aalan

یک سوال Latest سوالات

reza

چند بار باید تلاش کرد تا در یک بیزینس موفق شد؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. بیانسه نولز در سال 1981 به دنیا آمد و از اوایل زندگی استعدادهای او نمایان بود. با این حال رسیدن به موفقیت برای کویین بی بدون گذشتن از مسیر شکست‌ها ممکن نبود. برای او، شکست‌ها از همان ابتدای راه آغاز شد ولی این زمین خوردن‌ها هیچ‌گاه باعث نشد بیانسه از پیگیری رویاهای خود دست بکشد. قبل از تک‌خوانی بیانادامه مطلب ...

    بیانسه نولز

    بیانسه نولز در سال ۱۹۸۱ به دنیا آمد و از اوایل زندگی استعدادهای او نمایان بود. با این حال رسیدن به موفقیت برای کویین بی بدون گذشتن از مسیر شکست‌ها ممکن نبود. برای او، شکست‌ها از همان ابتدای راه آغاز شد ولی این زمین خوردن‌ها هیچ‌گاه باعث نشد بیانسه از پیگیری رویاهای خود دست بکشد. قبل از تک‌خوانی بیانسه و قبل از عضویت در گروه «سرنوشت» کودک او در گروه موسیقی «سبک دخترانه» عضویت داشت. گروه سبک دخترانه یک گروه از دختران جوان بود که اعضای آن با برنامه استعدادیابی انتخاب شده بودند. زمانی که این گروه از هم پاشید بیانسه تنها نه سال داشت و با این اتفاق او واقعاً خرد شد. سپس پدر بیانسه، متیو نولز این گروه را دوباره برپا کرد و خودش مدیریت پژوه را بر عهده گرفت. به همین دلیل او مجبور شد از کار تمام‌وقت خود به عنوان فروشنده لوازم پزشکی استعفا دهد و به همین جهت فشار مالی زیادی به خانواده تحمیل شد.

    در نهایت بعد از ۸ سال نام گروه به سرنوشت کودک تغییر پیدا کرد و این اتفاق با جدا شدن شش نفر از اعضای اصلی گروه و باقی ماندن چهار عضو همراه بود. آن سال‌ها همراه با مشکلات زیادی بود. بعد از هر شکست و برگشت به عقب، بیانسه و سه دختر دیگر گروه، کلی رولند، لاتاویا رابرتسون و لتویا لاکت دوباره به جلو حرکت می‌کردند.

    در سال ۱۹۹۶ این گروه با شرکت کلمبیا ریکوردز یک قرارداد امضا کرد و به موفقیت تجاری محدودی دست پیدا کرد ولی طوفانی دیگر گروه را در خود فروبرد. رابرتسون و لاکت به زودی گروه را با ادعای اینکه نولز و رولند بیشتر مورد توجه متیو نولز هستند، گروه را ترک کردند. در نهایت دو نفر دیگر در گروه جایگزین شدند ولی نفر چهارم میشل ویلیامز این سه نفر را دور زد و گروه را ترک کرد.

    کوچک کردن
  2. حتما برای رسیدن به پیروزی باید شکست خورد و این بستگی داره به خود شما که چقدر از این شکس ها درس بگیرید. در ادامه برخی از افراد مشهور و معروف که شکست هایی را قبل از رسیدن به موفقیت خورده اند را برای شما ذکر می کنم برخی از برجسته‌ترین افراد موفق که شکست خوردند ۱- والت دیزنی آیا می‌دانید که او از ستارهادامه مطلب ...

    حتما برای رسیدن به پیروزی باید شکست خورد و این بستگی داره به خود شما که چقدر از این شکس ها درس بگیرید. در ادامه برخی از افراد مشهور و معروف که شکست هایی را قبل از رسیدن به موفقیت خورده اند را برای شما ذکر می کنم

    برخی از برجسته‌ترین افراد موفق که شکست خوردند

    ۱- والت دیزنی

    افراد موفق که شکست خوردند

    آیا می‌دانید که او از ستاره کانزاس سیتی اخراج شد، زیرا سردبیر وی احساس کرد که او فاقد تخیل است و ایده‌های خوبی ندارد. آیا می‌دانید والت اولین شرکت انیمیشن خود را در سال ۱۹۲۱ در کانزاس سیتی تشکیل داد و با یک شرکت توزیع قراردادی را منعقد کرد که در آن او کارتون‌های خود را در نیویورک برای آن‌ها ارسال می‌کرد و تازه شش ماه بعد حقوق خود را دریافت می‌کرد. بدون تعجب، والت دیزنی مجبور شد شرکت خود را منحل کند، زیرا قادر به پرداخت اجاره خانه خود نبود و طبق گزارش‌ها از طریق خوردن غذای سگ زنده مانده بود. نیازی به گفتن نیست که وی در ادامه نامزد دریافت ۵۹ جایزه اسکار شد و  بزرگ‌ترین انیماتور زمان شد.

    ۲- استیون ادوین کینگ

    استیون ادوین کینگ

    یکی از موفق‌ترین کتاب‌های او، کری، توسط ۳۰ ناشر رد شد، یکی از آن‌ها به او گفت که آرمان شهرهای منفی فروش نخواهند رفت. گزارش شده است که پس از این همه رد شدن، کینگ منصرف شد و نسخه خطی خود را در سطل آشغال انداخت. خوشبختانه، همسرش آن را بازیابی کرد و از او خواست که یکبار دیگر شانس خود را امتحان کند. او سرانجام کری را منتشر کرد.

    ۳- اپرا گِیل وینفری

    اپرا وینفری

    اپرا در فقر متولد شد. وی دختر یک مادر کم سن و سال نوجوان بود که در ۱۴ سالگی باردار شد (پسرش اندکی پس از تولد درگذشت). حتی بعد از اینکه او در روزنامه نگاری شغلی را کسب کرد، کارهایش همیشه به آسانی جلو نمی‌رفتند. پس از آنکه تهیه کننده اعلام کرد برای تلویزیون مناسب نیست، شغل خود را از دست داد. اما او دست از تلاش برنداشته و سپس توانست برنامه خود را به طور رسمی با نام «اپرا» روی آنتن ببرد.

    ۴- جی کی رولینگ

    جی کی رولینگ

    نویسنده مجموعه فوق العاده موفق هری پاتر نیز در فقر زندگی خود را سپری می‌کرد. او اولین کتاب هری پاتر را هنگامی که طلاق گرفته بود، در جهت رفاه و داشتن فرزند برای حمایت از زندگی خود به پایان رساند. به علاوه، هر ۱۲ ناشر بزرگ نسخه خطی هری پاتر را رد کردند. سرانجام، یک سال بعد بلومزبری آن را پذیرفت و پیش پرداخت بسیار ناچیزی حدود ۱۵۰۰ پوند را به او ارائه داد. اما فروش فوق العاده کتاب‌های هری پاتر او را به یکی از زنان ثروتمند عصر حاضر تبدیل کرد.

    ۵- بیل گیتس

    بیل گیتس

    یکی دیگر از افراد موفق که شکست خوردند، بیل گیتس است. او Traf-O-Data را راه اندازی کرد؛ کسب و کاری که از اطلاعات خام ترافیک گزارش‌هایی برای مهندسان راه تهیه می‌کرد. این شرکت نتوانست آنطور که باید و شاید موفق عمل کند و یک شکست برای بیل گیتس محسوب می‌شد. بیل و درسی که از شرکت داده‌های ترافیک آموخت به او کمک کرد که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان یعنی «مایکروسافت» را تأسیس کند.

    ۶- کلنل ساندرز

    کلنل ساندرز

    برای شروع یک امپراتوری در صنعت فست فود هرگز دیر نیست. در سن ۶۲ سالگی بود که ساندرز با در دست داشتن چک تأمین اجتماعی ۱۰۵ دلاری، دستور تهیه مرغ خود را به رستوران‌ها تحویل داد. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۱۰۰۹ نفر وی را رد کردند. او به جای تسلیم شدن، تلاش خود را در پیش گرفت و شروع به فروش مرغ مدل فرنچایز خود کرد و سرانجام با رستورانی خارج از یوتا (ایالتی در آمریکا) قرارداد بست. این اولین مرغ سوخاری کنتاکی شد و رستوران در طی یک سال سه برابر فروش کرد.

    ۷- جف بیزوس

    جف بیزوس

    امروز جف بیزوس، بنیانگذار، مدیر عامل و رئیس آمازون، با دارایی ۱۳۱ میلیارد دلار، به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته می‌شود. آمازون که در سال ۱۹۹۴ با فقط ۱۰ هزار دلار شروع به کار کرد، کار خود را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین آغاز کرد. موفقیت سایت طرز چشمگیری رشد کرد و در سال ۱۹۹۹ آمازون ۵۰ میلیون دلار را صرف خرید ۵۰درصد از pets.com کرد. متأسفانه، pets.com فقط سه سال بعد وارد دوره شکست شد. در چند وقت اخیر، شکست در تولید تلفن‌های ۱۷۰ میلیون دلاری شرکت آمازون ثابت می‌کند که جف هنوز هم قادر به تجربه شکست‌های پرهزینه است. او توضیح می‌دهد که اگر می‌خواهید مبتکر باشید، باید مایل باشید که شکست بخورید.

    ۸- آنا وینتور

    آنا وینتور

    آنا وینتور، مدیرمسئول Vogue، بیش از ۳۰ سال است در این سمت مشغول به کار است. علی رغم ترک تحصیلات دبیرستان و عدم حضور در دانشگاه، آنا قبل از رفتن به نیویورک موفق شد به عنوان دستیار مد در لندن کار کند. هنگامی که در یک شهر بزرگ حضور داشت، در طی سال‌های اولیه فعالیت خود در صنعت مُد، او پس از نه ماه به عنوان یک آرایشگر جوان از Harper’s Barsar اخراج شد. به او گفته شد که هرگز بازار آمریکا را درک نخواهد کرد، اما در عوض شکست برای او به انگیزه تبدیل شد.

    ۹- جیمز دایسون

    جیمز دایسون

    شما وقتی به اولین تلاش خود برای رسیدن به هدفی دست نمی‌یابید، احساس ناامیدی می‌کنید؟ ام این مورد درباره یکی از افراد موفق که شکست خوردند، صدق نمی‌کند! قبل از خلق جارو برقی بدون کیسه که خالص درآمد ۴.۵ میلیارد دلار را برای جیمز دایسون به ارمغان آورد، تعداد نمونه‌های اولیه شکست خورده او طی ۱۵ سال گذشته به ۵۱۲۶ مورد می‌رسد.

     ۱۰- توماس ادیسون

    توماس ادیسون

    آنچه ممکن است به عنوان ناامیدکننده‌ترین گفته و بدترین روش تدریس در تمام دوران باشد، متعلق به ادیسون است. معلمان توماس ادیسون به او گفتند که او خیلی برای یادگیری هر چیزی احمق و بی‌استعداد است. ادیسون در ادامه زندگی بیش از ۱۰۰۰ حق ثبت اختراع از جمله گرامافون و لامپ الکتریکی را اختراع کرد.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط