aalan

یک سوال Latest سوالات

aalan

لطفا ابتدا وارد شوید تا بتوانید پاسخ دهید.

  1. فونت به عنوان یکی از مهم‌ترین و گرافیکی ترین ابزار در محیط‌های مختلف وب و سیستم عامل است تا بتوانیم به صورت خواناتر و بهتری محتوای پیش‌روی خود را ببینیم. یکی از بخش‌هایی که همه کاربران در استفاده از فونت با آن روبه‌رو هستند مربوط به سیستم عامل‌هایی از جمله ویندوز، لینوکس و مک است. در این مقاله آموزشادامه مطلب ...

    فونت به عنوان یکی از مهم‌ترین و گرافیکی ترین ابزار در محیط‌های مختلف وب و سیستم عامل است تا بتوانیم به صورت خواناتر و بهتری محتوای پیش‌روی خود را ببینیم. یکی از بخش‌هایی که همه کاربران در استفاده از فونت با آن روبه‌رو هستند مربوط به سیستم عامل‌هایی از جمله ویندوز، لینوکس و مک است. در این مقاله آموزشی قصد داریم تا به آموزش نصب فونت در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ به روش‌های مختلف بپردازیم. پس اگر به دنبال آموزش نصب font در سیستم عامل ویندوز هستید تا انتها با ما همراه باشید.

    آموزش نصب فونت در ویندوز و نحوه حذف آن

    در این آموزش به معرفی دو روش برای نصب فونت در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ می‌پردازیم که نحوه استفاده از هر دو روش در تمامی نسخه‌های ویندوز مشابه هم است؛ با این تفاوت که محیطی که در آن کارها را انجام می‌دهید از لحاظ گرافیکی با هم فرق دارند.

    روش اول: نصب فونت در ویندوز ۱۰ با قرار دادن فایل فونت

    در این روش کافی است به ترتیب مراحلی که در اینجا ذکر می‌کنیم را دنبال کرده و با قرار دادن فایل فونت در پوشه‌ای که برای کلیه فونت‌های ویندوز در نظر گرفته شده است، فونت فارسی یا انگلیسی دلخواه خود را در ویندوز نصب کنید.

    ابتدا فایل فونت خود را با فرمت TTF. که قصد نصب آن را دارید مشابه تصویر زیر انتخاب کرده و با کلیک راست کردن گزینه copy را به منظور کپی کردن فونت در مسیر فایل‌های فونت برگزینید(در این آموزش ما قصد نصب فونت ایران یکان نسخه Light را در ویندوز داریم).

    آموزش نصب فونت در ویندوز

    سپس وارد My Computer شده و درایو C را انتخاب کنید. چند پوشه در این مسیر وجود دارند که شما باید پوشه Windows را انتخاب کرده و وارد آن شوید. درون این پوشه نیز تعدادی پوشه وجود دارند که از بین پوشه‌های موجود باید پوشه Fonts که دارای یک آیکون A می‌باشد را مشابه تصویر زیر انتخاب کرده و وارد آن شوید.

    آموزش نصب فونت در ویندوز 7

    در این صورت شما مسیر C:\Windows\Fonts را طی کرده‌اید که صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود. حال کافی‌است در این صفحه راست کلیک کرده و گزینه paste را انتخاب کنید تا فایل فونت در اینجا کپی شود.

    پس از اینکه فونت در این مسیر قرار گرفت، با موفقیت نصب شده و می‌توانید از طریق برنامه‌های مختلف به آن دسترسی داشته باشید.

    روش دوم: نصب فونت در windows 10 با اجرای برنامه نصب

    در این روش نصب شما نیازی به طی کردن مسیرهای فوق ندارید. کافی است روی فایل فونت مورد نظر دو بار کلیک کنید تا پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز شده و سپس روی دکمه install کلیک کنید.

    نصب فونت در windows 10

    در این صورت پنجره‌
    ای با عنوان installing font برای چند لحظه باز شده و پس از اتمام فرآیند نصب فونت در ویندوز، به صورت خودکار نیز بسته خواهد شد که نشان از موفقیت آمیز بودن نصب فونت دارد.

    آموزش حذف فونت در ویندوز

    برای حذف فونت نیز کافی است فایل فونت را طبق روش اول که دنبال کردید از مسیر C:\Windows\Fonts ویندوز حذف کنید. کافی است مشابه تصویر زیر وارد مسیر مورد نظر شده و فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Delete که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

    آموزش حذف فونت در ویندوز

    در این صورت پنجره ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود که برای تایید حذف فونت کافی است روی دکمه YES کلیک کنید.

    در این صورت فونت از دایرکتوری Fonts ویندوز حذف شده و دیگر فونت مورد نظر را در برنامه‌ها برای استفاده مشاهده نخواهید کرد.

    نحوه نصب فونت در ویندوز ۷ و ۸ چگونه است؟

    فرآیند نصب فونت در ویندوز و حذف آن در تمامی نسخه‌های ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ یکسان است و شما دقیقا باید همین کارهایی که برای ویندوز ۱۰ به شما معرفی کردیم را انجام دهید. تنها تفاوت در ظاهر ویندوز است. بنابراین برای نصب فونت در ویندوز ۷ یا نصب فونت در ویندوز ۸ کافی است دقیقا همین کارها را انجام دهید.

    اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش

    در هر سیستم‌عامل یک دایرکتوری خاصی برای فونت‌ها در نظر گرفته می‌شود که با نام fonts در دسترس است. همانطور که می‌دانید فونت‌های مجموعه‌ای از فایل با فرمت‌های ttf.، woff.، otf. و… هستند. بنابراین برای استفاده از این فایل‌ها که توسط نرم‌افزارهای گوناگون در محیط ویندوز خوانده می‌شود، ابتدا باید فونت‌ها در این دایرکتوری قرار گیرند و در نهایت برنامه‌هایی مثل فتوشاپ و ورد که از فونت در انها استفاده می‌کنیم، با خواندن این دایرکتوری(پوشه) فایل فونت را فراخوانی کرده و فونت نصب شده به لیست فونت‌های این برنامه‌ها افزوده شود.

    پس می‌توان نتیجه گرفت که برای نصب فونت دو راه پیش روی شما خواهد بود.

    • روش اول: قرار دادن فایل فونت در مسیر فایل‌های فونت ویندوز
    • روش دوم: استفاده از دستورات خود سیستم‌عامل ویندوز که با چند کلیک ساده انجام می‌گیرد

    منبع: فونت ایران

    کوچک کردن
  2. نصب فونت در ویندوز 10 اگر تازگی به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده اید و یا تازه کار هستید احتمالا نصب کردن فونت های جدید برای شما گیج کننده است. برای نحوه نصب فونت در ویندوز ۱۰ با ما همراه باشید. بعضی اوقات فونت های پیش فرض عرضه شده در آخرین نسخه ویندوز 10 کافی نمی باشد. فونت های زیادی در ویندوز قرار دارد امادامه مطلب ...

    نصب فونت در ویندوز ۱۰

    اگر تازگی به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده اید و یا تازه کار هستید احتمالا نصب کردن فونت های جدید برای شما گیج کننده است. برای نحوه نصب فونت در ویندوز ۱۰ با ما همراه باشید.
    بعضی اوقات فونت های پیش فرض عرضه شده در آخرین نسخه ویندوز ۱۰ کافی نمی باشد. فونت های زیادی در ویندوز قرار دارد اما شاید شما نخواهید فقط به گزینه های پیش فرض ویندوز ۱۰ محدود شوید.

    همیشه می توانید یک فونت متناسب با نیازهای خود را دانلود کنید. شما حتی می توانید فونت هایی را که می دانید هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد ، حذف کنید. همه اینها با یک سفر مجازی به فروشگاه مایکروسافت آغاز می شود.

    نحوه نصب فونت از طریق فروشگاه مایکروسافت

     
    نصب فونت در ویندوز 10
    ساده ترین روش نصب فونت ها از طریق فروشگاه مایکروسافت است. تنها کاری که لازم است چند کلیک ساده است.

    مرحله ۱: می توانید با باز کردن تنظیمات Windows 10 ، کلیک روی Personalization و سپس کلیک بر روی تب Fonts این کار را انجام دهید.

     Settings/Personalization/Fonts tab

    سپس لینکی برای دریافت فونت های بیشتر در فروشگاه مایکروسافت مشاهده خواهید کرد . بر روی آن کلیک کنید ، و سپس فونت خود را ، مانند برنامه ها ، دانلود کنید تا به طور خودکار در تنظیمات نصب شود.

    به عنوان یک گزینه جایگزین ، شما همچنین می توانید یک فونت را از وب سایت مورد نظر خود دانلود کنید و آن را نصب کنید. مراحل ۲ و ۳ در مورد نحوه نصب فونت ها از خارج از فروشگاه مایکروسافت بیشتر صحبت خواهد کرد.

    مرحله ۲:  پس از دانلود ، ممکن است فونت در یک فایل فشرده شده باشد. اگر فشرده شده است ، روی فایل راست کلیک کنید ، Extract All را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید تا فونت را در پوشه مورد نظر خود قرار دهید.

    مرحله ۳: پس از استخراج (یا دستیابی به فایل ) ، بر روی فایل راست کلیک کرده و Install را انتخاب کنید.

    نحوه نصب فونت ها با استفاده از DRAG AND DROP

    نحوه نصب قلم ها در ویندوز 10
    اگر ترجیح می دهید کارها را به صورت دستی انجام دهید ، می توانید از روش کشیدن و رها کردن قدیمی ، که به دو پنجره باز نیاز دارد استفاده کنید.

     

    مرحله ۱: فونت خود را مانند دستورالعمل های بالا دانلود کنید و در صورت لزوم آن را از فایل زیپ آن استخراج کنید.

    مرحله ۲: به کادر جستجو در نوار وظیفه بروید ، Control Panel را تایپ کنید و بر روی نتیجه مربوطه کلیک کنید.

    مرحله ۳: با باز کردن کنترل پنل ، به Appearance and Personalization بروید و در پنجره اصلی بر روی فونت ها کلیک کنید.

    مرحله ۴: پس از دانلود کتابخانه فونت ، به راحتی فونت جدید خود را از قسمت مقصد در File Explorer بکشید و وارد پنجره font کنید. یک نوار پیشرفت کوچک هنگام نصب ظاهر می شود. پس از اتمام ، فونت آماده استفاده است.

    توجه: ویندوز ۱۰ همچنین به شما امکان می دهد تا فایلهای فونت جدید خود را بکشید و رها کنید تا از طریق منوی تنظیمات آنها را نصب کنید. فقط منوی تنظیمات را باز کنید ، به بخش Fonts از منوی Personalization بروید و سپس فایلهای فونت خود را به سمت مستطیل شکسته در زیر فونت ها بکشید.

    چگونه قلم ها را حذف کنیم:

    آموزش حذف فونت در ویندوز 10اگر در پایان نصب فونت های بیشتر از آنچه نیاز دارید یا فقط نمی خواهید برخی دیگر در دسترس باشند ، در اینجا نحوه حذف آنها آورده شده است.

    مرحله ۱: در نوار جستجوی ویندوز ۱۰ ، Control Panel را جستجو کنید و نتیجه مربوطه را کلیک کنید.

    مرحله ۲: بر روی Appearance and Personalization و سپس Fonts کلیک کنید.

    مرحله ۳: یا در لیست حرکت کنید یا از صفحه کلید خود برای جستجوی یک فونت خاص استفاده کنید. در صورت یافتن ، روی آن کلیک کرده و از فهرست بالای نوار Delete را انتخاب کنید . روش دیگر ، بر روی فونت راست کلیک کرده و Delete را از فهرست گشودنی انتخاب کنید.

    مرحله ۴: وقتی از شما خواسته شد تا تأیید کنید ، بله را کلیک کنید. سپس فونت از سیستم شما حذف می شود.

    کوچک کردن

پرسش‌های مرتبط