایشان ثروتمند شوند. اگر شما ثروت واقعی را نشانه رفته اید، کسب وکار خودتان را آغاز کنید. بر اساس گزارش فوربس، ۱۴۲۶ نفر از فهرست میلیاردرهای این مجله با ایجاد کسب وکار با اعضای خانواده خود به چنین سرنوشتی دست پیدا کرده اند.

    روبرت ویلسون، مشاور مالی سی ان ان و سی بی اس اعلام کرد :« بسیاری از کارمندان طبقه متوسط فکر می کنند که شروع یک کسب وکار بسیار خطرناک خواهد بود. از نظر یک ثروتمند، کار خطرناک این است که اجازه دهید زمان و درآمد شما به وسیله رئیسی که کم ترین اهمیت را به شما می دهد، مصرف شود.»

    کوچک کردن
  2. امروزه وقتی وارد کتاب‌فروشی می‌شویم کتاب‌های زیادی با موضوع موفقیت مالی می‌بینیم از موضوع چطور کمتر خرج کنیم یا چطور بیشتر سود کنیم گرفته تا اصول سرمایه‌گذاری موفق و فرار از بدهی و روش‌هایی برای بازنشستگی سریعتر. اما شاید هیچ کدام بهتر از کتابی که در ۱۹۳۷ میلادی (۱۳۱۵ شمسی) منتشر شد نباشند! کتابی کهادامه مطلب ...

    امروزه وقتی وارد کتاب‌فروشی می‌شویم کتاب‌های زیادی با موضوع موفقیت مالی می‌بینیم از موضوع چطور کمتر خرج کنیم یا چطور بیشتر سود کنیم گرفته تا اصول سرمایه‌گذاری موفق و فرار از بدهی و روش‌هایی برای بازنشستگی سریعتر. اما شاید هیچ کدام بهتر از کتابی که در ۱۹۳۷ میلادی (۱۳۱۵ شمسی) منتشر شد نباشند! کتابی که راز ثروتمند شدن را کشف کرد و آن را در اختیار همه مردم قرار داد، اما فقط تعداد کمی آن را اجرا کردند.
    راز ثروتمند شدن۶ راز ثروتمند شدن از کتابی ۸۲ ساله!
    ناپلئون هیل، نویسنده بزرگ دوران رکود اقتصادی امریکا و مشاور رئیس جمهور روزولت، توانست با بیش از ۵ درصد از جمعیت ابر-ثروتمند مصاحبه کند. او نتایج این مصاحبه‌ها را در کتابی ۲۰۰ صفحه‌ای به نام “بیندیشید و ثروتمند شوید” منتشر کرد و تبدیل به یکی از کتاب‌های پرفروش تمام دوران گردید.
    انتظار نداشته باشید او با اینکه با موفقترین و ثروتمندترین تجار و بازرگانان روزگار خود مصاحبه کرده، در کتابش در مورد مهارت‌های بورس و سرمایه‌گذاری صحبت کند. او در یافته‌های خود مشکلی بزرگتر از مهارت‌های لازم برای ثروتمند شدن را پیدا کرد. “دیوار ذهنی” که مردم را از ثروتمند شدن دور می‌کند!
    مسلما آرزو٬ افراد را ثروتمند نمی‌کند اما هیل می‌گوید تمایل به ثروتمند شدن باید همراه با یک شور و اشتیاق برای به دست آوردن آن باشد، پس از آن هست که برنامه‌ریزی و مهارت‌ها به کسب آن کمک می‌کند چون انرژی آن مثل یک حمایت شکست‌ها را برای افراد بی‌اثر می‌کند و نقش مهمی در ثروت به ارمغان می‌آورد

    او برای تبدیل شدن اشتیاق به یک ثروت واقعی، ۶ مرحله را در نظر می‌گیرد که به طور کلی آنها شامل:

    ۱. اولین مورد دیوار روانی است که یک فصل کامل را به آن اختصاص داده است و همچنین در مورد اینکه دقیقا چقدر ثروت می‌خواهید صحبت می‌کند. یک راز ثروتمند شدن این است که دقیقا میزان و رقم ثروتی که می‌خواهید را بدانید و تکرار کنید، اینکه فقط بگویید می‌خواهم ثروتمند شوم، کافی نیست و نتیجه‌ای برایتان نخواهد داشت.

    ۲. تعیین کنید دقیقا برای چه می‌خواهید ثروتمند شوید و با آن می‌خواهید چه کار کنید! خب اگر همین الان رقم ثروتی که می‌خواستید را به شما بدهند، با آن چه کار می‌کنید؟ اینکه مهاجرت می‌کنم یا خیلی کارها می‌کنم، پاسخ‌های درستی نیستند. شما باید دقیقا بدانید که می‌خواهید هر قسمت از این ثروت را چطور و برای چه چیزی خرج کنید

    ۳. تعیین مهلت و تاریخ مشخص برای به دست آوردن میزان پول مورد نظر. اینکه بگویید من یک مقدار پول مشخص و برای خرج‌های مشخص می‌خواهم کافی نیست، شما باید تعیین کنید که این ثروت را باید تا چه زمانی بدست آورید. راز ثروتمند شدن به دانستن تمام جزییات است. مثلا بگویید من تا ۵ سال آینده می‌خواهم ۳میلیارد تومان پول به دست بیاورم.

    ۴. ایجاد یک برنامه و پلن روشن برای رسیدن به آرزوهایتان؛ خب حالا که می‌دانید چقدر وقت دارید و چقدر ثروت می‌خواهید، زمان آن است که برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید. البته این برنامه‌ریزی باید کاملا واقعی و براساس شرایط امروز شما باشد تا بتوانید آن را اجرا کنید. این قسمت مهمترین بخش راز ثروتمند شدن است، پس تمام فکر و ذهن‌تان را روی آن متمرکز کنید تا بتوانید یک برنامه واقعی و قابل اجرا داشته باشید و به اهداف‌تان برسید.

    ۵. هیچ چیز ماندگارتر از جوهر نیست و مطمئن باشید معجزه‌ای در نوشتن وجود دارد! پس خلاصه‌ای از میزان پول درخواستی، تاریخ به دست آوردن و هدف‌هایی که می‌خواهید به آن برسید را با توضیحات و جزییات کامل بنویسید. وقتی چزی را می‌نویسید، در ناخودآگاه‌تان هم ثبت می‌شود و ذهن‌تان بیشتر آن را باور می‌کند.

    ۶. متن خود هر روز ۲ مرتبه، یکبار قبل خواب و یکبار صبح وقتی چشم‌تان را باز می‌کنید با صدای بلند بخوانید. یادتان باشد حین خواندن باید احساس و باورتان طوری باشد که انگار همین حالا آن مقدار پول درخواستی را دارید. بنابراین بهتر است به جای استفاده از افعال آینده، از فعل‌های زمان حال استفاده کنید. مثلا به جای اینکه بنویسید من یک شغل با درآمد بالا پیدا خواهم کرد، بنویسید: من یک شغل با درآمد بالا دارم.

    شاید به نظرتان این کارها ابتدایی و بچه‌گانه باشد اما در واقع تمامی راهنماهای کسب ثروت و موفقیت همین چند قدم ساده هستند فقط با زرق و برق بیشتر معرفی می‌شوند اما در باطن یک موضوع هستند.
    کتاب هیل یادآوری می‌کند که تنها راز ثروتمند شدن درک کامل از احساسات و تفکرات‌مان هست، چون آنها هستند که می‌توانند ما را به موفقیت برسانند یا از آن دور نگه دارند و این مسئولیت ماست که از آنها درست استفاده کنیم.

    کوچک کردن
  3. حقیقت این است که افراد ثروتمند همگی دارای زندگی کاملا عادی هستند. اکثر افراد ثروتمند آنقدر معمولی زندگی می‌کنند که اگر شما بدون هیچ ذهنیتی آن‌ها را ببینید، فکر نمی‌کنید که آن‌ها پولدار هستند چرا که با ذهنیت‌های شما از یک فرد پولدار همخوانی ندارند. اکثر افراد پولدار درست شبیه من و شما هستند. آن‌ها الادامه مطلب ...

    حقیقت این است که افراد ثروتمند همگی دارای زندگی کاملا عادی هستند. اکثر افراد ثروتمند آنقدر معمولی زندگی می‌کنند که اگر شما بدون هیچ ذهنیتی آن‌ها را ببینید، فکر نمی‌کنید که آن‌ها پولدار هستند چرا که با ذهنیت‌های شما از یک فرد پولدار همخوانی ندارند. اکثر افراد پولدار درست شبیه من و شما هستند. آن‌ها البته رازی در سینه دارند که به آن‌ها کمک کرده پولدار شوند.

     راز پولدار شدن

    مهمترین راز برای پولدار شدن به همان اندازه که هیجان آور نیست، اثربخش است! کافی است «پایین‌تر از حد توقعتان زندگی کنید.»

    بله راز پولدار شدن همین است. هر چه اختلاف بین درآمد و خرجی شما بیشتر باشد، سریعتر می‌توانید به خواسته‌های مادی‌تان در زندگی دست پیدا کنید.

    خب به نظر من هم «زندگی کردن پایین‌تر از حد توقعمان» مسئله‌ای کاملا مشهود و حتی کمی هم پیش پا افتاده است. اما حقیقت این است که این راز بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

    تا خرخره زیر قرض بودن

    بسیاری از کسانی که خانه‌های بزرگ یا خودروهای آنچنانی دارند تا خرخره زیر قرض هستند. بنابراین نمی‌توان آن‌ها را پولدار قلمداد کرد: آن‌ها اصلا پولدار نیستند، بلکه بدهکارند.

    چالش کار در این است که اگر شما مدام خودتان را با این افراد مقایسه کنید، نمی‌توانید ثروت خود را اندوخته کنید. ثروت واقعی زمانی پدید می‌آید که شما نسبت به درآمدتان کمتر و کمتر خرج کنید و ماهانه آن را پس‌انداز کنید تا پس از چند سال صاحب ثروت شوید. این پروسه کاملا کند و خسته کننده است و هیچ هیجانی هم در آن نیست، اما راهی مطمئن است.
     راز پولدار شدن
    البته منظور این نیست که مانند ریاضت بکشید. شما می‌توانید در صورت نیاز اسباب منزلتان را تغییر دهید. پس انداز ثروت نیز با توجه به تورم کشورها می‌تواند به طرق مختلفی انجام شود تا از ارزش آن کم در طول سالیان کم نشود. اما برای اینکه صاحب اندوخته‌ای شوید، بهتر است به چند مورد توجه کنید:

    1. از شر قبض‌های ماهیانه خلاص شوید. هزینه‌های اضافی همه جا هست. برخی از ما به ویژه در تکنولوژی‌هایی هزینه می‌کنیم که هیچ نیازی به آن نداریم
    2. همان اول ماه می‌توانید میزان اضافی درآمدتان را در یک حساب دیگر بریزید تا بتوانید در طول ماه با میزان از پیش تعیین شده‌ای زندگی کنید.
    3. هر شش ماه یکبار، یک درصد به میزان اندوخته ماهانه خود بیفزایید. می‌توانید از تقویم‌های دیجیتال برای یادآوری استفاده کنید. البته شما متوجه این افزایش اندک نخواهید شد و پس از مدتی می‌توانید شاهد تغییرات آن باشید.
    4. فراموش نکنید که ۵۰ درصد تمام اضافه حقوق را پس‌انداز کنید این کار باید همزمان با بهبود سبک زندگی‌تان انجام شود.

     تعریفی مجدد از پولداری

    در محور اصلی پولدار شدن باید تعریفی مجدد از ثروت ارائه دارد. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که به دنبال خانه‌ای مجلل یا خودرویی لوکس هستید، بنابراین پند ما به درد شما نمی‌خورد. اما اگر ثروتمندی را «وقت گذراندن با دوستان و خانواده، مسافرت، داشتن شغلی که عاشقش هستیم و حرص نخوردن برای پول» تعریف کنیم، بنابراین شما می‌توانید به بهترین شکل ثروتمند شوید.

    آزادی واقعی در زندگی یعنی انتخاب‌هایی در زندگی که شما را در نهایت خوشحال می‌کنند. صرفه‌جویی نیز یعنی داشتن پول کافی در جیب‌هایتان برای تحقق آن انتخاب‌ها داشته باشید. شاید تعریف جدید از ثروت بیشتر به کارتان بیاید!

    کوچک کردن
  4. به نظر من بزرگترین راه پولدار شدن اینه که بدونی جمع کردن پول نقد برای دوران بازنشستگی هیچ فایده ای نداره و باید تو جوونی کار و کاسبی خودتو راه بندازی تا پولدار بشی. شاید سخت باشه ولی احتمالش بیشتره تا اینکه یه عمر کارمند باشی و آخرش هم به هیچ جا نرسی !!

    به نظر من بزرگترین راه پولدار شدن اینه که بدونی جمع کردن پول نقد برای دوران بازنشستگی هیچ فایده ای نداره و باید تو جوونی کار و کاسبی خودتو راه بندازی تا پولدار بشی. شاید سخت باشه ولی احتمالش بیشتره تا اینکه یه عمر کارمند باشی و آخرش هم به هیچ جا نرسی !!

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط