aalan

یک سوال Latest سوالات

nasim
کاربر

بهترین روش های پاکسازی پوست چیست؟

روش های آسان که به سادگی بتونیم در منزل انجام دهیم.

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. خیلی هم عالی راجع به جوانسازی هم اگر مطلب بزارید عالی میشه

    خیلی هم عالی راجع به جوانسازی هم اگر مطلب بزارید عالی میشه

    کوچک کردن
  2. بهترین سایت برای خواندن مطالب تخصصی پاکسازی پوست سایت شانار اسکین است زیرا با ساده ترین روش ها پاکسازی پوست را به صورت تخصصی آموزش می دهد.

    بهترین سایت برای خواندن مطالب تخصصی پاکسازی پوست سایت شانار اسکین است زیرا با ساده ترین روش ها پاکسازی پوست را به صورت تخصصی آموزش می دهد.

    کوچک کردن
  3. روش‌های پاکسازی پوست 1. پاکسازی پوست با صابون‌های پاک کننده برای کسانی که پوست خشک دارند، روزی یک‌بار و برای کسانی که پوست چرب دارند، 2 تا 3 بار در روز توصیه می‌شود. اما صابون باید کاملاً شسته شود؛ به طوری که برخی از متخصص‌های پوست و زیبایی برای پاک کردن صابون، 20 تا 30 بار آبکشی را لازم می‌دانند. 2ادامه مطلب ...

    روش‌های پاکسازی پوست

    ۱. پاکسازی پوست با صابون‌های پاک کننده

    برای کسانی که پوست خشک دارند، روزی یک‌بار و برای کسانی که پوست چرب دارند، ۲ تا ۳ بار در روز توصیه می‌شود. اما صابون باید کاملاً شسته شود؛ به طوری که برخی از متخصص‌های پوست و زیبایی برای پاک کردن صابون، ۲۰ تا ۳۰ بار آبکشی را لازم می‌دانند.

    ۲. پاکسازی پوست صورت با بخور

    بخور به پاکسازی و شفاف‌سازی پوست کمک می‌کند. یکی از روش‌های سالم برای پاکسازی پوست صورت، پاکسازی پوست با بخور است. بخور می‌تواند به صورت ساده یا همراه با عصاره های گیاهی باشد که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک می‌شود.

    بخور علاوه بر پاکسازی پوست صورت و مرطوب شدن پوست، باعث روشن شدن و شادابی پوست نیز می‌شود.

    ۳. پاکسازی پوست با پاک کننده‌های طبیعی و مغذی پوست

    برای پوست‌های چرب و معمولی، سیب زمینی خام توصیه می‌شود. اگر شما دارای پوست چرب یا معمولی هستید، آب سیب زمینی را بگیرید و با آب پوستتان را تمیز کنید. در ضمن سیب زمینی خام در درمان اگزما نیز موثر است.

    ۴. پاکسازی پوست با ماست و نمک

    پاک کننده‌ی دیگر برای پوست‌های چرب، پاکسازی پوست با ماست و کمی نمک است. به این ترتیب که دو قاشق غذاخوری ماست را با یک سوم قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید،سپس به روی پوست مالیده، به آرامی ماساژ دهید و با آب نیمگرم بشویید.

    ۵. پاکسازی پوست با صابون‌های گیاهی و گلیسیرین‌دار

    اگر دارای پوست خشک هستید، برای پاک کردن پوست‌تان از صابون‌های گیاهی و گلیسیرین‌دار استفاده کنید.

    ۶. پاکسازی پوست با سبوس گندم و بلغور جو دو سر

    از دیگر پاک کننده‌های خانگی پوست می‌توان از سبوس گندم و بلغور جو دو سر نام برد. به این ترتیب که مقداری پودر سبوس گندم و بلغور جو دو سر را در مخلوط کرده، خمیر به دست آمده را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس با آب نیمگرم صورت خود را بشویید.

    ۷. پاکسازی پوست با عسل

    عسل را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده‌ی پوست بمالید. آن را ماساژ داده و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار دو یا سه بار در هفته انجام دهید تا از مسدود‌شدن منافذ پوست جلوگیری شود.

    ۸. پاکسازی صورت با ماسک سفیده تخم مرغ

    برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ ابتدا سفیده‌ی تخم‌مرغ را هم‌بزنید تا کف کند. آن را به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار بدهید و سپس با آب نصفِ لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    ۸. پاکسازی صورت با لیمو

    آب لیموی تازه را گرفته و روی پوست بمالید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به‌آرامی صورت خود را ماساژ دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید، صورت خود را خشک کنید و از یک مرطوب‌کننده ملایم استفاده کنید. این کار را یک‌روز‌درمیان انجام بدهید.

    بطور کلی شما در ۷ مرحله باید پاکسازی صورت را انجام دهید:

    1. تمیز کردن صورت؛
    2. استفاده از تونیک؛
    3. لایه برداری؛
    4. ماساژ صورت؛
    5. بخور سرد؛
    6. استفاده از ماسک؛
    7. استفاده از مرطوب کننده.

    همچنین پاکسازی را می‌توانید در سه بازه زمانی انجام دهید:

    1. پاکسازی روزانه؛
    2. پاکسازی هفتگی؛
    3. پاکسازی ماهیانه؛
    کوچک کردن
  4. روش های خانگی پاکسازی پوست شما ‌میتوانید پاکسازی پوست خود را خودتان انجام دهید. در اغلب موارد انجام روش های خانگی پاکسازی پوست، اگر به‌ صورت اصولی و با استفاده از مواد مرغوب انجام شوند، نتیجه ‌فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. موثرترین و بهترین روش های پاکسازی پوست در خانه عبارتند از: استفاده از پاک ‌کنندهادامه مطلب ...

    روش های خانگی پاکسازی پوست

    شما ‌میتوانید پاکسازی پوست خود را خودتان انجام دهید. در اغلب موارد انجام روش های خانگی پاکسازی پوست، اگر به‌ صورت اصولی و با استفاده از مواد مرغوب انجام شوند، نتیجه ‌فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. موثرترین و بهترین روش های پاکسازی پوست در خانه عبارتند از:

    استفاده از پاک ‌کننده مناسب

    یکی از تاثیرگذارترین روش هایی که ‌میتوانید برای مراقبت از پوست خود آن را انجام دهید، تمیز نگه‌داشتن پوست است. برای این منظور شما باید از یک پاک‌ کننده معتبر و مرغوب مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. با استفاده از پاک ‌کننده، صورت خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید. پس از آن، صورت را خود را بشویید. شما همچنین می‌توانید از روغن استفاده کنید. برای پوست‌های معمولی تا خشک، استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل بهترین گزینه است. همچنین برای پوست‌های حساس و چرب، غالبا استفاده از روغن جوجوبا توصیه ‌می‌شود. اگر پوست چربی دارید، باید با استفاده از پاک‌کننده مناسب، چربی پوست خود را کنترل کنید. یک پاک ‌کننده مناسب ‌می‌تواند تمام آلودگی ها را از سطح پوست شما از بین ببرد. پس از آن تنها کافی است برای شستن صورت خود از یک شوینده مناسب استفاده کرده و با استفاده از یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید. این کار روی پاکسازی پوست شما تا حد زیادی موثر خواهد بود.

    لایه برداری پوست

    لایه ‌برداری، یک روش عالی برای پاکسازی پوست و روشن‌شدن آن محسوب ‌می‌شود. با انجام لایه ‌برداری، سلول‌های مرده‌ای که در لایه خارجی پوست وجود دارند از بین خواهند رفت. در این روش از یک‌سری محصولات موثر مراقبت پوست استفاده ‌می‌شود که با استفاده از آن ‌می‌توان بهتر و عمیق‌تر به پوست نفوذ کرد و پوست را بهتر تمیز کرد. برای استفاده از روش لایه‌برداری شما ‌می‌توانید از اسکراب صورت نیز استفاده کنید. برای استفاده از اسکراب، مقداری از آن را برداشته و با حرکات دروانی روی صورت خود ماساژ دهید. در این شرایط توجه داشته باشید که فشار زیادی وارد نکنید، زیرا ممکن است پوست شما آسیب ببیند. پس از اتمام کار نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید. لایه‌برداری پوست در پاکسازی عمیق آن و درخشندگی و شفافیت پوست بسیار تاثیرگذار است. تنها کافی است محصولات مرغوب و مناسبی را انتخاب کرده و این روش را امتحان کنید تا تاثیرات ‌فوق‌العاده آن را روی پوست خود مشاهده کنید.

    بخور پوست صورت

    تقریبا تما‌می ‌افراد با بخور پوست صورت و تاثیرات آن آشنایی دارند. بخور پوست صورت ‌می‌تواند به حذف سموم آن و پاکسازی عمیق پوست کمک کند. این کار به‌طرز ‌فوق‌العاده‌ای جوش های سرسیاه و سرسفید پوست را از بین می‌برد و با هیدراته کردن پوست، از خشکی آن جلوگیری می‌کند. برای انجام بخور پوست ‌می توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. اما حتی اگر این دستگاه را نداشته باشید، ‌میتوانید یک ظرف را از آب پر کرده و آب را گرم کنید. پس از اینکه آب به جوش آمد صورت خود را جلوی آن قرار داده و با یک حوله بپوشایند. برای بخور صورت ‌می‌توانید از اسانس‌هایی مانند اسطوخودوس، بابوبه، کندر و… استفاده کنید. بخور پوست صورت در پاکسازی عمیق آن و تمیزشدن آلودگیها از پوست بسیار موثر است. در صورت تمایل شما همچنین میتوانید پس از بخور پوست صورت، از انواع ماسک‌های تاثیرگذار و مرغوب استفاده کنید؛ زیرا غالبا پس از بخور پوست صورت ماسک‌ها تاثیر بهتر و عمیق‌تری خواهند داشت.

    استفاده از ماسک‌های صورت

    ماسک صورت باعث تغذیه پوست شده و به شفافیت آن کمک ‌می‌کند. همچنین ماسک صورت به نرم‌ شدن و درخشندگی پوست کمک می‌کند. برای استفاده از ماسک صورت غالبا توصیه ‌می‌شود که به نوع پوست خود دقت کرده و ماسکی را خریداری کنید که مناسب با نوع پوستتان باشد. از طرفی، شما ‌میتوانید از ماسک‌های خانگی صورت اعم از ماسک عسل، جوش ‌شیرین، آبلیمو و… استفاده کنید و آن را خودتان در خانه تهیه کنید. سپس کافی است ماسک موردنظر خود را برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله تمیز خشک کنید.

    استفاده از تونر صورت

    با استفاده از تونر، ph پوست متعادل ‌می‌شود. تونرها طراوت‌بخش هستند و غالبا ‌می‌توانند منافذ باز پوست را ببندند. شما ‌می‌توانید تونر را با انگشت خود روی صورت ماساژ دهید یا آن را به‌ صورت مستقیم روی صورت اسپری کنید. تونر‌ها همچنین پوست صورت شما را هیدراته نگه ‌می‌دارند. برای استفاده از تونر تنها کافی است یک نوع مرغوب و مناسب با پوست خود را خریداری کنید. حتی شما ‌می‌توانید در خانه با ترکیب آب، گلاب و خیار یک تونر بی‌نظیر خانگی تهیه کرده و آن را روی صورت خود اسپری کنید.

    استفاده از ‌مرطوب ‌کننده

    اکثر افراد با ‌مرطوب ‌کننده‌ها آشنا هستند و اهمیت استفاده از آن‌ را ‌می دانند. در واقع، استفاده از ‌مرطوب‌کننده برای سلامت پوست بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه ‌می‌شود. ‌مرطوب ‌کننده باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود. برخی افراد تصور ‌می‌کنند که استفاده از ‌مرطوب‌ کننده باعث ایجاد چربی غیر مفید روی پوست می‌شود؛ در صورتی که اینگونه نیست. اگر شما برای یک مدت طولانی از ‌مرطوب‌کننده استفاده نکنید، پوست شما بیشتر چرب خواهد شد. اگر پوست خشکی دارید، استفاده از ‌مرطوب‌کننده‌های و لوسیون‌های غلیظ برای شما به شدت توصیه ‌می‌شود. همچنین اگر پوست جرب یا مختلط دارید، ‌می‌توانید از ‌مرطوب‌کننده‌هایی که بر پایه آب یا ژل هستند استفاده کنید. در هر صورت، اهمیت استفاده از ‌مرطوب‌ کننده را فراموش نکنید و سعی کنید برای سلامت و مراقبت از پوست خود به ‌صورت منظم از ‌مرطوب‌کننده استفاده کنید.

    توجه داشته باشید که اگر ‌می‌خواهید پاکسازی پوست را در خانه انجام دهید، در کنار استفاده از مواد و محصولاتی که متناسب با نوع پوست شما هستند، از مواد و محصولاتی استفاده کنید که کاملا مرغوب و معتبر باشند. استفاده از محصولات نامرغوب و استفاده از مواد نامناسب ‌می‌تواند روی سلامت پوست شما تاثیر منفی داشته و سلامت پوستتان را به خطر بیاندازند.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط