aalan

یک سوال Latest سوالات

احسان
کاربر

آیا جی پی اس برای سلامت انسان ضرر دارد؟

آیا جی پی اس برای سلامت انسان ضرر دارد؟
aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که استفاده مکرر از دستگاه های ردیابی و جی پی اس ها می تواند منجر به بروز تاثیرات منفی روی سلامتی افراد گردد و این یکی از معایب جی پی اس است. در این خصوص بهتر است تا همین ابتدا این نکته را مدنظر داشته باشید که استفاده بی رویه از هر وسیله الکترونیکی اعم از گوشی های هادامه مطلب ...

    بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که استفاده مکرر از دستگاه های ردیابی و جی پی اس ها می تواند منجر به بروز تاثیرات منفی روی سلامتی افراد گردد و این یکی از معایب جی پی اس است. در این خصوص بهتر است تا همین ابتدا این نکته را مدنظر داشته باشید که استفاده بی رویه از هر وسیله الکترونیکی اعم از گوشی های هوشمند، تبلت و لپ تاپ می تواند سلامتی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد به همین دلیل دستگاه های هوشمند ردیابی هم از این دسته مستثنی نیستند.

    برای استفاده درست و جلوگیری از عدم بروز مشکلاتی که سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد حتما در نظر داشته باشید که از استفاده از دستگاه ردیاب در هنگام خواب برای ردیابی افراد استفاده نکنید.

    برخی از محققان اعتقاد دارند که استفاده از دستگاه های ردیابی و حتی نقشه خوان ها می تواند قسمتی از مغز را که وظیفه راهبری را به عهده دارد تحت تاثیر قرار دهد.

    اثر جی پی اس بر سلامت انسان

    در نظر داشته باشید که کلیه موارد یاد شده در صورت عدم استفاده صحیح از این دستگاه می تواند دشمنی برای سلامتی افراد و از معایب ردیاب خودرو تلقی شود. اما هنوز واقعیت دقیقی در خصوص استفاده درست از دستگاه و معایب آن روی مغز اطلاع رسانی نشده است. اما با وجود همین احتمالات در صورت استفاده درست می توان گفت که با مقایسه مزایا و معایب جی پی اس، ضرورت آن بیش از هرچیز در دنیای امروز احساس می شود.

    کوچک کردن
  2. تاثیر مخرب GPS بر روی مغز انسان   نقشه خوان های هوشمند کار انسان را بسیار آسان نموده است و سهولت استفاده از این دستگاه ها افراد را برای خرید gps ترغیب می کند اما در یک بررسی جدید مشخص شد این دستگاه به دو قسمت مغز تاثیر مخرب وارد می نماید.در تحقیقاتی که در دانشگاه کالج لندن، صورت گرفت، اثبات شدادامه مطلب ...

    تاثیر مخرب GPS بر روی مغز انسان

    تاثیر مخرب GPS بر روی مغز انسان 

    نقشه خوان های هوشمند کار انسان را بسیار آسان نموده است و سهولت استفاده از این دستگاه ها افراد را برای خرید gps ترغیب می کند اما در یک بررسی جدید مشخص شد این دستگاه به دو قسمت مغز تاثیر مخرب وارد می نماید.در تحقیقاتی که در دانشگاه کالج لندن، صورت گرفت، اثبات شد که افرادی که از GPS استفاده می کنند، بخشی از مغز خود را از کار می اندازند. این فناوری باعث می شود که آن بخش از مغز که وظیفه ی راهبری را عهده دار است، از فعالیت باز ماند.

    محققان در این تحقیقات عملکرد مغز ۲۴ داوطلب را هنگام استفاده از یک نسخه شبیه‌سازی شده از سیستم ناوبری Soho در شهر لندن، بررسی کردند. در این آزمایش تمرکز اصلی محققان بر دو بخش هیپوکامپوس و غشای جلویی مغز بود. هیپوکامپوس وظیفه اداره حافظه و راهبری را بر عهده دارد و غشای جلویی مغز عملکردهای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری را انجام می‌دهد.

    هنگامی که داوطلبان بدون کمک نرم‌افزار Soho راهبری می‌کردند و به خیابان‌های جدید می رفتند، محققان فعالیت‌های عصبی را در هر دو بخش مغز تشخیص دادند؛ اما زمانی که داوطلبان برای راهبری در خیابان‌ها از GPS استفاده می‌کردند، هردو بخش مغز آن‌ها غیرفعال بود.

    محققان معتقدند هنگامی که شخص در حال راهبری در خیابان‌ها است، مغز او مجموعه‌ای از مسیرهای قابل استفاده برای رسیدن به مقصد را به تصویر می‌کشد و به عبارت دیگر به‌طور همزمان از یک نقشه اصلی و چند نقشه پشتیبان برای حرکت در محیط و تعامل با موقعیت‌های مختلف بهره می‌برد.

    در این تحقیقات مشخص شد هیپوکامپوس حرکت در مسیرهای مختلف را در مغز شبیه‌سازی می‌کند؛ در حالی که غشای جلویی مغز به فرد کمک می‌کند تا تشخیص دهد که کدام یک از این مسیرها او را به مقصد می‌رساند.

    اما هنگامی که برای مسیریابی از فناوری‌هایی مانند GPS استفاده می‌شود، این بخش‌های مغز غیرفعال می‌شوند و واکنشی نسبت به شبکه خیابان‌ها نشان نمی‌دهند.

    گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications‌ منتشر شده است.

    جی پی اس به سامانه موقعیت یابی جهانی اطلاق می شود که منظومه‌ای از ۲۴ ماهواره است که زمین را دور می‌زند و در هر مدار ۴ ماهواره قرار دارد. راکت‌های کوچکی نیز ماهواره‌ها را در مسیر صحیح نگاه می‌دارد.

    کوچک کردن
  3. مانسا موسی، ثروتمندترین فرد تمام تاریخ بر طبق گزارش ۲۰۱۹ مجله‌ی فوربس که هر سال فهرست ثروتمندترین افراد در جهان را معرفی می‌کند، جف بزوس، موسس شرکت آمازون، ثروتمندترین مرد جهان است. او با ثروتی که حدودا ۱۳۱ میلیارد دلار (۹۹ میلیارد یورو) تخمین زده شده است، ثروتمندترین مرد دوره‌ی مدرن شناسایی شده استادامه مطلب ...

    مانسا موسی، ثروتمندترین فرد تمام تاریخ

    بر طبق گزارش ۲۰۱۹ مجله‌ی فوربس که هر سال فهرست ثروتمندترین افراد در جهان را معرفی می‌کند، جف بزوس، موسس شرکت آمازون، ثروتمندترین مرد جهان است. او با ثروتی که حدودا ۱۳۱ میلیارد دلار (۹۹ میلیارد یورو) تخمین زده شده است، ثروتمندترین مرد دوره‌ی مدرن شناسایی شده است، اما او به هیچ عنوان ثروتمندترین مرد تاریخ نبوده است.

    این لقب متعلق به «مانسا موسی»، حاکم غرب آفریقا در قرن ۱۴ ام است، که ثروت بی حد و حصر و بذل و بخشش‌های سخاوتمندانه اش اقتصاد کل یک کشور را به سقوط واداشت. رادولف بوتچ ور، استادیار رشته‌ی تاریخ در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «با محاسبات کنونی، تصور میزان ثروت و قدرت واقعی او تقریبا غیر ممکن است.»

    مانسا موسی
    مانسا موسی با تکه‌ ای زر در دست بر روی اطلس کاتالان

    در سال ۲۰۱۲، وبسایت آمریکایی Celebrity Net Worth میزان ثروت او را ۴۰۰ میلیارد دلار تخمین زد، اما مورخان اقتصادی می‌گویند ثروت او به قدری زیاد بود که نمی‌توان آن را در قالب اعداد دقیق توصیف کرد.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط