aalan

یک سوال Latest سوالات

فرهاد
کاربر

چرا بعد از بحران ۲۰۰۸ خیلی از مردم خانه خود را از دست دادند؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. این پاسخ ویرایش شده است.

    یک داستان جالب : لوئیجی می گوید: "آقا ، برای خرید خانه رویایی خود وام نیاز دارم." آقای حریص از لوئیجی می پرسد: "آیا در حال حاضر شغلی دارید؟" "بله آقا ، من کار خوبی دارم!" "آیا شما در حال حاضر صاحب خانه هستید یا یا اجاره می دهید؟" من خانه ای اجاره کرده ام و ماهانه 1500 دلار پرداخت می کنیم. " "اوه ، مادامه مطلب ...

    یک داستان جالب :

    لوئیجی می گوید: “آقا ، برای خرید خانه رویایی خود وام نیاز دارم.”

    آقای حریص از لوئیجی می پرسد: “آیا در حال حاضر شغلی دارید؟”

    “بله آقا ، من کار خوبی دارم!”

    “آیا شما در حال حاضر صاحب خانه هستید یا یا اجاره می دهید؟”

    من خانه ای اجاره کرده ام و ماهانه ۱۵۰۰ دلار پرداخت می کنیم. ”

    “اوه ، من می توانم به شما کمک کنم تا پس انداز زیادی صرفه جویی کنید!”

    لوئیجی معصوم می پرسد: “منظور شما آقای حریص چیست؟”  .

    شما الان ۱۵۰۰ دلار به صورت ماهانه به صاحب خانه خود پرداخت میکنید و این پول را از دست می دهید و هیچ پس اندازی ندارید. این خیلی وحشتناک است.

    “امیدوارم بتوانم روزی صلاحیت گرفتن وام از بانک شما را پیدا کنم و خانه خودم را بخرم. ”

    “با وام بانک ما شما ماهی ۱۳۰۰ دلار پرداخت می کنید و می توانید ۲۰۰ دلار پس انداز داشته باشید.”

    “وای ، این مانند یک رویا است.”

    “آقای. لوئیجی ، می نشینی؟ ”

    “بله ، آقای حریص. چرا؟”

    آقای آقای لوئیجی گفت: “شما ۱۰۰٪ واجد شرایط دریافت وام هستید! بدون کم و کاستی! این بانک تمام پول لازم برای خرید خانه را به شما می دهد. ”

    “واقعاً؟ واقعاً؟ وای ، این خبر خیلی عالی است، هر یک از دوستان من که خانه ای را خریده اند خوشحال هستند – قیمت املاک و مستغلات همچنان صعود می کند! ”

    آقای لوئیجی گفت: “و آنها به صعود خود ادامه خواهند داد. تبریک می گویم!”

    این اتفاق زندگی من را تغییر می دهد! متشکرم ، آقای حریص! ”

    حالا بریم سراغ جواب سوال شما 

    آخرین باری که با اعتبار خرید داشتید را به یاد میارید؟ در ابتدا که با وام و اعتبار خرید انجام میدهیم معمولا تحت تاثیر خرید خود قرار میگیریم و اینکه باید مبلغی بیشتر از مبلغ گرفته شده بازپرداخت کنیم را فراموش میکنیم. مسایل احساسی تاثیر بسزایی در تصمیمات اقتصادی ما دارند و لزوم افزایش دانش اقتصادی یا هوش مالی کاملا احساس می شود.

    اما چه اتفاقی در سال ۲۰۰۸ برای مسکن در امریکا و اروپا رخ داد؟

    در ابتدا بانک ها شروع کردند بدون توجه به اعتبار واقعی وام گیرنده ها وام دادند و این تزریق زیاد پول در بازار باعث افزایش بسیار زیاد در قیمت خانه شد. در عین حال افرادی مثل لوئیجی که داستانش رو بالا تعریف کردم شروع کردند به  گرفتن وام و خرید خانه. هجوم مردم برای خرید خانه بسیار زیاد شد و هر کس دوست داشت از مستاجر بودن نجات پیدا کند و خانه رویاهای خود را داشته باشد. اما تا اینجای کار که مشکلی نیست هر کس درآمدی دارد و با درآمد خود وام را بازپرداخت می کند درست مثل لوئیجی داستان ما و این ماجرا ظاهرا به نفع اون هست و در عین حال که خانه دار می شود ماهی ۲۰۰ دلار هم پس انداز می کند پس مشکل کجاست؟ لطفا قبل از ادامه یکم در این مورد فکر کنید و بعد ادامه مطلب را مطالعه کنید. 

    مشکل اصلی سال ۲۰۰۸ چی بود؟

    اما بریم سر اصل مطلب که مشکل کجاست. درسته که همه چیز به نفع لوئیجی شده و حالا پس انداز هم داره اما این نکته را باید مد نظر قرار داد که لوئیجی داره به صورت اعتباری یک جنسی می خرد که قیمتش متغییر است. این نکته خیلی مهمی است در صورتی که امروز قیمت خانه بر فرض ۱۰۰ هزار دلار است او ۱۰۰ هزار دلار وام میگیرد و صاحب خانه می شود. تا وقتی قیمت ها رو به افزایش باشد او سود می کند و راضی تر میشود . وقتی که املاک در سال ۲۰۰۸ شروع به ریزش قیمت کرد ناگهان لوئیجی متوجه شد خانه ۱۰۰ هزار دلاری که خریده بیشتر از ۲۵ هزار دلار نمی ارزد. درصورتی که او دارد وام خانه ۱۰۰ هزار دلاری را پرداخت می کند. اینجاست که تصمیم می گیرد به جای پرداخت وام خانه خود را به بانک دهد و یا بفروشد و تا حدی از زیر فشار پر داخت وام خارج شود. عدم توانایی باز پرداخت وام از سمت خریدارد و دریافت نکردن قسط وام از طرف بانک فشار فروش سنگینی به بازار وارد کرد و قیمت ها تا ۱/۴ ریخت.

     

     

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط