aalan

یک سوال Latest سوالات

فرهاد
کاربر

مرگبارترین جای کره زمین کجاست؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. این پاسخ ویرایش شده است.

    دریاچه کاراچای دریاچه کاراچای در مرز قزاقستان قرار گرفته است و از سال 1940 تا به امروز همیشه محلی برای انباشت زباله های اتمی و رادیواکتیوی بوده است. این دریاچه در حال حاضر به عنوان یکی از آلوده ترین نقاط زمین هم شناخته می شود. بنا به آماری که کارشناسان از این منطقه ارائه داده اند میزان رادیواکتیوی اادامه مطلب ...

    دریاچه کاراچای

    دریاچه کاراچای در مرز قزاقستان قرار گرفته است و از سال ۱۹۴۰ تا به امروز همیشه محلی برای انباشت زباله های اتمی و رادیواکتیوی بوده است. این دریاچه در حال حاضر به عنوان یکی از آلوده ترین نقاط زمین هم شناخته می شود.

    بنا به آماری که کارشناسان از این منطقه ارائه داده اند میزان رادیواکتیوی این دریاچه ۲۰۰ هزار برابر حد مجاز است واین یعنی نزدیک شدن به آن هم می تواند تاثیرات جبران ناپذیر روی بدن داشته باشد.

    دریاچه کاراچای

    این آلودگی اثرات بسیار زیادی در مناطق اطراف گذاشته است که از جمله آن ها می توان به تخلیه ۲۳ روستا از ۴۰ روستایی که در اطراف دریاچه بودند، افزایش ۳۰ درصدی سرطان، افزایش قابل توجه تولد کودکان نارس و … اشاره کرد.

    منبع : yjc

    کوچک کردن
  2. چرنوبیل از مکانهای خطرناک جهان انفجار نیروگاه هسته‌ای اوکراین در سال ۱۹۸۶ بدترین فاجعه هسته‌ای است که جهان تاکنون شاهد آن بوده و علیرغم این که تحقیقات گسترده‌ای درباره این حادثه صورت گرفته است، سوالات بسیار زیادی درباره آن بدون پاسخ باقیمانده است. بسیاری از این سوالات مربوط به آثار طولانی مدت پرتوزاادامه مطلب ...

    چرنوبیل از مکانهای خطرناک جهان

    چرنوبیل

    انفجار نیروگاه هسته‌ای اوکراین در سال ۱۹۸۶ بدترین فاجعه هسته‌ای است که جهان تاکنون شاهد آن بوده و علیرغم این که تحقیقات گسترده‌ای درباره این حادثه صورت گرفته است، سوالات بسیار زیادی درباره آن بدون پاسخ باقیمانده است.

    بسیاری از این سوالات مربوط به آثار طولانی مدت پرتوزایی برروی افرادی است که تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند، است. بیماری تشعشع حاد نابود کننده اولین پاسخ فاجعه بود، اما این فقط نوک کوه یخ مرگبار بود: شهر نزدیک منطقه، پریپیات (Pripyat) تا ۳۶ ساعت پس از وقوع انفجار تخلیه نشده بود و بسیاری از ساکنان آن علائم بیماری حاصل از تشعشع را نشان می‌دادند. علی‌رغم تمام نشانه‌های روشنی که مطبوعات به آن پرداختند و وقوع بادهای هسته‌ای به سمت بلاروس و اروپا، شوروی همچنان سعی می‌کرد وضعیت را در سکوت نگه دارد تا این که هشدارهای پرتوزایی در یک نیروگاه هسته‌ای در سوئد به صدا درآمد و پس از آن بود که وضعیت وحشتناکی به وجود آمد.

    تعداد تلفات انفجار چرنوبیل در مرحله اول شگفت‌آور بود: تنها ۳۱ نفر در اثر فاجعه و تأثیرات کوتاه مدت آن فوت کردند، با این حال آثار طولانی مدت آن بر روی مردم منطقه بسیار بالا بود، هر چند که اندازه‌گیری چگونگی فاجعه در طول عمر افراد تحت تاثیر قرار گرفته بسیار دشوار است. به عنوان مثال حدود ۶۰۰۰ مورد سرطان تیروئید در اوکراین، روسیه و بلاروس ممکن است به نوعی با پرتوزایی چرنوبیل ارتباط داشته باشند، اما به طور مستقیم امکان اتصال آنها به فاجعه وجود ندارد.

    این ناحیه منطقه ای به شعاع ۳۰ کیلومتر در نزدیکی سایت هسته ای چرنوبیل در خاک کشور اوکراین است. این سایت که پس از فاجعه سایت اتمی چرنوبیل خالی کردن شده است اینک به یکی از خطرناک ترین اماکن برای زندگی تبدیل شده است. بسیاری از مردم در سالهای بعد یه این منطقه و ناحیه ها آن بازگشتند و به هر شکل ممکن در حال زندگی در این ناحیه هستند ولی در نزدیکی ناحیه اصلی خطرناک پلیس حضوری قدرتمند دارد پس مراقب باشید تا به آن ناحیه نزدیک نشوید زیرا یا گلوله خواهید خورد یا دچار تشعشع خواهید شد.

    کوچک کردن
  3. مثلث برمودا یکی از مرموزترین و عجیب‌ترین مناطق کرۀ زمین است و توجه بسیاری از مردم و حتی دانشمندان را به خود جلب کرده است. این منطقه درواقع قسمتی از اقیانوس اطلس شمالی بوده و در آمریکای شمالی قرار دارد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که تا به امروز حدود بیست فروند هواپیما و بیش از پنجاه کشتی و قایق در ایادامه مطلب ...

    مثلث برمودا یکی از مرموزترین و عجیب‌ترین مناطق کرۀ زمین است و توجه بسیاری از مردم و حتی دانشمندان را به خود جلب کرده است. این منطقه درواقع قسمتی از اقیانوس اطلس شمالی بوده و در آمریکای شمالی قرار دارد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که تا به امروز حدود بیست فروند هواپیما و بیش از پنجاه کشتی و قایق در این منطقه ناپدید شده و هیچ اثری از آن‌ها باقی نمانده است. مثلث برمودا از سمت شمال به جزیرۀ برمودا، از غرب به ساحل فلوریدای آمریکا و از جنوب به پورتوریکو متصل است. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های این منطقۀ جغرافیایی، اسرار و نظریه‌های جالب مربوط آن می‌پردازیم.

     

    مثلث برمودا – سیاهچالۀ کرۀ زمین

    جالب است بدانید که یکی از القاب این منطقه «مثلث شیطان» می‌باشد و تقریباً ۱۳۰۰ کیلومترمربع از اقیانوس اطلس شمالی را دربرمی‌گیرد. گفته می‌شود که کریستف کلمب در سفر خود به قارۀ آمریکا از منطقۀ برمودا گذشته و گفته است که در یک شب تودۀ آتشین بزرگی – که احتمالاً شهاب سنگ بوده – به داخل اقیانوس سقوط کرده و نور عجیب‌وغریبی را در محل برخورد خود با آب به وجود آورده است. در نوشته‌های کریستف کلمب آمده که او در طول سفر خود به این منطقه نقص‌هایی را در قطب‌نمایش مشاهده کرده است. این اختلال به احتمال زیاد ناشی از قرارگیری شمال حقیقی و شمال مغناطیسیِ کرۀ زمین بر روی هم بوده است.

    یکی از نمایشنامه‌های شکسپیر با نام «طوفان» که به نابودی و غرق شدن یک کشتی می‌پردازد، مثلث برمودا را در ذهن مردم بیش از پیش رمزآلودتر کرده است؛ چراکه بسیاری باور دارند که این نمایشنامه داستانی واقعی را از غرق شدن یک کشتی در منطقۀ برمودا روایت می‌کند. جالب است بدانید که موارد ناپدید شدن در این مثلث جغرافیایی تا قرن بیستم چندان مورد بحث و مناقشۀ مردم نبودند، اما با غرق شدن کشتی یو‌اس‌اس سایکلوپ و نابودی آن در سال ۱۹۱۸ میلادی، که در آن زمان بیش از سیصد نفر خدمه را با خود حمل می‌کرد، باعث شد تا مثلث برمودا توجه مردم را به خود جلب کند. درواقع فاجعۀ غرق شدن این کشتی با ۱۶۰ متر طول و ده هزار تن بار سنگ منگنز بود که مثلث برمودا را به صدر اخبار روز آورد.

    یکی از نکات مرموز دربارۀ این فاجعه این است که کشتی یو‌اس‌اس سایکلوپ توانایی ارسال پیام درخواست کمک فوری (SOS) را داشته، اما شواهد نشان می‌دهند که هنگام غرق شدن چنین پیامی از کشتی ارسال نشده و نتیجۀ جست‌وجو‌ها برای یافتن اجزای باقیمانده از کشتی و خدمۀ آن هرگز موفقیت‌آمیز نبوده است. از نقل قول‌های قابل‌توجه دربارۀ این فاجعه می‌توان به جملۀ توماس وودرو ویلسون، بیست‌وهشتمین رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد: «هیچ‌کس جز خدا و دریا نمی‌داند که چه اتفاقی برای این کشتی بزرگ افتاده است.» نکتۀ عجیب دیگر این است که در سال ۱۹۴۱ دو کشتی سایکلوپ در همان مسیرِ کشتیِ اول به شکلی مشابه ناپدید شدند و هرگز از بقایای آن‌ها توسط تیم‌های جست‌وجو چیزی پیدا نشد.

    اولین گزارش‌ها دربارۀ اتفاقات عجیب و غیرقابل‌توضیح در منطقۀ برمودا به اواسط قرن ۱۹ برمی‌گردد. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که تعدادی از کشتی‌ها در آب‌‌های مثلث برمودا ناپدیده شده‌اند و هیچ درخواست کمکی هم از آن‌ها ارسال نشده است. مرموز‌ترین نکته در این وقایع این است که تیم‌های جست‌وجو هرگز نتوانستند بقایای این کشتی‌ها را پیدا کنند. علاوه بر کشتی‌ها، تعدادی هواپیما هنگام پرواز بر فراز منطقۀ برمودا نیز ناپدیده گشته‌اند و اثری از آن‌ها به جای نمانده است.

    مثلث شیطان

    نظریه‌های مثلث برمودا

    دانشمندان سالهاست که درگیر یافتن پاسخی مناسب برای علت ناپدیدی کشتی‌ها و هواپیماها در مثلث برمودا هستند. این مثلث منطقه‌ای جغرافیایی است که در شمالِ اقیانوس اطلس شمالی قرار داشته و از شمال به برمودا، از جنوب به پورتوریکو و از غرب به فلوریدا متصل می‌باشد. گفته می‌شود که سالانه به طور میانگین چهار هواپیما و ۲۰ قایق در این منطقه ناپدید می‌شوند و هیچ اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

    یکی از ایراداتی که به تئوری‌های ماوراءالطبیعه وارد است، نادیده‌گیری عوامل محیطی و ژئوفیزیکی در این نظریه‌هاست. یکی از فرضیات رایج این است که خلبان‌های هواپیما هنگام عبور از این منطقه توجه مناسبی به خط فرضی زمین نداشته و همین موضوع باعث شده تا با خطای محاسباتی مواجه شوند و سقوط کنند. خط فرضی به خطی گفته می‌شود که شمال جغرافیایی و شمال مغناطیسی کرۀ زمین در آن به‌عنوان نقطه‌ای واحد در نظر گرفته می‌شوند.

    اگر مستندهای مربوط به مثلث برمودا را تماشا کرده باشید، حتما با نظریۀ «امواج عظیم» آشنا هستید. دانشمندان باور دارند که این امواج بسیار بزرگ با ارتفاع حدوداً ۳۰ متر به حدی قدرتمند هستند که می‌توانند کشتی‌ها و هواپیما‌ها را بلعیده و چنان آسیبی به آن‌ها وارد کنند که هیچ اثری از نابودی‌شان به جا نماند. پژوهشگران می‌گویند که موقعیت جغرافیایی مثلث برمودا به شکلی است که احتمال شکل‌گیری طوفان‌های دریایی شدید و امواج عظیم در آن بالا می‌باشد.

    نظریه‌های مثلث برمودا

    حباب‌های متان

    کشف چند سری حفرۀ بسیار بزرگ در نزدیکی سواحل نروژ در سال ۲۰۱۶ ممکن است به دانشمندان برای حل معمای مثلث برمودا کمک کرده باشد.

    این حفره‌ها تا ۸۰۰ متر پهنا داشته و تا ۴۵ متر عمق دارند و تصور می‌شود که علت بروز آن‌ها حباب‌های متان بزرگی هستند که از پسماند‌های نفت و گاز سوخته‌شده در اعماق دریا به وجود می‌آیند. قبل از اینکه این گازها به جِرم بحرانی و به سطح آب برسند می‌توانند با شدت بالایی فوران کنند.

    آتلانتیس

    یکی از نظریه‌های قدیمی بر این موضوع تمرکز دارد که مثلث برمودا درواقع موقعیتِ مکانیِ شهر مرموز و ناپدیده‌شدۀ آتلانتیس می‌باشد.

    وب‌سایت ایندپندنت به نقل از یک نویسندۀ وبلاگ می‌گوید: «زمانی که شهر آتلانتیس نابود شد به اعماق اقیانوس سقوط کرد.»

    «معابد تخریب‌شدۀ این شهر در اعماق دریا محل زندگی موجودات دریایی بی‌شماری بوده و کریستال‌های آتشین آتلانتیس که زمانی قدرت و انرژی شهر را تامین می‌کردند همچنان در اعماق اقیانوس فعال هستند و وجود دارند.»

     

    موجودات فرازمینی (آدم فضایی‌ها)

    وب‌سایت The Sun به نقل از برخی نویسندگان نوشته که «ناپدیدی هواپیما‌ها و کشتی‌ها در این مثلث کارِ بشقاب‌پرنده‌ها است.» این افراد باور دارند که «موجودات فرازمینی از مثلث برمودا به‌عنوان پورتال (درگاه) برای سفر به زمین استفاده می‌کنند. درواقع این منطقه یک ایستگاه گردهم‌آیی است که آدم فضایی‌ها در آنجا انسان‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها را می‌ربایند و بر روی آن‌ها پژوهش‌ می‌کنند.»

    معمایی وجود ندارد

    سال گذشته دانشمند استرالیایی، کارل کروزلنیکی ادعا کرد که تعداد بالای ناپدیدی‌ها در منطقۀ برمودا به‌معنای وجود موجودات فرازمینی یا شهر گمشدۀ آتلانتیس نیست و این رویدادها حتی سند مناسبی برای وجود امواج عظیم در این منطقه نمی‌باشند.

    او علت ناپدیدی‌ها در این منطقه را «مرموز» نمی‌داند و می‌گوید که این موارد تنها از خطای انسانی، آب‌وهوای نامناسب و تراکم بالای کشتی‌ها در این ناحیه ناشی می‌شوند.

    او در مصاحبه با وب‌سایت ایندپندنت اذعان داشت: «این منطقه به اکوادور نزدیک بوده و درواقع در نزدیکی یکی از قسمت‌های ثروتمند جهان قرار دارد و درنتیجه رفت‌وآمد در آنجا در سطح بالایی می‌باشد.»

    به گزارش شرکت بیمه Lloyd’s of London و گارد ساحلی آمریکا، از نظر درصدی، تعداد موارد ناپدیدی در مثلث برمودا فرقی با سایر نقاط جهان ندارد.

    گزارش‌های اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده نیز به این موضوع اشاره می‌کنند که شواهد علمی و قابل قبولی وجود ندارند که نشان دهند میزان ناپدیدی‌های منطقۀ برمودا نسبت به سایر نقاط متراکم در اقیانوس اطلس بیشتر باشد. این گزارش تاکید می‌کند که امروزه تعداد بالایی از کشتی‌ها و هواپیماها در منطقۀ مثلث برمودا رفت‌وآمد دارند و مشکلی برایشان پیش نیامده است.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط