aalan

یک سوال Latest سوالات

هامون
کاربر

طراحی سایت اختصاصی بهتره یا وردپرس؟

طراحی سایت اختصاصی بهتره یا وردپرس؟
ما میبینیم که همه ی کسب و کارها یا هر کسی یا سایت دارند یا قصد دارند که برای کارشون سفارش طراحی سایت بدن.
ازطرفی میدونیم که برای سفارش طراحی سایت وردپرس هزینه ی کمتری نسبت به طراحی سایت اختصاصی هست. اما هزینه های غیر منتطقی برای اضافه کردن امکانات بیشتر به سایت های وردپرسی خیلی زیاده و شاید این یکی از دلایلی باشه که سایت های بزرگی مثل علی دیجی کالا وردپرسی نیستن.

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. طراحی سایت با استفاده از وردپرس وردپرس چیست؟ وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم ساخت وبلاگ با استفاده از زبان‌ PHP (Hypertext Preprocessor) و MySQL (یک سیستم مدیریت پایگاه داده‌های رابطه‌ای متن باز) ساخته شد. اما امروزه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کامل و چیزی بیش‌تر از یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی است. شادامه مطلب ...

    طراحی سایت با استفاده از وردپرس

    وردپرس چیست؟ وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم ساخت وبلاگ با استفاده از زبان‌ PHP (Hypertext Preprocessor) و MySQL (یک سیستم مدیریت پایگاه داده‌های رابطه‌ای متن باز) ساخته شد. اما امروزه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کامل و چیزی بیش‌تر از یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی است. شما می‌توانید با استفاده از آن یک وب‌سایت استاندارد، سایت شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی و هر سایت دیگری با آن ایجاد کنید؛ به همین دلیل بسیاری از افراد (از جمله بسیاری از مشاغل) این نرم‌افزار قدرتمند و ساده را انتخاب می‌کنند. برای مثال سایت کمپانی‌های Sony، New York Post و NBC با استفاده از وردپرس ساخته شده‌اند. در حال حاضر (سال ۲۰۲۰) بیش از ۳۳% از کل وب‌سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند. در ادامه به مزایا و معایب وردپرس می‌پردازیم:

    مزایای طراحی سایت با وردپرس

    مزایای طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس عبارتند از:

    سادگی نصب و استفاده حتی برای مبتدیان

    با مراجعه به سایت وردپرس و دانلود فایل نصب آن، تنها با چند کلیک ساده می‌توانید سایت خود را ایجاد کنید. ایجاد صفحات، پست‌ها و افزودن بسیاری ویژگی‌های دیگر نیز به راحتی امکان‌پذیر است. این مورد یکی از دلایل برتری وردپرس بر سایر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال است.

    قالب‌های آماده فراوان

    قالب‌های آماده زیادی برای انواع سایت‌های وردپرسی با کاربردهای مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی مثل تم‌فارست قابل خریداری هستند. افرادی نیز این قالب‌ها را تهیه کرده و پس از راست‌چین کردن و افزودن فایل‌های ترجمه، آن‌ها را در فروشگاه‌های ایرانی در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب می‌توانید هر گاه از ظاهر سایت خود خسته شدید، به راحتی آن را تغییر دهید. البته توصیه می‌شود قالب‌های وردپرسی را جهت اطمینان از امنیت و عدم وجود کدهای مخرب، از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

    پلاگین‌های کاربردی

    صدها و شاید میلیون‌ها پلاگین وردپرس برای افزودن امکانات جانبی به سایت‌ها وجود دارند. پلاگین‌ها به شما این امکان را می‌دهند که سایت خود را هر چه بیش‌تر شخصی‌سازی کرده و سایت مورد نظر خود را تنها با چند کلیک و بدون نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی ایجاد کنید. توصیه ما به شما استفاده از پلاگین‌های موجود در مخزن وردپرس یا خریداری از فروشگاه‌های معتبر است.

    جامعه پشتیبانی قدرتمند

    همان‌طور که قبلا اشاره کردیم درصد زیادی از کل وب‌سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند. استفاده زیاد کاربران از وردپرس موجب رشد و شکوفایی جامعه بزرگ آن شده است. هر گاه در استفاده از وردپرس یا قالب‌ها و افزونه‌های آن به مشکل برخورد کردید، می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی، وبلاگ‌ها، آموزش‌های آنلاین و انجمن‌های پرسش و پاسخ زیادی را بیابید که به شما در حل مشکلتان کمک کنند.

    به‌روزرسانی‌های متعدد 

    وردپرس یک سیستم متن‌باز است که بازخوردهای زیادی از سوی طراحان و توسعه‌دهندگان وب جهت بهبود کارآیی و رفع با‌گ‌های امنیتی دریافت می‌کند. تیم پشتیبانی وردپرس همواره بازخوردها را بررسی کرده و نسخه‌های جدیدتری از وردپرس را ارائه می‌دهند.

    معایب طراحی سایت با وردپرس

    طراحی سایت با استفاده از وردپرس معایب خاص خود را دارد که عبارتند از:

    هزینه‌ بالای نگهداری

    اگر قالب‌ها و پلاگین‌های موجود نیازهای شما را برطرف نمی‌کنند و نیاز دارید تا از یک برنامه‌نویس برای افزودن ویژگی‌های دلخواه به سایت خود کمک بگیرید، برای شما هزینه بالایی خواهد داشت. هنگام به‌روز‌رسانی‌های وردپرس، قالب‌ها و پلاگین‌ها نیز ممکن است مشکلات و ناسازگاری‌هایی به وجود بیاید که اگر در این زمینه حرفه‌ای نباشید باید از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید.

    آسیب‌پذیری

    به علت متن باز بودن وردپرس، کدهای آن در دسترس همه‌ی افراد قرار دارد و در صورتی که فردی بتواند رخنه‌ای در آن پیدا کند، به راحتی می‌تواند میلیون‌ها سایت را هک کند. البته این توانایی مختص برنامه‌نویسان حرفه‌ای و باتجربه است که سال‌ها با این سیستم کار کرده و با کدهای آن آشنایی دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود همواره وردپرس خود را به‌روزرسانی کنید تا از آسیب‌های ناشی از سیستم‌های قدیمی در امان باشید.

    طراحی سایت اختصاصی بهتره یا وردپرس

    طراحی سایت با استفاده از زبان‌های تحت وب

    برخی ترجیح می‌دهند از سیستم مدیریت محتوای منحصر به فرد خود استفاده کنند. در این روش برنامه‌نویس با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازمندی‌های سایت، صفر تا صد سیستم مدیریت محتوا و قالب را طبق سلیقه مشتری کدنویسی می‌کند. در ادامه طراحی سایت با استفاده از محبوب‌ترین زبان‌های تحت وب یعنی پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت را بررسی می‌کنیم.

    طراحی سایت با استفاده از Python

    پایتون یک زبان مفسری متن باز است که با داشتن کتابخانه‌های قدرتمند و حرفه‌ای در زمینه‌های طراحی وب و امنیت سایبری، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، رباتیک و… به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سراسر دنیا تبدیل شده است. فریم‌ورک‌های Django، Flask، Bottle، Pyramid، Web2py و Cherrypy از جمله فریم‌ورک‌های محبوب پایتون در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب هستند. از زمان عرضه این زبان در سال ۱۹۸۹ تاکنون، روز به روز بر محبوبیت آن افزوده شده است و امروزه جامعه‌ی بسیار بزرگی از آن برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای تحت وب، دسکتاپ و موبایل استفاده می‌کنند. اگرچه پایتون نسبت به PHP سریع‌تر است اما در مقایسه با C++ و Java سرعت پایین‌تری دارد. عدم وجود ویژگی‌های protected، private و public یکی از معایب پایتون است.

    طراحی سایت با استفاده از Java

    جاوا در سال ۱۹۹۱ توسط شرکت Oracle عرضه شد و امروزه یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. حتی اگر توسعه‌دهنده یا برنامه‌نویس هم نباشید به احتمال زیاد بارها نام جاوا را شنیده‌اید. امروزه بیش از ۹ میلیون توسعه‌دهنده و ۷ میلیارد دستگاه از جاوا استفاده می‌کنند. بسیاری از توسعه‌دهندگان، جاوا را به دلایلی از جمله امنیت خوب، جامعه پشتیبانی قوی، امکان استفاده مجدد کدها و مقیاس‌پذیری بالای آن استفاده می‌کنند. استفاده از جاوا برای تولید اپلیکیشن‌های تحت وب پیچیده گزینه خوبی است. شما می‌توانید برای ساده‌تر کردن برنامه‌نویسی تحت وب با این زبان از jsp برای ادغام کدهای سمت سرور و کلاینت استفاده کنید.

    طراحی سایت با استفاده از Javascript

    زبان اسکریپت‌نویسی یا برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت Netscape با هدف تبدیل صفحات ایستا به صفحات پویا عرضه شد. امروزه بسیاری از وب‌سایت‌های مدرن از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند. جاوا اسکریپت در مرورگر کاربر اجرا می‌شود و این موضوع باعث بالا رفتن سرعت سایت می‌شود. سادگی یادگیری و سرعت خوب جاوا اسکریپت باعث شده است تا بسیاری از استارت‌آپ‌ها، از این زبان برای توسعه سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. اگر قصد دارید سایت خود را با استفاده از جاوا اسکریپت توسعه دهید، پیشنهاد می‌شود از پلتفرم Node.js برای کدنویسی سمت سرور و توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب استفاده کنید. در این پلتفرم متن باز از متد non-blocking برای مدیریت ورودی‌ها و خروجی‌ها استفاده می‌شود. مزیت این متد کاهش فشار بر سرور و افزایش سرعت است. نود جی اس قابلیت پیاده‌سازی بر روی سیستم‌عامل‌های Windows، Linux و Mac را دارد و توسعه وب اپلیکیشن‌‌ها را تا حد زیادی ساده می‌کند.

    بالاخره طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های برنامه نویسی؟

    در این مقاله به مقایسه طراحی سایت با استفاده از دو روش استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند wordpress و استفاده از زبان‌های تحت وب از جمله Python، Java و Javascript پرداخته شد. روش اول سرعت بالاتری داشته و حتی برای استفاده افراد مبتدی و ناآشنا با برنامه‌نویسی نیز مناسب می‌باشد. روش دوم معمولا توسط افراد حرفه‌ای استفاده می‌شود، امنیت بالاتری داشته و اندکی زمان‌بر است. علاوه بر این، هزینه بالاتری نسبت به روش اول خواهد داشت زیرا همه چیز از صفر و توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای نوشته می‌شود و شما به تنهایی نمی‌توانید ویژگی‌های مورد نظر را به سایت خود بیفزایید یا طرح قالب آن را تغییر دهید.

    در این روش قالب و سیستم مدیریت محتوای سایت کاملا مطابق با خواسته‌های شما ساخته شده و کدهای غیرضروری که موجب سنگین‌شدن سایت می‌شوند، در آن وجود ندارد. در واقع هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن این موارد، اقدام به روش مناسب برای توسعه سایت مورد نظر کنید.

    کوچک کردن
  2. این پاسخ ویرایش شده است.

    طراحی سایت اختصاصی طراحی سایت اختصاصی همان طور که از اسم آن مشخص است به صورت اختصاصی است و مثل وردپرس در درسترس عموم قرار ندارد و برنامه نویس به طور اختصاصی با توجه به امکانات لازم برای سفارش دهنده طراحی می کند و کاملا منحصربفرد است. شرکت ها از زبان های برنامه نویسی مختلف مثل asp.net, php, javascripادامه مطلب ...

    طراحی سایت اختصاصی

    طراحی سایت اختصاصی همان طور که از اسم آن مشخص است به صورت اختصاصی است و مثل وردپرس در درسترس عموم قرار ندارد و برنامه نویس به طور اختصاصی با توجه به امکانات لازم برای سفارش دهنده طراحی می کند و کاملا منحصربفرد است.

    شرکت ها از زبان های برنامه نویسی مختلف مثل asp.net, php, javascript و ..  برای طراحی سایت های خود استفاده می کنند. در این بین برخی شرکت ها هستند که سایت های خبری فروشگاهی و شرکتی و .. را به کمک  زبان های برنامه نویسی سایت برای شرکت به عنوان قالب و یا نمونه کار طراحی می کنند. این سایت ها به صورت کامل توسط برنامه نویس کدنویسی شده است بنا براین تمام کد های آن تنها در اختیار شرکت سازنده سایت قرار دارد.

    در این زمان وقتی مشتری سفارش طراحی سایت را می دهد شرکت نمونه مرتبط به کار مشتری را جلوی او قرار می دهد در این لحظه مشتری می تواند تقاضا تغییر رنگ و یا طراح های گرافیکی و … را بدهد در این حالت این سایت توسط خود شرکت طراحی شده و بنابراین برای شرکت اختصاصی است نه برای مشتری ها زیرا کد های آن در اختیار خود آنهاست و شرکت های دیگر آن را ندارد.

    برخی از شرکت ها سیستم های مدیریت محتوای مخصوص برای شرکت خود را طراحی می کنند یعنی در واقع به جای استفاده از وردپرس سیستم محتواهی خود را ساخته در اختیار سفارش دهندگان قرار می دهند این سیستم های مدیریت محتواها پیچیدگی وردپرس را ندارد و ساده تر و سبک تر و همچنین کاربردی تر هستند. اغلب بسیاری از امکانات موجود در وردپرس برای کاربران مورد استفاده قرار نمی گیرند از این رو cms های اختصاصی که خود شرکت آن را طراحی می کند این امکانات اضافه را ندارند. نداشتن کد های اضافه باعث سرعت بیشتر برای سایت شما بیشتر شود.

    در طراحی سایت بصورت اختصاصی شما مطمئن خواهید بود که سایت شما فقط و فقط برای شما طراحی شده و اصلا نمونه آن را در جایی نخواهید دید. چراکه کدنویسی بصورت اختصاصی و هدفش فقط پیاده سازی امکانات و دیزاین مورد نظر کاربران است.

     

    کوچک کردن
  3. این پاسخ ویرایش شده است.

    دوست عزیر طراحی سایت با فروشگاه ساز هم گزینه خیلی خوبیه! با انتخاب یه فروشگاه ساز خوب، میتونی تمام امکانات یه سایت حرفه ای رو داشته باشی؛ البته با صرف هزینه و زمان خیلی کمتر... من بهت فروشگاه ساز آسازون پیشنهاد می کنم! حتما یه سر به سایتش بزن و دربارهش بخون. https://asazoon.com/ موفق باشی...

    دوست عزیر طراحی سایت با فروشگاه ساز هم گزینه خیلی خوبیه!

    با انتخاب یه فروشگاه ساز خوب، میتونی تمام امکانات یه سایت حرفه ای رو داشته باشی؛ البته با صرف هزینه و زمان خیلی کمتر…

    من بهت فروشگاه ساز آسازون پیشنهاد می کنم! حتما یه سر به سایتش بزن و دربارهش بخون.

    https://asazoon.com/

    موفق باشی…

    کوچک کردن
  4. این پاسخ ویرایش شده است.

    هر کدوم ویژگی خودشو داره ورودپرس یکسری مزیت داره اختصاصی یکسری ولی الان فروشگاه های موفقی هم هستن با وردپرس اومدن بالا ، مهم اینه تیمی که میخواد برات کارو انجام بده تخصصش رو داشته باشه ، من خودم با الین وب کار کردم خوب بودن اینم آدرس سایتشون https://elinweb.site/ خواستی یک سر به سایتشون بزن در ضمن مادامه مطلب ...

    هر کدوم ویژگی خودشو داره ورودپرس یکسری مزیت داره اختصاصی یکسری ولی الان فروشگاه های موفقی هم هستن با وردپرس اومدن بالا ، مهم اینه تیمی که میخواد برات کارو انجام بده تخصصش رو داشته باشه ، من خودم با الین وب کار کردم خوب بودن اینم آدرس سایتشون https://elinweb.site/ خواستی یک سر به سایتشون بزن در ضمن مقالات آموزشی بسیار خوبی هم داره

    کوچک کردن
  5. ببینید انتخاب روش طراحی سایت بستگی به کسب و کار فرد داره. اگر کسی قراره کسب و کار بزرگی داشته باشه و بعدا بخواد امکانات مختلف به سایت اضافه کنه باید از کدنویسی استفاده کنه چون در اینده نه تنها اضافه کردن این قسمت ها سخت میشه و یا باید براش هزینه داد بلکه سایت رو هم سنگین تر میکنه و این مورد خودشو توادامه مطلب ...

    ببینید انتخاب روش طراحی سایت بستگی به کسب و کار فرد داره. اگر کسی قراره کسب و کار بزرگی داشته باشه و بعدا بخواد امکانات مختلف به سایت اضافه کنه باید از کدنویسی استفاده کنه چون در اینده نه تنها اضافه کردن این قسمت ها سخت میشه و یا باید براش هزینه داد بلکه سایت رو هم سنگین تر میکنه و این مورد خودشو تو یه سایت وردپرسی خیلی بیشتر نشون میده.

    اما برای فروشگاه های کوچیک مثل لباس و لوازم منزل و املاک و غیره و سایت های سبک بهترین گزینه وردپرسه.

    این لینک همه موارد رو دقیق تر توضیح داده

    https://7learn.com/blog/wordpress-web-design

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط