aalan

یک سوال Latest سوالات

مینو

چه چیزی باعث شده که جف بزوس موفق بشه؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. مدیرعامل آمازون بیش از دو سال ثروتمندترین فرد جهان بوده است ، اما او بسیار فراتر از این است. در اینجا 17 واقعیت فوق العاده وجود دارد که نشان می دهد او واقعاً کیست. 1. او در هر ثانیه 2،489 دلار درآمد دارد. یعنی 149،353 دلار در دقیقه. این بدان معناست که فقط در یک دقیقه ، رئیس آمازون بیش از سه برابر درادامه مطلب ...

    مدیرعامل آمازون بیش از دو سال ثروتمندترین فرد جهان بوده است ، اما او بسیار فراتر از این است. در اینجا ۱۷ واقعیت فوق العاده وجود دارد که نشان می دهد او واقعاً کیست.

    ۱. او در هر ثانیه ۲،۴۸۹ دلار درآمد دارد.

    یعنی ۱۴۹،۳۵۳ دلار در دقیقه.

    این بدان معناست که فقط در یک دقیقه ، رئیس آمازون بیش از سه برابر درآمد متوسط ​​کارگر آمریکایی در سال درآمد دارد: ۴۵،۵۵۲ دلار.

    ۲. او ۱.۲ میلیون بار ثروتمندتر است.

    بزوس آنقدر ثروتمند است که یک آمریکایی به طور متوسط ​​۱ دلار خرج می کند مانند هزینه ای که بزوس ۱.۲ میلیون دلار خرج کرده است.

    متوسط ​​دارایی خالص یک خانوار متوسط ​​آمریکایی ۹۷۳۰۰ دلار است. تقسیم ۱۲۱ میلیارد دلار بر ۹۷۳۰۰ دلار به حدود ۱.۲ میلیون دلار می رسد.

    ۳. اولین میز او … یک در.

    از آنجا که او در وسط سال شغل وال استریت خود را ترک کرد ، بزوس هیچ پاداش سالانه ای نداشت ، بنابراین مجبور بود بسیار صرفه جو باشد.

    در سالهای اولیه آمازون ، بزوس در گاراژ خود یک دفتر تاسیس کرد و درب چوبی را به یک میز تبدیل کرد. تا به امروز ، میزهای کار در دفاتر جف دارای طراحی در هستند.

    ۴. او برای یک امر خوب سخاوتمند است.

    این مرد اگر به هدف اعتقاد داشته باشد از خیریه دریغ نمی کند. هنگامی که یکی از کارکنان از بزوس درخواست کرد مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار برای ازدواج همجنس گرایانه اهدا کند ، او حدود ۲ میلیون دلار داد.

    ۵. او یک Trekkie است

    جف بزوس ادعا می کند که یک فرد احمق مغرور است و از طرفداران سرسخت Star Trek است.

    او اعتراف می کند که از روزهای کودکی خود یک ترکی بوده و عاشق دنیای ادبیات علمی تخیلی است.

    او آنقدر از طرفداران Star Trek است که اشتیاق او به این سریال باعث شد او در نسخه فیلم این حق رای بازی کند.

    ۶. او بزرگتر از یک کشور است … خوب ، سه.

    ثروت خالص وی بیشتر از تولید ناخالص داخلی ایسلند ، افغانستان و کاستاریکا است.

    تولید ناخالص داخلی ایسلند حدود ۳۱.۶ میلیارد دلار ، افغانستان ۲۲.۹ میلیارد دلار و درآمد کاستاریکا ۶۴.۸ میلیارد دلار است.

    ۷. او ۷۰ درصد شانس شکست خوردن را داشت.

    ثروتمندترین مرد جهان به اولین سرمایه گذاران خود گفت که ۷۰ درصد احتمال شکست دارد.

    “من به سرمایه گذارانمان گفتم که این یک پیشنهاد خطرناک است. در آن زمان ، من مطمئن نبودم که این صداقت کار درستی است. در نگاه آینده ، من می دانم که قطعاً به دلایل متعدد بوده است.

    اولاً ، آنها صداقت را درک کردند و این باعث ایجاد اعتماد بین ما شد. ثانیاً ، اگر در نهایت شکست بخوریم ، می دانم که من وظیفه خود را انجام داده ام و عمداً آنها را گمراه نکرده ام. ”

    ۸. زنگ هشدار برقی ساخت

    در کودکی ، جف بزوس علاقه زیادی به علم داشت. او یک آزمایشگاه علمی در گاراژ والدین خود راه اندازی کرد ، جایی که قبلاً پروژه های علمی جدیدی را ارائه می داد.

    یکی از اختراعات اولیه علمی وی زنگ هشدار الکتریکی بود. او به چه چیزی نیاز داشت؟ خوب ظاهراً او از آن برای دور نگه داشتن کریستینا و مارک بزوس ، خواهر و برادرهای ناتنی اش از اتاقش استفاده کرد.

    ۹. هیچ خاطره ای از پدرش ندارد.

    بزوس اصلاً هیچ خاطره ای از پدر بیولوژیکی خود ندارد. هنگام تولد بزوس والدین او هنوز در دبیرستان بودند و این ازدواج تنها ۱۷ ماه به طول انجامید.

    پس از سه سال ، مادرش با میگوئل “مایک” بزوس ، یک کوبایی مهاجر به ایالات متحده ازدواج کرد.

    بزوس در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۹ گفت:

    “واقعیت ، تا آنجا که به من مربوط است ، این است که پدرم (میگوئل) پدر طبیعی من است. تنها زمانی که واقعاً در مورد آن فکر می کنم این است که یک پزشک از من می خواهد یک فرم را پر کنم.”

    ۱۰. در میز خدمات مشتری شرکت می کند

    طبق سیاست شرکت او ، هر کارمند آمازون باید هر دو سال یکبار دو روز را در میز خدمات مشتری بگذراند.

    این شامل مدیرعامل خود جف بزوس نیز می شود. بنابراین اگر از مشتریان آمازون هستید و روزی با بزوس صحبت می کنید تعجب نکنید.

    ۱۱.او بزرگترین مدیرعامل زنده است

    طبق اعلام هاروارد بیزینس ریویو ، جف بزوس “بزرگترین مدیرعامل زنده” است.

    بارزترین ویژگی این لیست این است که مدیران عامل با در نظر گرفتن عملکرد بلندمدت خود رتبه بندی شده اند نه عملکرد کوتاه مدت.

    ۱۲.او در سال ۲۰۱۹ بیشتر از هر میلیاردر دیگری پول از دست داد.

    طلاق جف بزوس از مک کنزی

    او مجبور شد پس از طلاق از مک کنزی ، ۲۵ درصد از سهام آمازون را که متعلق به این زوج بود ، واگذار کند. با این حال ، او رتبه خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان حفظ کرد.

    مک کنزی ، با ارزش فعلی ۳۸.۹ میلیارد دلار ، پس از وارث فرانسوا بتنکور مایرز وارث والمارت ، آلیس والتون ، سومین زن ثروتمند جهان است.

    کوچک کردن
  2. سوال اینجاست که بزوس چطور و با چه تفکری شروع به فعالیت نمود تا قله‌‌های موفقیت را فتح کند. او که بر خلاف روند گذشته سعی دارد فعالیت بیشتری با خبرگذاری‌ها انجام دهد تا کمی وجه‌ی کمپانی آمازون را در فضای مجازی تغییر دهد، به تازگی در مصاحبه‌ها از سه عامل موفقیت صحبت کرده و آن را در یک جمله‌ی به خصوص خلادامه مطلب ...

    سوال اینجاست که بزوس چطور و با چه تفکری شروع به فعالیت نمود تا قله‌‌های موفقیت را فتح کند. او که بر خلاف روند گذشته سعی دارد فعالیت بیشتری با خبرگذاری‌ها انجام دهد تا کمی وجه‌ی کمپانی آمازون را در فضای مجازی تغییر دهد، به تازگی در مصاحبه‌ها از سه عامل موفقیت صحبت کرده و آن را در یک جمله‌ی به خصوص خلاصه نموده است:

    «موفقیت به سه عامل وابسته است؛ متخصصان با استعداد، ذهن مبتدی و برنامه‌ای طولانی مدت.»

    از آنجایی که ممکن بود حرف‌هایش به درستی برداشت نشود، وی سعی کرد سه عامل موفقیت را با ذکر جزئیات شرح دهد؛

    دلایل موفقیت جف بزوس

    ۱. از مختصصان با استعداد کمک بگیرید

    اگر می‌خواهید دستاورد‌های عظیمی داشته باشید، مسلماً باید تیمی متشکل از افراد بزرگ را رهبری کنید. بزوس برای توصیف این افراد، متخصصین با استعداد را برگزیده است. او باور دارد که تخصص داشتن به تنهایی اهمیت زیادی ندارد. مهم این است که این افراد توانایی همکاری و کار در یک تیم را داشته باشند.

    به همین دلیل است که باید نابغه‌های عوضی را که همیشه سعی دارند دیگران را خراب کرده و در فعالیت‌ها یا توانایی‌های رؤسایشان نیز دخالت کنند اخراج کرد. به گفته مدیر عامل آمازون اصولاً بهتر است کارکنانتان از هوش احساسی و اخلاقیات مناسب برای همکاری با دیگران برخوردار باشند.

    ۲. سعی کنید با ذهنیت مناسب، همه چیز را بیاموزید

    اگر همه متخصصین کنار هم جمع شوند ممکن است هر کدام از آنها تصور کنند جواب همه سؤالات را می‌دانند. به همین دلیل فردی که مسئولیت مدیریت این افراد را دارد، باید سعی کنند توانایی ذهنی خود را پایین بیاورد و سعی کند از همه را علم بیاموزد.

    تعریف ذهن مبتدی این نیست که توانایی یا تفکری نداشته باشید، بلکه به جای آنکه فکر کنید همه چیز را می‌دانید، تصور کنید هیچ چیز نمی دانید تا کم کم از متخصصین، تمامی مطالب را بیاموزید.

    علاوه بر این نیازی نیست نگران نقطه نظر یا ادعاهای منفی دیگران باشید، تنها روی رشد توانایی‌های خودتان تمرکز کنید. آزمایش و اشتباه کنید تا بتوانید از تمامی موقعیت‌هایتان به نحو احسن استفاده نمایید.

    ۳. برای رسیدن به موفقیت، صبور باشید

    هیچ شخصی یک شبه راه موفقیت را طی نکرده و مسائل مهم یا ریشه‌ای به آسانی حل نشده است. بزوس این مسئله را به خوبی می‌داند چرا که سالها نتوانسته از آمازون سودی کسب کند.

    با این وجود، او صبور بود و سریعاً از تلاش برای رسیدن به هدفی که موفقیتش را باور داشت، دست نکشید. بزوس می دانست که تغییر دادن شرایط، زمان نیاز دارد و باید ساعت‌های زیادی بگذرد تا موفقیت به بار بنشیند.

    کوچک کردن
  3. موفقیت جف بزوس در آمازون به یک چیز برمی گردد: تمرکز بر مشتری. به دلیل نوآوری و اختراع آمازون ، این با ارزش ترین مارک جهان است ، زیرا بنیانگذار آن جف بزوس با مشتریان خود آشنا شد و به آنها احترام گذاشت. بنابراین ، او در راه پیشرفت است. ... بزوس مبتکر است.

    موفقیت جف بزوس در آمازون به یک چیز برمی گردد: تمرکز بر مشتری.

    به دلیل نوآوری و اختراع آمازون ، این با ارزش ترین مارک جهان است ، زیرا بنیانگذار آن جف بزوس با مشتریان خود آشنا شد و به آنها احترام گذاشت. بنابراین ، او در راه پیشرفت است. … بزوس مبتکر است.

    کوچک کردن
  4. بزوس سه چیز منحصر به فرد داشت: او باهوش و یک دانش آموز خوب و مستقیم بود. او سخت کار کرد. خانواده او به اندازه کافی پول داشتند که بتوانند در ابتدا ایده آمازون او را تأمین کنند. او در صنعت مالی کار می کرد و به تجارت علاقه داشت ، نه اینکه فقط یک دانشمند احمق شود.  

    جف بزوس

    بزوس سه چیز منحصر به فرد داشت:

    او باهوش و یک دانش آموز خوب و مستقیم بود. او سخت کار کرد.

    خانواده او به اندازه کافی پول داشتند که بتوانند در ابتدا ایده آمازون او را تأمین کنند.

    او در صنعت مالی کار می کرد و به تجارت علاقه داشت ، نه اینکه فقط یک دانشمند احمق شود.

     

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط