aalan

یک سوال Latest سوالات

naghmeh shykhi1
کاربر

برای جلوگیری از شفته شدن برنج چه زمانی برای آبکش کردن مناسب است؟

برنج شفته به برنجی گفته می‌شود که در اثر جوشیدن زیاد و یا آب بیش از حد حالت چسبنده پیدا کرده و بافت دانه دانه و مجزای خود را از دست داده است. معمولاً عوامل مختلفی موجب شفته شدن برنج می‌شود، اما شما می‌توانید با کمک گرفتن از فوت و فن پخت برنج کته و آبکش یک برنج دانه دانه با ظاهری مجلسی را بپزید.

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. اولین و مهم‌ترین روش برای جلوگیری از شفته شدن برنج و درست کردن یک برنج دانه دانه و خوشمزه این است که برنج را حداقل یک الی دو ساعت در آب نمک خیس دهید. برای این کار باید برنج را بشورید. سپس برنج را داخل یک ظرف بزرگ آب بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. معمولاً برای برنج آبکش به ازای هر پیمانه برنج یکادامه مطلب ...

    اولین و مهم‌ترین روش برای جلوگیری از شفته شدن برنج و درست کردن یک برنج دانه دانه و خوشمزه این است که برنج را حداقل یک الی دو ساعت در آب نمک خیس دهید. برای این کار باید برنج را بشورید. سپس برنج را داخل یک ظرف بزرگ آب بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. معمولاً برای برنج آبکش به ازای هر پیمانه برنج یک قاشق غذاخوری نمک اضافه می‌شود. برای برنج کته نیز هر دو پیمانه برنج به یک قاشق نمک نیاز دارد.

    برای آبکش کردن سعی کنید زمانی برنج را آبکش کنید که نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم و فقط کمی بافت آن از حالت خیلی خشک خارج شده و تا حدودی قد کشیده است. افتادن دو ترک روی دانه برنج نشانه خوبی است.

    کوچک کردن
  2. اگه برنج ایرانی امسال باشه زیاد نباید جوش بخوره،ولی اگه برنج قدیمی یا هندی باشه به سادگی شفته نمیشه.  

    اگه برنج ایرانی امسال باشه زیاد نباید جوش بخوره،ولی اگه برنج قدیمی یا هندی باشه به سادگی شفته نمیشه.

     

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط