رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

هر آنچه قبل از خرید و استفاده از انواع پنجره دوجداره باید بدانید! درب و پنجره یک وسیله ضروری برای هر خانه ای است که علاوه بر امنیت باعث می شود به خانه شما زیبایی خاصی ببخشید. ولی کدام پنجره بهترین گزینه برای جلوگیری از سرما یا هر گونه صدایی از بیرون است؟

ما پنجره دوجداره را به شما پیشنهاد می دهیم این پنجره دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها قابلیت های مخصوص به خود را دارند و در سایزهای مختلفی در بازار عرضه می‌ شوند.

در این مقاله از املاک داران تمام اطلاعات مربوط به انواع پنجره دوجداره را در اختیار شما عزیزان قرار می‌ دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پنجره دوجداره پی وی سی چیست؟

پنجره دوجداره به صورت شیشه است که از دو یا چند نوع شیشه موازی تقسیم بندی شده است. بین هر دو شیشه یک فاصله چند میلی متری است و فضایی که بین این دو شیشه قرار دارد اغلب اوقات با گاز آرگون پر می کنند.

فرق پنجره دوجداره با پنجره های ساده این است که پنجره دوجداره از انتقال و جابجایی گرما یا سرما و همچنین صدا جلوگیری می کند. بهترین پنجره دوجداره دارای یراق آلات است که این ویژگی تاثیر زیادی در قیمت این پنجره ها دارد.

نحوه ساخت پنجره دوجداره UPVC

اولین ماده ای که برای ساخت این درب و پنجره استفاده می‌ شود استفاده از مواد پلی وینیل کلراید است. این مواد اکثر اوقات برای عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر این مواد در موارد متعددی مانند رنگ دهی صنعتی، تثبیت کننده، مواد ضد اشتعال زا و غیره استفاده می شود. مزیت این درب و پنجره سازگاری با محیط و زیست است و خوشبختانه هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کند.

انواع درب و پنجره دوجداره UPVC

این درب و پنجره ها در انواع و ابعاد مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت ها و کاربردهای ویژه ای دارند که عبارتند از:
بالکن 1024x576 - راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی ثابت

این پنجره به دلیل ثابت بودن فاقد یراق آلات، از هر گونه آلودگی صوتی جلوگیری می کند. در پنجره ثابت دوجداره قسمت مختلف مانند تک حالته، سقفی و باز تقسیم بندی شده است که هر یک از آنها قابلیت های مخصوص به خود را دارد.

مطالعه
سنگ کاری

از جمله مزایای این پنجره می توان به جلوگیری از ورود هرگونه گرد و خاک، سرما و گرما اشاره کرد. از این درب و پنجره بیشتر برای آلاچیق و گلخانه‌ ها استفاده می‌شود؛ زیرا در مقابل نور، گرما و رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارد.

از دیگر موارد مصرف این پنجره می توان به استفاده کردن آن در پنت هاوس ها اشاره کرد که باعث زیباتر شدن شهر و طبیعت می شود.

پنجره وین تک

از دیگر پنجره های دوجداره یا پی وی سی می توان به مدل وین تک اشاره کرد. این پنجره بهترین گزینه برای جلوگیری از اتلاف انرژی بوده و دارای استانداردهای بین المللی است. از جمله مزیت های این پنجره می توان مقاوم بودن در برابر رطوبت، مقاومت و استحکام بالا، پیشگیری از از ورود گرد و غبار، نیاز نداشتن به رنگ کاری یا تغییر رنگ و آلودگی صوتی نام برد.
6d6333c6 e3ae 4374 a0ef 45a81552b2e5 6166813 1280x720 1 1024x576 - راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره سرویسی و بالکنی

همانگونه که از نامش پیداست این درب و پنجره برای بالکن و سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و از موادی به نام یراق سوییچی و سش تشکیل شده است. این درمان دارای ابعاد گوناگونی هستند و می توان در نمای بیرونی منزل نیز از آن استفاده کرد از آن بهره برد پنجره های بالکنی را به صورت تمام شیشه می سازند.

درب و پنجره دوجداره تک حالته

این پنجره تنها یک حالت دارد و به صورت افقی باز و بسته می شود. در این پنجره از اشکال مختلفی استفاده کرده اند که مدل های شکسته آن طرفداران زیادتری دارد.

اغلب اوقات از این پنجره ها بیشتر در بناهای ۳ نبش که دارای حلال و قوس است کاربرد دارد. از جمله مزایای این نوع از پنجره ها می توان به ارزان بودن، ویژگی انعطاف پذیری و تعویض راحت لوله ها اشاره کرد.

درب و پنجره دوجداره دو حالته

این پنجره طوری ساخته شده است که در دو حالت افقی و عمودی باز و بسته می شود. در حالت افقی شبیه به پنجره های قدیمی است ولی حالت عمودی از بالا به پایین باز می شود. پنجره عمودی بیشتر اوقات برای محیط هایی استفاده می شود که نیاز به تهویه داشته باشد. به عنوان مثال در آشپزخانه از حالت عمودی استفاده می شود، زیرا نیاز به فضای زیادی ندارد و می توان به راحتی آن را تنظیم کرد. از دیگر مزایای این پنجره ها می توان به امنیت بالا اشاره کرد.

درب و پنجره دوجداره گالوانیزه

این درب و پنجره در مقابل رطوبت، هرگونه صدمه و دما مقاومت از خود نشان می دهد. این مدل پنجره به دلیل اینکه در شرایط آب و هوایی بسیار بادوام و مقاوم است به همین دلیل توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. لذا اگر می خواهید یک سایبان در مقابل آفتاب تهیه کنید پنجره های گالوانیزه بهترین گزینه هستند.
گوالینزه 1024x576 - راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

درب و انواع پنجره دوجداره upvc آکاردئونی

این نوع از پنجره به صورت تاشو بوده و برای باز کردن به صورت موقتی استفاده می شود. درب و پنجره دوجداره آکاردئونی در اداره جات کاربرد دارد که می توان آن را با ابعاد مختلف و با توجه به سلیقه خود انتخاب کرد.

مطالعه
راهنمای پاکسازی صورت

درب و پنجره دوجداره فرانسوی

از این پنجره بیشتر در منازل کشور فرانسوی استفاده می شود و هیچ گونه ستون میانی و مولیونی ندارد. امروز از این پنجره اکثرا در خانه های ویلایی بهره می برند که نمای دلنشینی به فضای خانه می بخشد.

پنجره هافمن

پنجره هافمن به دلیل کارایی و عملکرد بی نظیری که دارد توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و همچنین محبوبیت بسیار زیادی در عموم دارد. همین طور این پنجره ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند و در برابر تغییر رنگ و پروفیل نیز مقاومت بسیار زیادی دارند. علاوه بر موارد بالا این پنجره دارای مزیت هایی مانند جلوگیری از گرد و غبار و ورود آلودگی صوتی به فضای خانه است.
هافمن 1024x576 - راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

پنجره ویستابست

این پنجره نیز از مواد UPVC ساخته شده و در اکثر صنایع از آن بهره می برند. این پنجره نیز مانند پنجره های هافمن در برابر رطوبت، دما و سر و صدای بیرون بسیار مقاومت نشان می دهد.

قیمت درب و انواع پنجره دوجداره upvc

قیمت این پنجره بستگی به عواملی مانند مدل ها، نوع رنگ روی شیشه، تعداد بازشو و میزان UPVC دارد. همچنین بیشتر اوقات قیمت‌ ها طبق متر مربع محاسبه می‌ شوند و نسبت به ابعاد متغیر هستند. در نهایت بهتر است هنگام انتخاب و خرید پنجره دوجداره از یک فرد حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید.

مزایای انواع پنجره upvc

حالا که با انواع و طریقه ساخت پنجره دوجداره آشنا شدید بهتر است بدانید که استفاده از این پنجره چه مزایایی دارد.

ذخیره کردن انرژی

عملکرد متفاوت پنجره های دوجداره سبب می شود که گرمای ورودی و خروجی در فصل سرد سال تنظیم شود و در نتیجه باعث کم شدن سطح بهره گیری انرژی می شود. همچنین به گفته محققان پنجره های دوجداره به میزان ۲۰ درصد هزینه‌های انرژی را کاهش می دهند.

قابلیت نصب روی هر نوع پروفیل

پنجره های دوجداره قابلیت این را دارد که به راحتی روی مدل های چوبی یو، UPVC و آلوود نصب شوند و در حقیقت می توان گفت که پنجره های دوجداره در کنار پروفیل مناسب، بهترین گزینه هستند.
Twin window replacement58 copy 1024x576 - راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

کم شدن میزان صدا در منزل

از دید بسیاری از افراد بهترین مزیتی که پنجره های دوجداره دارند، کاهش میزان صدا در خانه است. وجود این ویژگی باعث فراهم ساختن آسایش خانه می شود. بنابراین پنجره های دوجداره به دلیل قابلیت عایق صوتی تا ۳۰ دسی بل صدا را کاهش می دهند. این عایق در بین فضای دو شیشه قرار گرفته است که صدا را به خود جذب می کند.

افزایش امنیت

پنجره های دوجداره بسیار محکم تر از پنجره های تک جداره هستند و به راحتی نمی‌ توان آنها را شکست. این قابلیت علاوه بر افزایش امنیت خانه باعث می شود سرقت و دزدی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. از همه مهمتر این پنجره ها دارای قفل های سفت و سختی هستند که امنیت خانه را چندین برابر می کند بنابراین امنیت این پنجره ها نسبت به پنجره های قدیمی بیشتر است.

مطالعه
درایر های هوای فشرده

بالا رفتن ارزش ملک

در صورتی که قصد دارید خانه خود را خرید یا فروش کنید بهتر است از پنجره های دوجداره استفاده کنید. این پنجره ها حس خوب، زیبایی و امنیت را به خانه شما می دهند و مطمعنا هر کسی آن را بیشتر از پنجره های آهنی یا قدیمی دوست دارد.

از بین بردن UV

پنجره های دوجداره به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل ماوراء بنفش دارند، از انتقال آن به فضای درون خانه جلوگیری می کنند.

به همین خاطر می توان گفت که این پنجره ها در شرایط آب و هوایی بسیار مقاومت از خود نشان می‌ دهند و هیچ موقع ظاهرشان را از دست نمی‌ دهند.

مقاوم بودن در مقابل زلزله

این پنجره ها در زمان آتش سوزی یا احتراق ذوب نخواهند شد و کاملاً برعکس پنجره‌ های چوبی از مقاومت بیشتری برخوردارند.
bn6 1280x720 1 1024x576 - راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

مقاوم بودن در مقابل زلزله

این پنجره‌ ها در مقابل زلزله مقاومت از خود نشان می دهند و به هیچ عنوان تیکه تیکه یا خورد نمی شود.

بالا بودن عمر و محافظت از محیط زیست

یکی از مهم ترین مزایای این پنجره ها می توان به عمر بسیار بالای آنها نسبت به پنجره های معمولی اشاره کرد. همچنین می توان گفت که این پنجره در مقابل محیط زیست قابل بازیافت هستند و به هیچ عنوان به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

تنوع در ساختار و رنگ

این پنجره به دلیل تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ باعث شده است که افراد بتوانند با توجه به سلیقه شخصی خود و شرایط مورد نیاز اقدام به خرید کنند.

صرفه جویی در هزینه با استفاده از انواع پنجره دوجداره و upvc

معایب استفاده از پنجره های دوجداره، قیمت بالای آن است. ولی نگران نباشید زیرا با ویژگی هایی که این پنجره دوجداره به همراه دارد قیمت آن به راحتی قابل جبران است و سرمایه گذاری درستی انجام خواهید داد. بنابراین اگر می خواهید از یک پنجره با قابلیت های بالا استفاده کنید این نوع پنجره ارزش هزینه کردن دارد.

جلوگیری از ایجاد بخار روی پنجره

این پنجره ها به دلیل مواد رطوبت گیر، در هر شرایطی رطوبت و بخار نمی گیرند و همیشه بهترین دید را برای افراد به ارمغان می‌ آورند.
unnamed 4 1280x720 1 1024x576 - راهنمای استفاده از انواع پنجره دوجداره

کلام پایانی

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همانگونه که در این مقاله اشاره کردیم درب و پنجره های دوجداره دارای قابلیت و کاربردهای منحصر به فردی هستند که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

برای هرگونه رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان به سایت املاکداران مراجعه نمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.