aalan

یک سوال Latest سوالات

Ali Zamani
کاربر

خرید تجهیزات برق صنعتی از اینترنت؟

سلام دوستان وبسایت yeksoal. من می خوام یکسری تجهیزات برق صنعتی را از اینترنت خریداری کنم ولی یه خرده می ترسم. به نظرتون معیارهای سایتی که باید بخرم چیه باید باشه؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. من خدا رو شکر تونستم یک شرکت سارنده حرفه ای را پیدا کنم به نام مانیاد صنع رادین آژند که کارشان در زمینه تولید ترموکوپل فوق العاده است. ممنون از راهنمایی دوستان. اولش با خواندن مقاله ترموکوپل چیست (https://maniadsanat.com/articles/what-is-a-thermocouple-sensor/) در این سایت شروع کردم و اطلاعات کاملیادامه مطلب ...

    من خدا رو شکر تونستم یک شرکت سارنده حرفه ای را پیدا کنم به نام مانیاد صنع رادین آژند که کارشان در زمینه تولید ترموکوپل فوق العاده است. ممنون از راهنمایی دوستان. اولش با خواندن مقاله ترموکوپل چیست (https://maniadsanat.com/articles/what-is-a-thermocouple-sensor/) در این سایت شروع کردم و اطلاعات کاملی در این زمینه به من داد. بعدش برای دریافت مشاوره با کارشناسان آن ها صحبت کردم که واقعاً دلسوزانه به من مشاوره دادند و محصولی کاملاً حرفه ای را به من تحویل دادند.

    کوچک کردن
  2. در سراسر جهان نیروگاه‌های زیادی هستند که مشغول تامین و تولید برق برای مصارف صنعتی و خانگی هستند. به دلیل اهمیت و کاربردی که محصولات برق صنعتی دارند و از آنجایی که همیشه در بازار محصولات، اصل و کپی موجود است و تشخیص آن‌‌ها ممکن است برای مشتریان سخت باشد بهتر است که در خرید محصولات برق صنعتی دقت بیشترادامه مطلب ...

    در سراسر جهان نیروگاه‌های زیادی هستند که مشغول تامین و تولید برق برای مصارف صنعتی و خانگی هستند. به دلیل اهمیت و کاربردی که محصولات برق صنعتی دارند و از آنجایی که همیشه در بازار محصولات، اصل و کپی موجود است و تشخیص آن‌‌ها ممکن است برای مشتریان سخت باشد بهتر است که در خرید محصولات برق صنعتی دقت بیشتری شود شما می‌توانید محصولات برق صنعتی خود را به صورت آنلاین از الکتروکارن خریداری فرمایید

    کوچک کردن
  3. ssl خیلی مهمه. من خودم بار ها شده که از سایت شهباز موتور الکتروموتور برقی خرید کردم

    ssl خیلی مهمه.

    من خودم بار ها شده که از سایت شهباز موتور الکتروموتور برقی خرید کردم

    کوچک کردن
  4. اصل اول برای فعالیت در اینترنت این است که همه سایتهای اینترنتی مجاز ، درستکار و با اهداف مثبت ، راه اندازی نمی شوند لذا تعدادی از آنها جعلی و تقلبی بوده و با اهداف سوء استفاده از کاربران و کلاهبرداری ایجاد می شوند. گسترش فضای اینترنت و راه اندازی انواع و اقسام کسب و کارهای آنلاین ، به دنبال خودش پولادامه مطلب ...

    اصل اول برای فعالیت در اینترنت این است که همه سایتهای اینترنتی مجاز ، درستکار و با اهداف مثبت ، راه اندازی نمی شوند لذا تعدادی از آنها جعلی و تقلبی بوده و با اهداف سوء استفاده از کاربران و کلاهبرداری ایجاد می شوند. گسترش فضای اینترنت و راه اندازی انواع و اقسام کسب و کارهای آنلاین ، به دنبال خودش پول و ثروت را هم آورده است.

    یعنی داشتن کسب درآمد و ثروت بالا در اینترنت ، به دنبال خودش افرادی سودجو و کلاهبردار را وارد عرصه فضای مجازی کرد و این گروهها شروع به راه اندازی انواع و اقسام فروشگاهها ، پایگاه های مالی و پرداخت با هدف سرقت پول و اطلاعات شخصی مردم کردند . البته اعتماد فقط در زمینه خرید و فروش اینترنتی نیست بلکه علاوه برآن ، اعتماد و اطمینان به نوشته ها و محتوای یک سایت هم مهم است مخصوصا اگر محتوا درباره سلامتی و بهداشت ، تکنولوژی ،  آموزش و… باشد.

    برای دانستن و اعتماد به یک سایت مخصوصا یک سایت فروشگاهی لزوما نباید دارای سواد بالای اینترنتی و سایبری باشید بلکه با بعضی راهکارهای ساده و ترفندهای کاربردی می توانید از معتبر یا نامعتبر بودن یک سایت مطلع شوید.

    ضرورت سنجش اعتبار سایت های اینترنتی

    همان طور که اشاره شد نیازی نیست برای بررسی اعتبار یک سایت ، متخصص فضای مجازی باشید بلکه با چند شیوه و بررسی ساده می توان از درستی کار یک سایت و فروشگاه اینترنتی مطمئن شد. توجه داشته باشید که قبل از خرید از یک فروشگاه ، تا زمانی که مطمئن نشده اید که  آن سایت معتبر است هرگز وارد فرایند دادن اطلاعات شخصی و همچنین خرید اینترنتی و پرداخت پول نشوید دلیل این موضوع کاملا واضح و روشن است.

    برای ورود به فرایند خرید یک فروشگاه اینترنتی لازم است اطلاعات مهم و حساسی مثل :آدرس محل سکونت ، شماره تماس ، آدرس ایمیل و.. را بدهید و در ادامه برای تکمیل فرایند خرید ، وارد درگاه اینترنتی شوید و اطلاعات بانکی خود را هم وارد کنید. لذا برای پیشگیری از هر نوع سوءاستفاده و کلاهبرداری لازم است تا قبل از خرید ، اصالت فروشگاه از نظر امنیتی و اعتبار بررسی شود.

    علاوه بر خرید ، گاهی لازم است که از معتبر بودن و اصالت  محتواها ، مطالب و توصیه های سایت اعم از نوشته ، ویدیو ، فیلم ،نرم افزار و… اطمینان حاصل کنید. گاهی این سایتها برای امور آموزشی شماره تلفن و اطلاعاتی می خواهند که موجب تکمیل بانک اطلاعاتی آنها می شود. لذا باید اعتبار این سایتها را سنجید و بعد از اطمینان کامل ، اطلاعات شخصی لازم را وارد کرد.

    راههای سنجش اعتبار سایت اینترنتی

    همان طور که در بالا اشاره شد برای خرید اینترنتی و یا استفاده از محتوا های آموزشی و یا اطمینان از معتبر بودن مطالب ، باید از صحت و درست بودن یک سایت مطمئن شد. برای اطمینان از سایت های فروشگاهی کار کمی ساده است ولی برای سایت های آموزشی کمی مشکل تر به نظر می رسد. با تمام اینها ، از راههای و شیوه های مختلفی می توان اعتبار یک سایت را فهمید.

    توصیه می شود قبل از ایجاد فروشگاه آنلاین ، مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دریافت کنید. اگرچه در اینجا نگاه ما بیشتر به بررسی راههای تشخیص اصالت و اطمینان به یک سایت فروشگاهی است ولی می توان این معیارها را به سایت های آموزشی و علمی هم تعمیم داد. برای اینکه خرید مطمئن داشته باشید کافیست تا معیارهایی که در ادامه خواهد آمد را ملاک قرار دهید و با خیالی آسوده اقدام به خرید و انجام تراکنش مالی کنید.

    مهم ترین معیارها و راههای ارزیابی و اعتماد به یک سایت به ویژه فروشگاه عبارتند از:

    ۱- داشتن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک

    شاید اولین ، مهم ترین و بدیهی ترین معیار برای اعتبار سنجی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی، اینماد یا نماد اعتماد الکترونکی وزارت صنعت ، معدن و تجارت باشد. اینماد فقط به فروشگاههای حقیقی و حقوقی داده می شود که با ثبت اطلاعات خود در سامانه ، کسب و کارهای آنها توسط وزارت صمت به عنوان نهاد و متولی دولتی تایید شده باشد.
    وجود اینما یا نماد اعتماد الکترونیک به عنوان یک مجوز رسمی از طرف یک نهاد دولتی ، تاثیر زیادی در اعتبار بخشی به فروشگاه دارد.
    معمولا سایت ها لوگوی این نماد را در صفحه اصلی و در قسمت پایین قرار می دهند . چنانچه روی لوگوی این نماد الکترونیکی کلیک کنید یک صفحه پاپ آپ مانندی باز می شود که حاوی اطلاعات صاحب امتیاز فروشگاه می باشد. البته شیوه دوم برای ارزیابی سایت رفتن به سایت اینماد به نشانی enamad.ir است در این سایت که زیر نظر وزارتخانه صمت می باشد می توانید با کلیک بر روی استعلام ، فروشگاه مورد نظرتان را بررسی کنید.

    زمانی که برای استعلام کلیک کرده اید صفحه ای باز شده که باید در آن نام دامنه سایت مورد نظر را وارد کنید و با زدن گزینه جستجو ، مجموعه اطلاعات مرتبط با صاحب امتیاز سایت و یا فروشگاه اینترنتی نمایش داده می شود. ارزیابی از طریق اینماد ، مناسب ترین روش برای ارزیابی و بررسی صحت کار و فعالیت قانونی یک فروشگاه اینترنتی می باشد.

    شیوه ارزیابی سایت دانلودی و اشتراک

    شیوه ارزیابی سایت دانلودی

    اعتبار سنجی سایت ها فقط مربوط به فروشگاههای اینترنتی و یا خرید و فروش های آنلاین نیست بلکه نباید از ارزیابی و اعتبار سایت های دانلود و اشتراک منابع هم غافل شد. ارزش و اعتبار سنجی سایت های دانلود و اشتراک منابع اگر بیشتر از فروشگاههای اینترنتی نباشد کمتر هم نیست.  لذا قبل از دانلود و دریافت هر نوع فایل موارد ایمنی و معتبر بودن آنها را بررسی کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

    برای اعتبار سنجی سایت های دانلود و اشتراک منابع می توانید موارد زیر را لحاظ کنید:

    – شهرت سایت

    بررسی کنید سایت چه اندازه دارای شهرت و خوشنامی است. در صورت عملکرد خوب و درست ، در اینترنت دارای شهرت می باشد. یکی از ابزارهای مهم برای بررسی شهرت و اعتبار مشاهده میزان رتبه مناسب در سایت آلکسا می باشد.

    –  داشتن گواهی امنیت

    زمانی که قصد دانلود فایل یا نرم افزاری را از سایتی دارید حتما به گواهینامه SSL آن توجه کنید تا امنیت بین وبسایت و مرورگر اینترنت شما برقرار شود.

    – استفاده از آنتی ویروس قوی

    توصیه می شود که به منظور جلوگیری از ویروسی شدن احتمالی سیستم،  از آنتی ویروس قوی و امن بر روی سیستم خود استفاده کنید. استفاده از آنتی ویروس قوی ، تا حدود زیادی از ورود نرم افزارهای آلوده و بدافزارها جلوگیری می کند.

    – وجود خطاها و جملات نامفهوم

    سایت های معتبر و قانونی سعی می کنند تا همه چیزشان در جهت جلب رضایت مشتری باشد و ایرادی در کارشان نباشد. لذا وجود جملات نامفهوم و یا خطاها در زمان دانلود می تواند به عنوان یک معیار برای ارزیابی مدنظر باشد. چنانچه وارد سایتی شده اید و با کلیک بر روی لینک ها پیغام خطا مشاهده کرده اید و یا به صفحه ۴۰۴ هدایت می شوید باید به اعتبار آن سایت شک کنید .

    همان طور که پیش تر گفته شد، سایتهای معتبر به مخاطبان و مشتریان خود ارج گذاشته و سعی می کنند بهترین خدمات را ارائه دهند. لذا از بروز هر گونه ناهماهنگی ، خطا و ایراد در کار پرهیز می کنند و به خوبی می دادند عدم رعایت اصول مشتری مداری به کسب و کار و برندشان لطمه زیادی وارد خواهد کرد.

    – پویایی و فعال بودن سایت

    معمولا سایت های معتبر و شناسنامه دار، یکی از ویژگی های بارزشان پویایی و فعال بودن است و این ویژگی و شاخص را همیشه رعایت می کنند . سایتی که به طور مرتب با تولید محتوا به روز می شود مشخص است که کسب و کار برای مدیرش مهم می باشد و نمی گذارد که بیشتر از یک هفته از انتشار آخرین مطالبشان زمان سپری شود، ضمن اینکه به نظرات مشتریان و بازدیدکنندگان پاسخ داده و بی جواب نمی گذارند.

    – سرعت لود سایت

    اگر قصد دانلود از سایتی را دارید یکی دیگر از معیارهای ارزیابی ، سرعت لود سایت می باشد. البته ممکن است این موضوع از دید برخی افراد مخفی بماند ولی واقعیتی است که وجود دارد. البته ممکن است بازدیدکنندگان سرعت پایین سایت را یک ایراد دانسته و سریع آن را ببندند و از ورود به سایت خودداری کنند. معمولا سایتهای معتبر از هاستینگ قوی که جوابگو باشد استفاده می کنند.

    نکته مهم دیگر درباره سرعت بارگذاری سایت این است که اگر سایت همیشه با سرعت پایین لود شود تاثیر منفی بر روی رتبه سایت گذاشته و تنزل رتبه خواهد گرفت . هچنین این موضوع برای گوگل دارای اهمیت است و سایتهایی را که سرعت لود پایین دارند از صفحات اول جستجو حذف کرده و تنزل رتبه می دهد . اصولا برای گوگل جلب رضایت مشتری اهمیت بسیار بالایی دارد.

    کوچک کردن
  5. ارزیابی اعتبار به وسیله نماد اعتماد الکترونیک نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله سیستم‌های دولتی تائید شده باشند. برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک راادامه مطلب ...

    ارزیابی اعتبار به وسیله نماد اعتماد الکترونیک

    نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله سیستم‌های دولتی تائید شده باشند.

    برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک را که معمولاً در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، کلیک کنید تا پاپ آپی حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده شود.

    روش دیگری برای ارزیابی نماد الکترونیک، رفتن به سایت enamad.ir است. در این سایت شما می‌توانید با کلیک بر روی استعلام، سایت را بررسی کنید.

    پس از این که بر روی استعلام کلیک کردید صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید دامنه سایت مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله آخر بر روی جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز برای شما نمایان شود.

    داشتن بالاترین رتبه در الکسا

    رتبه بالا در وب سایت alexa یکی دیگر از معیارها برای ارزیابی سایت فروشگاهی است.

    یکی از معروف‌ترین وب سایت‌ها برای ارزیابی تعداد بازدیدکنندگان سایت الکسا است. هرچند این معیار نمی تواند معیار مناسبی باشد اما الکسا رتبه سایت‌ها را بر اساس بازدیدها بررسی می‌کند.

    در این پلتفرم، هر سایتی تعداد بازدید بیشتری داشته باشد در رتبه بهتری قرار می‌گیرد.

    جالب است بدانید بالاترین رتبه الکسا یعنی رتبه یک مربوط به موتور جستجوی گوگل است. دومین رتبه نیز متعلق به یکی از سرویس اشتراک ویدیو است.

    دقت کنید که برای بررسی معتبر بودن یک سایت فروشگاهی نیاز نیست بالاترین رتبه الکسا را دارا باشد بلکه کافیست رتبه سایت مشخص شده و عدد الکسای ایران آن کم باشد. هر چه بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد و کاربران بیشتری با آن تعامل داشته باشند می‌توان گفت به نوعی معتبر است.

    برای بررسی رتبه الکسا شما می‌توانید از افزونه Alexa در مرورگر کروم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با وارد کردن دامنه سایت در قسمت siteinfo  الکسا، این کار را انجام دهید.

    توجه داشته باشید، ما با استفاده از رتبه الکسا پی می‌بریم که تعداد زیادی از افراد از این سایت استفاده می‌کنند؛ در نتیجه به احتمال زیاد سایت معتبری است. با این حال نیم توان گفت که سایت مد نظر تا چه میزان معتبر بوده چون ممکن است با روش‌های غیر حرفه ای کاربران را به سمت خود جذب کرده باشد.

    داشتن صفحه تماس با ما

    یکی دیگر از معیارها در بررسی اعتبار سایت‌ها نظیر سایت‌های فروشگاهی و دانلودی، وجود صفحه تماس با ما و داشتن اطلاعاتی نظیر شماره تلفن ثابت، آدرس فروشگاه، شماره همراه و .. است. معمولاً این اطلاعات برای ارتباط برقرار کردن مشتریان با صاحبان فروشگاه مورد نیاز است.

    برخورداری از گواهینامه SSL

    فروشگاه‌هایی که به امنیت اطلاعات خود و مشتریان اهمیت می‌دهند، برای ارتباط امن بین سایت و کاربران از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند.

    وجود این گواهینامه یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی معتبر است؛ چراکه برای حفظ اطلاعات مشتریان ارزش قائل شده است. به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه SSL شما باید از طریق HTTPS  به سایت دسترسی داشته باشید‌.

    ظاهر مناسب و کیفیت سایت

    اغلب اوقات فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از ظاهری زیبا و با کیفیتی برخوردارند اما علاوه بر ظاهر، سرعت دسترسی به سایت نیز از ویژگی‌هایی است که حاکی از معتبر بودن یک سایت دارد‌.

    هرچند این معیاری نیست که به صورت قطع بتوان در مورد معتبر بودن سایت یا عدم اعتبار آن نظر داد. با این حال بد نیست به این موضوع هم توجه کنید.

    شبکه‌های اجتماعی

    این فاکتور یکی از مهم‌ترین موارد برای ارزیابی معتبر بودن یک سایت است. فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌هایی که دارای شبکه‌های اجتماعی پویایی، هستند قابل اعتماد ترند.

    بنابراین اگر قصد دارید از فعال بودن و اعتبار یک سایت آگاه شوید بهتر است بدانید که فعال بودن کارآفرینان  در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، لینکدین و اینستاگرام یکی از معیارهای مهم است.

    نکاتی در مورد اعتماد به یک سایت اشتراک منابع

    شاید برخی از افراد فقط به اعتبار سایت‌های فروشگاهی اهمیت دهند و از ارزیابی اعتبار سایت‌های دانلود یا اشتراک منابع غافل باشند.

    سایت‌های اشتراک منابع و دانلودی همانند سایت‌های فروشگاهی از اهمیت خاصی برخوردارند که قبل از دانلود کردن از این سایت‌ها ضروری است که از معتبر بودن آن‌ها اطمینان کسب کنید.

    یکی از عواملی که نشان دهنده اعتبار سایت‌های اشتراک منابع است، شهرت آن است. هرچه عملکرد سایت مناسب باشد احتمالا آن سایت مشهورتر است. برای معتبر بودن این‌گونه سایت‌ها نیز می‌توان از رتبه الکسا بهره گرفت‌.

    نکته قابل توجه این است که از سایت‌هایی دانلود خود را انجام دهید که دارای گواهینامه SSL باشند تا امنیت بین وب و مرورگر برقرار باشد.

    به منظور جلوگیری از ورود ویروس به سیستم از طریق این سایت‌ها، می‌توانید از یک آنتی ویروس قوی استفاده نمایید تا نرم افزارهای آلوده و بدافزارها به سیستم شما وارد نشوند.

    جملات نامفهوم و خطا یک معیار برای ارزیابی اعتبار سایت‌ها است. شما اگر در سایتی با کلیک بر روی لینکی پیام خطا دریافت کردید یا به صفحه ۴۰۴ منتقل شدید، باید به معتبر بودن این سایت شک کنید. اگر این سایت معتبر باشد برای مشتریان و کاربران خود ارزش قائل می‌شود و سعی می‌کند از هر گونه خطایی پیشگیری کند و در صورت مشاهده خطا آن‌ها را از بین می‌برد. ای موضوع بر روی برندسازی سایت نیز تأثیر عمده دارد.

    یکی دیگر از ویژگی‌های مطمئن بودن سایت، پویا بودن آن است. سایتی که به صورت مداوم در حال تولید محتوا است و بیش‌تر از یک هفته از انتشار آخرین مطلبش نمی‌گذرد‌. در سایت‌های معتبر معمولاً بازدیدکنندگان بازخورد و نظرات خود را اعلام می‌کنند.

    نشانه بعدی برای پاسخ به ارزیابی معتبر بودن یک سایت، سرعت آن است. این مورد برای بسیاری از افراد دید منفی ایجاد می‌کند و در اکثر اوقات وقتی با سرعت لود پایین سایت مواجه می‌شوند سریع آن سایت را می‌بندند.

    از سوی دیگر، سرعت پایین سایت نقش مهمی در رتبه سایت دارد به گونه‌ای که فاکتور بسیار منفی برای گوگل محسوب می‌شود به طوری که پس از مدتی رتبه سایت را کاهش می‌دهد؛ زیرا رضایت مشتریان برای گوگل مهم است.

    کوچک کردن
  6. این پاسخ ویرایش شده است.

    سلام دوست عزیز. الان خیلی از افراد به خاطر شرایط فعلی از طریق اینترنت خریدهای خود را انجام می دهند. من به شما وب سایت فروشگاه اینترنتی برق صنعتی [https://www.barghesanati.com] را پیشنهاد می کنم که کارش فروش انواع ترموکوپل، المنت های حرارتی، تجهیزات ابزار دقیق و کنتذل و اتوماسیون صنعتی است. شما به راادامه مطلب ...

    سلام دوست عزیز. الان خیلی از افراد به خاطر شرایط فعلی از طریق اینترنت خریدهای خود را انجام می دهند. من به شما وب سایت فروشگاه اینترنتی برق صنعتی [https://www.barghesanati.com] را پیشنهاد می کنم که کارش فروش انواع ترموکوپل، المنت های حرارتی، تجهیزات ابزار دقیق و کنتذل و اتوماسیون صنعتی است. شما به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید از این فروشگاه خرید کنید. کارشون واقعاً فوق العاده است.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط