aalan

یک سوال Latest سوالات

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. راه‌اندازی واتساپ وب استفاده از واتساپ وب بسیار آسان است. برای اینکار نیازی نیست که نرم‌افزاری را دانلود کنید. فقط کافیست تا رایانه شما به اینترنت متصل باشد. برای شروع به کار، مرورگر دلخواهتان را باز کنید و وارد سایت واتساپ شوید. در بالای صفحه واتساپ وب را انتخاب کنید. ادامۀ کار از گوشی شما خواهد بوادامه مطلب ...

    راه‌اندازی واتساپ وب

    استفاده از واتساپ وب بسیار آسان است. برای اینکار نیازی نیست که نرم‌افزاری را دانلود کنید. فقط کافیست تا رایانه شما به اینترنت متصل باشد. برای شروع به کار، مرورگر دلخواهتان را باز کنید و وارد سایت واتساپ شوید. در بالای صفحه واتساپ وب را انتخاب کنید.

    راه اندازی واتساپ وب

    ادامۀ کار از گوشی شما خواهد بود. شما باید QR کد موجود در این صفحه را با استفاده از اپلیکیشن واتساپ روی گوشی، اسکن کنید.

     

    برای اینکار واتساپ را باز کنید و سه نقطۀ بالای صفحه را لمس کنید. از بین گزینه‌ها WhatsApp Web را انتخاب کنید.

     

    دوربین گوشی را مقابل کیو آر کد موجود در صفحۀ واتساپ وب قرار دهید تا کد را اسکن کند. بعد از اسکن کد می‌توانید از از تجربۀ کار با واتساپ وب لذت ببرید!

    کوچک کردن
  2.  در حال حاضر این امکان برای گوشی های اندرویدی، گوشی های مبتنی بر ios 8.1 به بالا، Windows Phone 8.0 and 8.1 و Nokia S60 و Nokia S40 EVO و BlackBerry و BlackBerry 10 امکان پذیر است. نکته: برخلاف تلگرام که می توان یک نسخه جداگانه از آن را روی لپ تاپ یا pc داشت، و با اکانت دیگری در گوشی یا تبلت به اینادامه مطلب ...

     در حال حاضر این امکان برای گوشی های اندرویدی، گوشی های مبتنی بر ios 8.1 به بالا، Windows Phone 8.0 and 8.1 و Nokia S60 و Nokia S40 EVO و BlackBerry و BlackBerry 10 امکان پذیر است.

    نکته: برخلاف تلگرام که می توان یک نسخه جداگانه از آن را روی لپ تاپ یا pc داشت، و با اکانت دیگری در گوشی یا تبلت به این سرویس وارد شد، در واتس اپ چنین چیزی امکان ندارد. در واقع برای استفاده از برنامه مرورگری واتس اپ باید ابتدا اکانت شما روی گوشی فعال و واتس اپ تان در گوشی تان باز باشد تا مرورگر تشخیص دهد که برنامه فعال است.

    نیازمندی های تان برای ورود به نسخه مرورگر واتس اپ:

    1. یک اکانت فعال روی گوشی برای واتس اپ
    2. آخرین نسخه از مرورگرهای گوگل کروم، یا فایرفاکس، سافاری، اپرا و یا Edge
    3. اینترنت فعال بر روی گوشی و لپ تاپ یا PC

    شروع می کنیم:

    ابتدا به آدرس web.whatsapp.com بروید. در این محل باید تصویری مثل زیر مشاهده کنید:

    واتس اپ در مرورگر

    اولین چیزی که مشاهده می کنید علامت کد کیو آر است. این بدین معنی است که برای ورود به نسخه مرورگر از واتس اپ نیاز دارید که این کد را اسکن کنید. البته نیاز به اسکنر ندارید چرا که که نسخه موبایلی واتس اپ به خودی خود از این امکان برخوردار است.

    در مرحله بعد باید واتس اپ را روی گوشی خود باز کنید و به مسیری که در ادامه برای گوشی های مختلف گفته می شود مراجعه کنید:

    • در اندروید: ابتدا به قسمت چت ها بروید و بعد به مسیر روبرو بروید: Menu > WhatsApp Web.
    • در گوشی های Nokia S60 و Windows Phone به مسیر روبرو بروید: Menu > WhatsApp Web.
    • در گوشی های آیفون به مسیر روبرو بروید: Settings > WhatsApp Web.
    • در گوشی BlackBerry به این مسیر بروید: Chats > Menu > WhatsApp Web.
    • در گوشی BlackBerry 10 ابتدا اسکرین را به پایین سوایپ کنید و بعد گزینه WhatsApp Web را انتخاب کنید
    • در گوشی Nokia S40نیز گزینه WhatsApp Web را انتخاب کنید.

    زمانی که گزینه WhatsApp Web را در گوشی خود فعال می کنید، صفحه اسکنر برای شما فعال می شود. باید به طور کامل مطابق آنچه اپلیکیشن به شما نشان می دهد، کد را در مرکز قرار دهید:

    این تصویر در واقع برای نشان دادن قسمت دقیقی که باید اسکن کنید نمایش داده می شود.

    زمانی که کد مورد نظر به درستی اسکن شد، سریعا وارد نسخه مرورگری واتس اپ می شوید و می توانید تمام امکانات نظیر کانتکت ها و منو ها را در اختیار بگیرید:

    بدین ترتیب می توانید شروع به مکالمه کنید یا اطلاعات اکانت ها را مشاهده کنید. در قسمت گزینه ها و تنظیمات می توانید به تمامی امکاناتی که در این قسمت در اختیار دارید دسترسی پیدا کنید. برای ورود به این بخش به سمت چپ، و بالای کانتکت ها نگاه کنید. در کنار آیکون گفتگو آیکونی سه نقطه عمودی را مشاهده می کنید.

    زمانی که قصد دارید از این سرویس استفاده کنید باید حتما ابتدا گوشی تان روشن باشد و برنامه واتس اپ را باز کنید. گاهی اوقات قطعی ایجاد می شود که برای راه اندازی مجدد آن لازم است که سریعا گوشی تان را اکتیو کنید و با واتس اپ در گوشی تان دو ثانیه کار کنید تا بتوانید بقیه کار را از طریق مرورگر دنبال کنید.

    فراموش نکنید که در انتهای کار با مرورگر حتما از طریق منوی تنظیمات از برنامه خارج شوید.

    کوچک کردن
  3. واتس اپ یکی از بهترین و محبوبترین پیام رسان ها است و مدام هم در حال بهبود و توسعه است. جدا از اینکه همه پلتفرم های موبایل را پشتیبانی می‌کند، علاوه بر آن یک نسخه مبتنی بر وب هم عرضه کرده است که می توانید از واتس اپ روی کامپیوتر خود استفاده کنید و آن را با گوشی خود همگام کنید. استفاده از واتس اپ وب بادامه مطلب ...

    واتس اپ یکی از بهترین و محبوبترین پیام رسان ها است و مدام هم در حال بهبود و توسعه است. جدا از اینکه همه پلتفرم های موبایل را پشتیبانی می‌کند، علاوه بر آن یک نسخه مبتنی بر وب هم عرضه کرده است که می توانید از واتس اپ روی کامپیوتر خود استفاده کنید و آن را با گوشی خود همگام کنید.

    استفاده از واتس اپ وب بسیار ساده است، البته یک سری محدودیت هم برای دستگاه ها دارد. شما باید یک گوشی اندروید، بلک بری، نوکیا S60 یا ویندوزفون داشته باشید. واتس اپ وب با گوشی های آیفون هم در دسترس است.

    واتس اپ وب روی ویندوز، مک و لینوکس کار می‌کند اما تنها مرورگری که پشتیبانی می‌کند، گوگل کروم است. همانطور که می دانیم گوگل کروم سریع ترین مرورگر است و واتس اپ معتقد است که کروم بهترین سیستم ارسال نوتیفیکیشن را دارد. به نظر می رسد که این یک دلیل ضعیف برای محدود شدن به کروم باشد و ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد. اگرچه واتس اپ وب با سایر مرورگرهای مبتنی بر کروم مانند اپرا که سریع تر و ساده تر از کروم هستند هم کار می‌کند.

    • شما هم چنین باید واتس اپ گوشی خود را به روز رسانی کنید یا آخرین نسخه آن را نصب کنید.
    • گوشی شما باید در همه حال به اینترنت متصل باشد.

    حال با رعایت این نکات تنظیمات واتس اپ وب بسیار ساده خواهد بود.

    1. گوگل کروم را باز کنید و به صفحه http://web.whatsapp.com بروید.
    2. روی نسخه موبایل واتس اپ، به قسمت Menu > WhatsApp Web رفته تا عملیات خواندن کد QR آغاز شود.
    3. دوربین گوشی خود را روی کد QR روی صفحه نمایش گوشی خود بگیرید.
    4. به محض اینکه واتس اپ کد QR  را بخواند با گوشی شما همگام می‌شود و می توانید استفاده از واتس اپ وب را آغاز کنید.

    مزایای واتس اپ وب

    رابط وب به شما اجازه انجام کارهای مفیدی می دهد که در ادامه لیستی از آن ها را آورده ایم:

    • استفاده از صفحه کلید برای تایپ کردن
    • دسترسی به رسانه ها(تصاویر، فیلم ها و صداها) به صورت برخط، یعنی شما می توانید هر رسانه ای را به صورت مستقیم روی کامپیوتر خود دانلود کنید.
    • آغاز گفتگو و مکالمه با هر کدام از مخاطبان خود یا جستجو در میان چت های موجود
    • مشاهده اطلاعات مخاطب
    • صحبت در چت های گروهی  و مشاهده اطلاعات گروه
    • اتصال چندین کامپیوتر به گوشی خود و ذخیره اطلاعات برای آینده. هم چنین شما می توانید از راه دور هر مرورگری را از گوشی خود قطع کنید.
    • دریافت یا قطع اعلان ها و صداهای دسکتاپ
    • به اشتراک گذاری تصاویر، ضبط صدا یا استفاده از وب کم

    محدودیت های واتس اپ وب

    رابط وب در برخی موارد محدود است از جمله:

    • ایموجی ها روی صفحه کلید نگاشت نشده اند، بنابراین شما باید به صورت دستی آن ها را با استفاده از صفحه کلید ایموجی در رابط وب اضافه کنید.
    • از رابط وب نمی توانید یک چت گروهی جدید را آغاز کنید یا یک چت گروهی موجود را حذف کنید.
    • با رابط وب نمی توانید مخاطبین  یا نقشه ها را به اشتراک بگذارید.
    • امکان بلاک کردن مخاطبین به صورت مستقیم از رابط وب وجود ندارد.
    •  امکان تغییر تصویر پروفایل یا استاتوس پروفایل با رابط وب وجود ندارد.
    • امکان استفاده از دو مرورگر به صورت همزمان وجود ندارد. این درحالی است که شما می توانید چندین مرورگر را به گوشی خود اضافه کنید اما در نسخه وب فقط می توانید از یک مرورگر در آن واحد استفاده کنید.

    اگرچه نسخه وب واتس اپ به دلیل برخی مشکلات از نظر امنیت کمبودهایی مشاهده می شد اما سال گذشته با رمز گذاری انتها به انتهای همه پیام ها به این مساله پایان داد. واتس اپ جدید نسخه وب از همان تکنولوژی بهره برده است و بسته به نوع گوشی شما برای همه پیام های انتقالی استفاده می‌شود. علاوه بر آن همیشه می توانید بررسی کنید که کدام مرورگر به گوشی شما در هر لحظه متصل است و از راه دور هر کدام از مرورگرها را که خواستید غیر فعال کنید. واتس اپ وب بهترین رابط وب برای واتس اپ است و از WhatsCloud یا WhatsApp Remote قطعا بهتر است البته کاملا رایگان هم نیست. این نسخه هم چنین محدودیت هایی هم برای استفاده آنلاین وجود دارد.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط