رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مشاورین املاک جزو کدام گروه مالیاتی هستند؟

مشاورین املاک جزو کدام گروه مالیاتی هستند؟ همانطور که می دانید هر شغلی در دسته بندی مالیاتی مختص به خود قرار می گیرد و باید بر اساس آن برای پرداخت مالیات اقدام کند. مشاوران املاک نیز از این قائده مستثنی نیستند و با توجه به گروه مالیاتی که در آن قرار دارند، موظف به پرداخت مالیات می باشند.

در حقیقت باید بر طبق گردش مالی خود، مبلغی را برای مالیات کنار بگذارند. همچین مدیران آژانس املاک نیز باید برای بیمه کارمندان خود اقدام کنند. پس اگر مدیر یا مشاور املاک هستید، باید قوانین حاکم بر مالیات بر مشاغل و قوانین حاکم بر بیمه مشاغل را بدانید.

آیا می دانید در کدام گروه مالیاتی قرار می گیرید؟ با املاک داران همراه شوید تا بدانید مشاورین املاک جزو کدام گروه مالیاتی هستند؟
tax relief thumb - مشاورین املاک جزو کدام گروه مالیاتی هستند؟

نکات مهم درباره مالیات مشاوران املاک

اولین و مهمترین چیزی که هر مشاور املاک باید به آن توجه کند، این است که باید اسناد تمامی هزینه ها و درامدهای خود را نگه دارد. شما باید تمامی هزینه ها را برای پرداخت مالیات ارائه دهید تا بتوانید سود خود را حفظ نمایید. در اینجا به نکات مهمی درباره مالیات مشاوران املاک اشاره می کنیم:

  1. بهتر است از یک وکیل کمک بگیرید تا بر اساس موقعیت شما برای پرداخت مالیات تصمیم بگیرید. در صورتی که بدهی دارید و موظف به پرداخت مالیات نیز هستید، میتوانید با مشاوره گرفتن از یک وکیل مالیاتی بهترین راه حل را بیابید.
  2. از آنجایی که مشاوران املاک به عنوان کارگزاران مستقل در نظر گرفته می شوند، بهترین وضعیت برای پرداخت مالیات را دارند. در واقع مالیات آنها سه ماهه و بعد از پایان هر فصل تعیین شده است. و اگر به موقع و پس از پایان رسیدن روز پانزدهم بعد از هر فصل برای پرداخت آن اقدام نکنید، جریمه های سنگینی را متحمل خواهید شد.
  3. هزینه هایی که مستقیما با کار شما به عنوان یک مشاور املاک در ارتباط می باشد را میتوان برای کسر مالیات استفاده نمود. این هزینه ها شامل هزینه تبلیغات، کمک های مالی برای امور خیریه، آگهی ها و سایر روش های تبلیغاتی می شود.
  4. در صورتی که میزان درآمد کل شما از سقف در آمد تعیین شده کمتر باشد، شامل معاف مالیاتی خواهید شد. بهتر است در صورتی که از امور مالیاتی اگاهی کامل ندارید، از شرکت های حسابداری و افراد متخصص در امور مالیاتی در این زمینه کمک بگیرید.
مطالعه
قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید!

1616744334 2742 11zon 1024x768 - مشاورین املاک جزو کدام گروه مالیاتی هستند؟

گروه مالیاتی مشاوران املاک کدام است؟

در صورتی که آژانس شما به صورت منفرد و جداگانه کار کند و شعبه دیگری نداشته باشد، در دسته سوم مالیاتی قرار می گیرید. هر آژانس موظف است در اظهارنامه مالیاتی اطلاعات مربوط به درآمد خود از دریافت حق مشاوره و کمیسیون را ذکر کرده و در زمان معینی به اداره دارایی تقدیم کند.

در حقیقت شما باید اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را در خرداد ماه هر سال تکمیل و به اداره دارایی ارسال نمایید. سپس طی مذاکراتی که اتحادیه صنف املاک با اداره دارایی خواهند داشت، بر اساس میزان درامد برای شما مالیاتی در نظر گرفته می شود.

بنگاه های معاملات املاک و مستغلات باید اسناد مربوطه به درآمد و هزینه های خود را در دفتری ثبت کنند تا برای پرداخت مالیات دچار مشکل نشوند. بهتر است برای این منظور یک حسابدار استخدام کنید تا تمامی جزئیات را به طور دقیق بدانید.

مطالعه
چاپ جعبه پیتزا به چه صورتی است؟

سوالات رایج درباره پرداخت مالیات برای مشاوران املاک

دلیل پرداخت مالیات چیست؟ پرداخت مالیات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به دولت کمک می کند تا بتواند در زمینه ایجاد امنیت، امکانات و رفاه مردم موفق عمل کند.

در واقع در هر کشوری دولت بودجه محدودی برای ساخت مدارس، بیمارستان و غیره در اختیار دارد. بنابراین ناچار است برای ایجاد نظم و رفاه در کشور از مردم مالیات مستقیم و غیر مستقیم دریافت کند.

حتما می دانید که در مشاغل مختلف موظف به پرداخت دو نوع مالیات بر در آمد و مالیات بر ارزش افزوده هستید. مالیات بر در آمد یا مالیات مستقیم را شما و مالیات ارزش افزوده یا مالیات غیر مستقیم را مشتری پرداخت خواهد کرد.

مشاوران املاک چگونه مالیات بر ارزش افزوده می پردازند؟ مشاوران املاک موظف هستند چهار بار در سال برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات غیر مستقیم اقدام کنند.

این مبلغ باید تا روز پانزدهم بعد از پایان هر فصل واریز شود. کافیست اظهارنامه مالیات ارزش افزوده را تکمیل کرده و به میزان ۹ درصد از حق کمیسیون یا حق الزحمه خود را نیز در سامانه مربوطه پرداخت نمایند.

قوانین بیمه مشاوران املاک چیست؟ در گذشته مشاوران املاک به صورت پورسانتی و درصدی برای آژانس های املاک کار می کردند و از درآمد ثابتی برخوردار نبودند. اما امروزه با توجه به پیشرفت و رشد بنگاه های معاملاتی املاک، مدیران املاک برای بیمه ساختن کارکنان خود اقدام می کنند.

در صورتی که هر مشاور املاک با مدیر آژانس قراداد کاری داشته باشد، از بیمه اجباری برخوردار خواهد بود. در واقع مدیر آژانس موظف است افرادی که با آنها قرارداد بسته را بر اساس قانون اداره کار بیمه کند و مزایایی در اختیار آنها قرار دهد.

مطالعه
مقایسه ایزوگام و قیرگونی و بررسی مزایا و معایب هر کدام

اما اگر قراردادی نباشد، مشاور املاک می تواند از بیمه اختیار استفاده کند. در این بیمه باید تمامی هزیه ها و حق بیمه توسط خود شخص پرداخت شود.
blog image tax tips real estate@2x - مشاورین املاک جزو کدام گروه مالیاتی هستند؟

جمع بندی

پرداخت مالیات برای مشاوران املاک و یا در هر شغل دیگری به رفاه و امنیت ما در جامعه کمک می کند. بنابراین لازم است که به عنوان یک مشاور املاک و یا مدیر آژانس از قوانین مالیات و بیمه اطلاع داشته باشید.

سعی کنید در آمد خود را به طور کامل بررسی کنید تا برای پرداخت مالیات مستقیم و غیر مستقیم دچار مشکل نشوید. همچنین مدیران آژانس باید از وظایف خود برای پرداخت حق بیمه کارکنان آگاه باشند. چرا که با رشد آژآنس های املاک دیگر دوران استخدام بدون توجه به قوانین اداره کار به پایان رسیده است.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی در زمینه املاک به شما عزیزان ارائه می کند که شامل خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.