aalan

یک سوال Latest سوالات

modernvilla company
کاربر

طراحی ویلای تلفیقی چه ویژگی هایی دارد؟

مدرن ویلا متخصص در طراحی انواع ویلا ها با خاص ترین سبک های به روز تلفیقی

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. استفاده از دیوارپوش‌هایی که طرح سنتی و کلاسیک دارند اما با بهره‌گیری از مدرن‌ترین متریال‌ها ساخته شده‌اند یک مثال بارز از سبک تلفیقی است. در مثالی دیگر می‌توانید در ویلای خود چندین اتاق مستر با امکانات کامل و مبل و کمد و سرویس بهداشتی جداگانه داشته باشید و در عین حال تراسی سنتی رو به طبیعت برای آن تادامه مطلب ...

    استفاده از دیوارپوش‌هایی که طرح سنتی و کلاسیک دارند اما با بهره‌گیری از مدرن‌ترین متریال‌ها ساخته شده‌اند یک مثال بارز از سبک تلفیقی است. در مثالی دیگر می‌توانید در ویلای خود چندین اتاق مستر با امکانات کامل و مبل و کمد و سرویس بهداشتی جداگانه داشته باشید و در عین حال تراسی سنتی رو به طبیعت برای آن تعبیه کرده و عصرانه خود را با لذت بردن از تماشای طبیعت میل کنید، و یا وجود یک آشپزخانه مدرن و لوکس در کنار یک شومینه سنگی کلاسیک می‌تواند ترکیبی بسیار جذاب باشد. خلاصه که دست معماران در خلاقیت و ابداع تلفیق‌های هنرمندانه حسابی باز است و در خلق دکوراسیونی منحصربفرد جای مانور زیادی دارند.

    مهم‌ترین مرحله‌ای که یک ویلای تلفیقی باید از سر بگذراند مرحله نقشه‌پردازی آن است. درواقع تنها یک مهندس باتجربه می‌تواند از ترکیب سبک‌های مختلف منظره‌ای زیبا خلق کند. اجازه بدهید مثال بزنیم: تصور کید چند مدل غذا وجود دارد که همگی آن‎‌ها به تنهایی لذیذ و خوشمزه‌اند و طعمی فوق‌العاده دارند، اما فقط ترکیب‌های محدودی از این غذاها با همدیگر منجر به ایجاد طعمی دلپذیر خواهد شد. مجموعه چندین غذای خوشمزه لزوما منجر به ترکیبی خوش‌طعم و خوشمزه نخواهد شد. ساخت ویلا هم به همین صورت است. باید بدانید چه بخش از چه سبک‌هایی با یکدیگر قابل ترکیب شدن هستند و نتیجه‌اش نمایی خوش‌منظره و خوشمزه خواهد بود!

    قبل از اینکه ساخت و طراحی ویلا به سبک تلفیقی را آغاز کنید باید یکسری فاکتورها را در نظر بگیرید. آیتم‌هایی مانند میزان سر و صدای محیط، میزان تردد و رفت و آمد، زیرساخت و توپوگرافی درست برای طراحی استخر و آب‌نما و محوطه‌سازی، شرایط اقلیمی و … همگی در ساخت ویلای مورد نظر شما موثرند.

    به طور کلی مراحل ساخت ویلای تلفیقی به ترتیب زیر هستند:

    مرحله اول: مکان‌یابی ساخت ویلا

    اولین مساله‌ای که در طراحی ویلا به سبک تلفیقی با آن مواجهیم انتخاب زمین مورد نظر است. انتخاب زمین مناسب بسیار حساس و حیاتی است، زیرا اگر قانونی و اصولی صورت نگیرد شما را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد. زمینی که انتخاب می‌کنید باید کاربری مسکونی داشته باشد. شاید ندانید زمینی که مد نظر دارید در چه بافتی واقع شده است اما محدوده مجاز ساخت و ساز طی نقشه‌ای تحت عنوان طرح هادی از سمت دهیاری هر منطقه‌ای به صاحبان املاک ارائه می‌شود. فراموش نکنید که زمین‌های خارج از بافت روستایی اجازه ساخت و ساز به صورت قانونی را ندارند. برای اخذ جواز ویلا باید نقشه‌های هوایی از زمین مورد نظر تهیه شود اما معمولا به دلیل هزینه‌های بالا این نقشه‌ها از طریق گوگل به دست می‌آیند. به طور کلی توصیه می‌کنیم برای تکمیل کردن اطلاعات خود از زمین دلخواهتان، سعی کنید از افراد بومی و ساکن آن منطقه نیز مشورت مختصری بگیرید.

    مرحله دوم: تعیین مساحت و طراحی پلان

    نوع طراحی به متراژ زمین شما بستگی دارد. اگر بخواهید آپشن‌هایی مانند استخر و آلاچیق و باربیکیو و زمین بازی و … به ویلا اضافه کنید باید مساحت بزرگی تحت اختیار داشته باشید. پس از اینکه مهندس معمار در محل حضور پیدا کرد و نقشه‌بردار برداشت‌های لازم از زمین را انجام داد پروژه طراحی ویلا آغاز خواهد شد. سپس مهندس عمران به اجرای ویلا خواهد پرداخت.

    برای ایجاد یک فضای اصولی و چشم‌نواز در طراحی ویلا به سبک تلفیقی لازم است تا نکات زیر رعایت شود:

    • هماهنگی سبک تلفیقی ویلا با متریال و مصالح مصرفی
    • رعایت رنگ‌های متناسب با المان‌های مختلف ویلا
    • در نظر گرفتن آیتم‌های اقلیمی مانند شرایط جوی، بادهای غالب، زاویه نور آفتاب، عقب‌نشینی‌های لازم و …
    • وجود تناسب و سازگاری طراحی محوطه بیرونی با سبک تلفیقی دکوراسیون داخلی
    • سنجش میزان رطوبت محیطی و طراحی بر اساس میزان و جهت نورگیری ویلا
    • توجه کامل به مقررات شهرداری
    • در نظر گرفتن سلیقه مشتری و نظر افرادی که قرار است در ویلا سکونت داشته باشند

    مرحله سوم: انتخاب سبک طراحی

    در این مرحله است که ایجاد فضاهای متناسب و هماهنگ که از سبک‌های مختلف انتخاب می‌شود با حساسیت‌های بصری و فنی همراه است. یک مهندس معمار خوب باید بداند که کدام ترکیب قابل قبول‌تر و دلپذیرتر به چشم خواهد آمد. به عنوان مثال شاید یک پذیرایی با ستون‌های ابزارخورده و کلاسیک و دیوارهای پتینه‌کاری شده و کهنه‌نما خیلی هم با مبلمان مینیمال و فرش‌های لوکس و مدرن همخوانی نداشته باشند. این سلیقه معمار است که چگونه این ترکیب حساس را بچیند تا توی ذوق نزند و برعکس، نگاه کردن به آن باعث شود ذوق هنرمندانه و ماهر بودن طراح را تحسین کنیم.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط