aalan

یک سوال Latest سوالات

فرهاد
کاربر

می توانید عکسی که جنبه تاریخی زیادی داره را اینجا به اشتراک بگذارید؟

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. این پاسخ ویرایش شده است.

      ناهار بالای آسمان خراش ، نیویورک ، 1932 این افراد از کارگران ساختمانی هستند که در مرکز راکفلر کار می کردند. عکاس همچنان یک راز است. اما این تصویر از آن زمان نماد قدرت و مقاومت آمریکایی است. عکس بمب اتمی ژاپن عکسی از این ستون آتش که پس از پرتاب Fat Boy بر روی ناگازاکی توسط نیروهای آمریکایی کرفادامه مطلب ...

     

    ناهار بالای آسمان خراش ، نیویورک ، ۱۹۳۲

    ناهار بالای آسمان خراش

    این افراد از کارگران ساختمانی هستند که در مرکز راکفلر کار می کردند. عکاس همچنان یک راز است. اما این تصویر از آن زمان نماد قدرت و مقاومت آمریکایی است.

    عکس بمب اتمی ژاپن

    پرتاب Fat Boy

    عکسی از این ستون آتش که پس از پرتاب Fat Boy بر روی ناگازاکی توسط نیروهای آمریکایی کرفته شده. ۸۰،۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و ژاپن ۶ روز بعد تسلیم شد. این رویداد اغلب به عنوان کاتالیزوری که منجر به پایان یافتن WW2 می شود ذکر می شود.

     

    اولین اشعه ایکس پزشکی در جهان

    اولین اشعه ایکس پزشکی در جهان

    دست خانم ویلهلم رونتگن ، ۱۸۹۵. این تصویر توسط همسر خانم ویلهام ثبت شده است و اولین اشعه ایکس پزشکی در جهان است. این تصویر همچنین برنده اولین جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۰۱ برای ویلهم شد.

    راهب سوزان ، ۱۹۶۳

    راهب سوزان

    عکس برنده جایزه پولیتزر از راهب به ظاهر آرام که به سبک لوتوس نشسته است و در شعله های آتش فرو رفته است ، اولین تصویر برجسته ای است که از باتلاقی ظاهر می شود که به زودی در آمریکا به وجود می آید. اقدام شهادت کوانگ دوک به نشانه انقلاب ملت او تبدیل شد و رئیس جمهور کندی بعدا اظهار نظر کرد: “هیچ عکس خبری در تاریخ به اندازه آن عکس احساسات در سراسر جهان ایجاد نکرده است.” عکس براون مردم را مجبور به زیر سوال بردن ارتباط ایالات متحده با دولت Diem کرد و به زودی منجر به تصمیم دولت برای عدم مداخله در کودتا در نوامبر شد.

    مرد تانکی ، ۱۹۸۹

    مرد تانکی

    ویدنر (عکاس) درست در زمانی که مردی که کیسه های خرید را حمل می کرد ، جلوی ماشینهای جنگ را گرفت و دستانش را تکان داد و از حرکت امتناع ورزید ، لنز خود را به آماده کرد تا عکس جالبی بگیرد. تانک ها سعی کردند مرد را دور بزنند ، اما او قدم به قدم آنها گذاشت و برای مدت کوتاهی از آن بالا رفت. ویدنر فرض کرد که این مرد کشته خواهد شد ، اما تانک ها آتش خود را خاموش کردند. سرانجام این مرد به سرعت دور شد ، اما پیش از آنکه ویدنر مقاومت منحصر به فرد خود را جاودانه کند. دیگران نیز صحنه را ضبط کردند ، اما تصویر ویدنر از طریق سیم AP منتقل شد و در صفحات نخست سراسر جهان ظاهر شد. دهه ها پس از اینکه Tank Man به یک قهرمان جهانی تبدیل شد ، وی همچنان ناشناس است. ناشناس ماندن باعث می شود که عکس بیشتر جهانی شود ، نمادی از مقاومت در برابر رژیم های ناعادلانه در همه جا.

    طلوع زمین ، ۱۹۶۸

    طلوع زمین ، 1968

    ۲۴ دسامبر سال ۱۹۶۸ بود ، دقیقاً ۷۵ ساعت و ۴۸ دقیقه و ۴۱ ثانیه پس از بلند شدن فضاپیمای آپولو ۸ از کیپ کاناورال برای تبدیل شدن به اولین ماموریت سرنشین دار به دور ماه. فضانوردان فرانک بورمن ، جیم لاول و بیل آندرس در شب کریسمس از سالی که خونین و جنگ زده برای آمریکا بود ، وارد مدار ماه شدند. در ابتدای مدار چهارم از ۱۰ مدار ، فضاپیمای آنها از قسمت دور ماه در حال ظهور بود که منظره ای از سیاره آبی و سفید یکی از پنجره های دریچه را پر کرد.

    “اوه خدای من! به آن تصویر آن طرف نگاه کن! اینجا زمین در حال بالا آمدن است. وای ، خیلی زیباست! ” آندرس فریاد زد. او یک عکس گرفت – سیاه و سفید. لاول شروع کرد تا یک قوطی رنگی پیدا کند. آندرس گفت: “خوب ، من فکر می کنم آن را از دست دادیم.” لاول از پنجره های سه و چهار نگاه کرد. “هی ، الان اینجاست!” او فریاد زد.  آندرس در حالت بی وزن به جایی که لاول بود حرکت کرد و یک شات عکس زد. “گرفتی؟” لاول پرسید. آندرس پاسخ داد: “بله”. این تصویر – اولین نمای تمام رنگی ما از سیاره ما از خارج آن – به راه اندازی جنبش زیست محیطی کمک کرد. و به همان اندازه مهم ، به انسان ها کمک کرد تا تشخیص دهند که در یک کیهان سرد و مجازات کننده ، ما کاملاً خوب شده ایم.

     

    کوچک کردن
  2. اهرام ثلاثه مصر یکی از هفت عجایب باستانی جهان است. در میان صحرای خشک مصر، مجموعه ای از اهرام عظیم واقع شده که زمانی مقبره هایی برای فرمانروایان قدرتمند سلسله چهارم یعنی، پادشاه خوفو، پادشاه خفر و شاه منکور (حدود سال ۲۵۷۵ تا ۲۴۶۵ قبل از میلاد) بوده است.

    اهرام ثلاثه مصر یکی از هفت عجایب باستانی جهان است. در میان صحرای خشک مصر، مجموعه ای از اهرام عظیم واقع شده که زمانی مقبره هایی برای فرمانروایان قدرتمند سلسله چهارم یعنی، پادشاه خوفو، پادشاه خفر و شاه منکور (حدود سال ۲۵۷۵ تا ۲۴۶۵ قبل از میلاد) بوده است.

    اهرام ثلاثه مصر

    کوچک کردن
  3. مرد در حال سقوط 11 سپتامبر: جنگ در آمریکا این عکس صبح 11 سپتامبر 2001 را بازگو می کند ، تاریخی که جهان برای همیشه تغییر کرد. اسامه بن لادن و تروریست ها کنترل چهار خط هوایی تجاری را در دست گرفتند و آنها را به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون کوباندن. مرد در حال سقوط داستانی از ترس و قدرت را در روزی غم انگیادامه مطلب ...

    مرد در حال سقوط ۱۱ سپتامبر: جنگ در آمریکا

    حادثه 11 سپتامبر سقوط مرد

    این عکس صبح ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را بازگو می کند ، تاریخی که جهان برای همیشه تغییر کرد.

    اسامه بن لادن و تروریست ها کنترل چهار خط هوایی تجاری را در دست گرفتند و آنها را به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون کوباندن. مرد در حال سقوط داستانی از ترس و قدرت را در روزی غم انگیز روایت می کند و در خاطرات همه کسانی که این رویداد را گذرانده اند باقی می ماند.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط